Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Blodprøvene i uke 12 viste D-vitaminmangel (nivå på 30). Jeg har siden da tatt 30mcg. d- vitamintilskudd og spist mye mat med d-vitamin, men er så nervøs for at denne mangelen skal skade fosteret! Tror dere nivåene mine har steget på fire uker? Anonymous poster hash: d7f2e...b56
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Skader på ingen måte fosteret! Anonymous poster hash: 60b4c...e0f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Jeg fikk beskjed om å ta 4 kapsler i 3 mnd.... og ble testet etter 4 mnd (legen glemte det). Da hadde det steget til et bra nivå. Så jeg vet rett og slett ikke hvor lang tid det tar før nivået øker...men man skulle tro det har betydning relativt raskt, kroppen tar det jo opp med en gang... Anonymous poster hash: 1287d...8f1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Jeg fikk beskjed om å ta 4 kapsler i 3 mnd.... og ble testet etter 4 mnd (legen glemte det). Da hadde det steget til et bra nivå. Så jeg vet rett og slett ikke hvor lang tid det tar før nivået øker...men man skulle tro det har betydning relativt raskt, kroppen tar det jo opp med en gang... Anonymous poster hash: 1287d...8f1 Fikk forresten også beskjed at det lave nivået ikke var skadelig for babyen 😉 Anonymous poster hash: 1287d...8f1
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 HI her. Takk for svar! Og host at dere fikk høre at det ikke var farlig for fosteret! Typisk meg har googlet - og da ser det ut til at mangel på D-vitamin i graviditet kan føre til utrolig mye; lærevansker, autisme - you Name it..... Men jeg vet ikke om det er anerkjent forskning... *nevrotisk* Anonymous poster hash: d7f2e...b56
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Jeg synes 30µg daglig er lite når du har så lave nivåer. Som gravid med normalnivåer på D-vitamin er det anbefalt å ta 20 µg daglig. Da er ikke 10 µg ekstra særlig mye. Jeg er ikke gravid, men må gå på 40-80 µg daglig for å ikke få en mangel. Gikk nylig 5-6 uker uten, og gikk på den tiden fra gode verdier til å ligge på grensen til en mangel. Uansett hvor mye du tar - få legen til å sjekke verdiene dine etter fire uker! Anonymous poster hash: 72da4...960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå