Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 Vi har videoovervåkning på jobben vår. Arbeidsgiver har selv presisert at disse IKKE er der for å overvåke ansatte og at han ikke kan bruke opptakene mot oss. Hvis han likevel leter etter en grunn til å si meg opp, kan han da bruke opptakene i en eventuell rettssak (som det kan ende med siden jeg ikke aksepterer en oppsigelse)? Han vil kvitte seg med meg, og sliter med å finne noen begrunnelser som ikke gir han problemer... Det absolutt eneste han evt kan "ta" meg på er at jeg en sjelden gang har sjekket telefonen (privat mobil) på jobb utenfor pauser selvom det ikke er lov. Kan han feks dra frem klipp fra overvåkningsvideo i en evt rettssak for å bevise hvorfor han vil sparke meg? Anonymous poster hash: be879...26a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Vi har videoovervåkning på jobben vår. Arbeidsgiver har selv presisert at disse IKKE er der for å overvåke ansatte og at han ikke kan bruke opptakene mot oss. Hvis han likevel leter etter en grunn til å si meg opp, kan han da bruke opptakene i en eventuell rettssak (som det kan ende med siden jeg ikke aksepterer en oppsigelse)? Han vil kvitte seg med meg, og sliter med å finne noen begrunnelser som ikke gir han problemer... Det absolutt eneste han evt kan "ta" meg på er at jeg en sjelden gang har sjekket telefonen (privat mobil) på jobb utenfor pauser selvom det ikke er lov. Kan han feks dra frem klipp fra overvåkningsvideo i en evt rettssak for å bevise hvorfor han vil sparke meg? Anonymous poster hash: be879...26a Øh, nei. Ingen fare. Og hvorfor skulle han sparke deg mener du? Anonymous poster hash: 2acb9...3dd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Skrevet 25. januar 2017 Og du vil jobbe på denne plassen fordi? Anonymous poster hash: 32923...aff
Sint naken biltyv Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Nei men tror du kan dra han for retten om han truer med å bruke filmene mot deg. Skal høre med gubben som er advokat når han kommer hjem
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Øh, nei. Ingen fare. Og hvorfor skulle han sparke deg mener du? Anonymous poster hash: 2acb9...3dd Fordi jeg ikke gikk med på å gå ned fra 100% til 60% stilling (og dermed lønn deretter) når jeg var gravid, og fordi jeg tok 1.5års permisjon istedenfor 9mnd slik han mente han kunne kreve med loven på sin side. men det kan han selvsagt ikke si til noen andre enn meg og min kollega (og sin egen advokat) så han må jo finne en grunn han kan bruke rent offisielt. Anonymous poster hash: be879...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå