Gå til innhold

Guttekatt eller jentekatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt begge deler? 

Hvilken pleier å være roligst? Klore minst på møbler feks :) 

Anonymous poster hash: 27010...959
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring: hannkatt,

Veldig glad i kos.

Elsker oppmerksomhet.

Kan gjøre hva vi vil med han når vi vil.

Elsker å sloss med andre hannkatter, som betyr dyre dyrlegeregninger.

Kvesser klør på klorestativet.

Hunnkatt:

Sær.

Liker kos på hennes premisser.

Sitter kun i fanget hvis vi har pledd.

Klorer hvor hun vil.

Holder seg langt unna slosskamper.

Kan være lenge borte på sommeren.

Vil ikke forlate huset om det er litt hvitt på bakken eller det er minusgrader.

Begge er kastrert.

Men dette er mine første katter så jeg kan ikke sammenligne med flere.

Og dette er jo deres personlighet. De er forskjellige de også.

Anonymous poster hash: c0c39...26a

Skrevet

Jeg har hatt begge deler. Men kun guttekatter som kattunger. Der var den ene kosete og glad og fornøyd. Den andre var sær, ikke kosete og litt aggressiv.

De to jentekattene jeg har hatt hr begge vært svært kosete. Men den ene havnet ofte i slåsskamp. Men jeg kunne tenkt meg jentekatte neste gang og :)

Det som er fint med hannkatt er at det er billig å kastrere.

Skrevet

Nå har jo katter personlighet uavhengig av kjønn.

Jeg har ei kastrert hunnkatt og hun er fantastisk på alle måter. Veldig glad i kos, har aldri klort på møbler eller gjort noe galt i det hele tatt. Hadde to kastrerte monser før og de var heller ikke noe unntak :) 

Anonymous poster hash: 525e5...3a7
Skrevet

Hatt begge deler.

Hokatten var mest kosete, klorte på sine møbler, renslig, elsket å ligge på fanget, maste minst.

Hannkatten var ukentlig slåsskamper, renslig, men ofte uhell, klorte på møbler, markerte seg overalt(var kastrert)

Skal jeg ha katt igjen, så blir det hunnkatt. Best erfaring med de.

Anonymous poster hash: 3d8ce...466

Skrevet

Har begge deler og hatt katt i "alle år". Personligheten til katten og det faktum at eiere må ha et ansvarlig kattehold er avgjørende faktorer. Ukastrerte hannkatter er ofte stinkende slåsskjemper og usteriliserte hunnkatter produserer fort store mengder kattunger og får uønskede konsekvenser som følge av det. Bud en som ansvarlig katteeier er å kastrere/sterilisere fort som juling.

Jeg har hatt hannkatter som har vært viltre og per dags dato har jeg to hjemmekjære koseterrorister. Den ene maser i tillegg noe fryktelig og nøler ikke med å klore av deg beina om han vil ut midt på natta.

Jeg har også to hunnkatter hvor den ene er en klengekoser og den andre er litt mer reservert, men kommer glatt på fanget ved invitasjon. Den ene hunnkatten er også veldig pratsom. Den klengekosete hunnkatten kan også finne på å ta seg en tredagers på fine sommerdager. Jeg bekymrer meg fortsatt etter 7 år, men hun har vel litt mer streifekatt i seg enn hva de andre har. Guttene er sjeldent ute mer enn to timer om gangen. Deretter inn for å spise og å sove.

Hele gjengen klorer glatt på sofaen om de føler for å kvesse klør i det de går forbi. Klorestativet blir brukt, men de er ikke høflige nok til å gå bort dit i stedet når behovet melder seg.

Anonymous poster hash: 39e59...f57

Skrevet

Er der en tid på året mange katter får unger, eller får kattene unger hele året rundt? 

Skrevet

Jeg har en hunnkatt og en hannkatt (begge er kastrert). Hannkatten er en helt fantastisk representant for katter. Han er stor, men utrolig snill, rolig og kjælen. Han er veldig kontaktsøkende og selv folk som ikke liker katter faller for han. Han er utrolig god med barna våre også. Hunnkatten vår er forsåvidt grei hun også, men hun er SÆR!!! Hun velger selv om og når hun vil ha kos, hun er veldig selektiv på hvem hun gidder å hilse på og hun er lite interessert i å hilse på fremmede (kan i midlertidig være veldig påtrengende i andre situasjoner). Hun blir veldig lett fornærmet og kan sende de dødeligste blikk😂😂

Som hovedregel er vel hanner litt mer "stabile" i humøret, men personligheten varierer jo stort.

Anonymous poster hash: 6544d...b21

Skrevet

Vi har en av hver.

Hannkatten (kastrert):

- Ekstremt rolig.

- Veldig kosete, elsker å ligge i armkroken.

- Kontaktsøkende, prater litt, men maler mest. ;)

- Finner på ekstremt lite tull. Er overhodet ikke aggressiv.

- Renslig og ansvarsfull ovenfor den andre katten.

Hunnkatten (foreløpig ukastrert):

- Koser kun på egne premisser. Er en suttekatt. Kan godt ligge inntil i sofaen, men ikke spesielt glad i klapping.

- Er temmelig rampete; gnager på ting, stjeler, river ned og klatrer i gardiner osv.

- Ikke aggressiv. Veldig leken og må aktiviseres mye, men klorer aldri på oss.

- Prater mye og høyt, roper mye spesielt på meg når jeg er på badet osv.

De er begge rasekatter (forskjellig rase), så det spiller jo selvfølgelig inn. Dessuten er hunnkatten fremdeles ganske liten. Hun roer seg kanskje litt etterhvert.

Anonymous poster hash: 1963e...bf6

Skrevet

Skal du ha musefanger så jente, skal du ha kosepus som skal ligge i sofaen så kastrert gutt

Skrevet

Jeg har hatt en del katter av hvert kjønn.

Hannkatt 1: Sur og sær, hoppet i beina våre da vi gikk forbi.

Hannkatt 2: Fin personlighet, kosete og kunne ligge på fanget. Kunne likevel plutselig hogge til.

Hannkatt 3: Snill og god, pratsom og veldig kosete.

Hannkatt 4: Stor med nydelig personlighet. Veldig kosete og tillitsfull. Kan ligge på fanget i timesvis. Har aldri bitt eller klort verken voksne eller barn.

Hunnkatt 1: Snill, god og kosete, men likevel litt sær.

Hunnkatt 2: Snill, leken og kosete, men litt skvetten.

Jeg tror det blir det samme hva du velger. Hvis du får en voksen katt er det lettere å vite hva slags personlighet du får inn i huset. En kattunge er ikke alltid best.

Anonymous poster hash: 4b9d1...aa1

Skrevet

Hankatt markerer. Sjølv om kastrert.

Anonymous poster hash: 59123...8c1
Skrevet

Hankatt markerer. Sjølv om kastrert.

Anonymous poster hash: 59123...8c1

Har jeg aldri opplevd med noen av mine fire hannkatter
Skrevet

min guttekatt var mye mer rolig enn søsteren 

Skrevet

Vi har en av hver.

Hannkatten (kastrert):

- Ekstremt rolig.

- Veldig kosete, elsker å ligge i armkroken.

- Kontaktsøkende, prater litt, men maler mest. ;)

- Finner på ekstremt lite tull. Er overhodet ikke aggressiv.

- Renslig og ansvarsfull ovenfor den andre katten.

Hunnkatten (foreløpig ukastrert):

- Koser kun på egne premisser. Er en suttekatt. Kan godt ligge inntil i sofaen, men ikke spesielt glad i klapping.

- Er temmelig rampete; gnager på ting, stjeler, river ned og klatrer i gardiner osv.

- Ikke aggressiv. Veldig leken og må aktiviseres mye, men klorer aldri på oss.

- Prater mye og høyt, roper mye spesielt på meg når jeg er på badet osv.

De er begge rasekatter (forskjellig rase), så det spiller jo selvfølgelig inn. Dessuten er hunnkatten fremdeles ganske liten. Hun roer seg kanskje litt etterhvert.

Anonymous poster hash: 1963e...bf6

Kan jeg spørre hvilke rasekatter du har? Skal kjøpe katt og har akkuratt begynt å lese om de forskjellige katterasene :)

Anonymous poster hash: e6b85...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...