Gå til innhold

Søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter på hjemmebane. Har en del utfordringer som tærer noe voldsomt på psyken. Dette haresulterte over tid gitt utslag på søvnen og bare blitt verre og verre. Jeg får ikke sove. Jeg har vanligvis sovet veldig godt og åtte timer i strekk. Har takla småbarnsperioder greit og klart å sove/hvilt når barna har sovet.

Nå ligger jeg våken i timesvis. Flere netter denne måneden har jeg ikke sovet i det hele tatt på natten. Venter bare på at klokken skal bli syv og jeg kan begynne å gjøre ungene klare. Frem til nå har jeg kunnet sove noen timer på dagen, men fra neste uke blir ikke det mulig. Innimellom får jeg sove skikkelig godt på dagen, andre ganger går ikke det heller. Jeg prøver og prøver pH prøver, mens frustrasjonen blir større og større for hver time jeg ikke sover. Jeg gråter fordi jeg er så trøtt, men søvnen vil ikke komme. I det jeg er i ferd med å sovne kommer tankekjøret. Akkurat som hjernen ikke mener jeg fortjener søvn.

Jeg har prøvd ulike metoder. Søvnhypnose på YouTube, se en kjedelig dokumentar, lese, ikke gjøre noe, bytte rom, dusje før jeg legger meg, drikke te uten koffein so;m skal være beroligende. En natt tok jeg tre zyrtec og fikk faktisk sove (placebo regner jeg med)

Fra neste uke av vil jeg ikke ha mulighet for å sove på dagtid lenger og må være skjerpet. Jeg kan ikke ha det sånn her da. Jeg jobber med å få løst utfordringene mine og ser lysning i tunnellen.

Er det noen som har noen hurtigvirkende tips? Har noe funket for deg? Jeg er desperat så er villig til å prøve omtrent hva som helst! Vet at jeg burde dra til legen... men det ligger nok myen skam bak dette og jeg vil ikke medisineres.

Anonymous poster hash: 6e210...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe legen og få skrevet ut stilnoct eller imovane for en kort periode. Det er innsovnings tabletter som gjør at du sovner fort. God og Effektiv hjelp når du har prøvd alt. Du kan ikke gå lengre uten søvn. Det er tortur og du kan gå på en skikkelig smell.

Anonymous poster hash: 2f828...2d1

Skrevet

Du må ringe legen og få skrevet ut stilnoct eller imovane for en kort periode. Det er innsovnings tabletter som gjør at du sovner fort. God og Effektiv hjelp når du har prøvd alt. Du kan ikke gå lengre uten søvn. Det er tortur og du kan gå på en skikkelig smell.

Jeg har hørt om begge disse. Kan man få hang over? Er så redd for detiden også.

Men jeg regner med du har rett. Jeg må bare ta meg den turen til legen. Jeg veit egentlig ikke hva som hemmer meg med det, jeg er bare så utrolig redd for å ikkebab bli tatt på alvor. Men det er som du sier - tortur det her. Jeg går rundt som en levende zombie og har vondt overalt. Vil bare sove, men så går det ikke.

Anonymous poster hash: 6e210...799

Skrevet

Uff - kjenner meg igjen. Det som funket best hos meg var melatonin fra legen, nox nett/TV en time før sengetid og avslapningsteknikker. Jeg sovner ikke alltid, men kroppen får ihvertfall slappet helt av. Lykke til!

Skrevet

Du skal ikke få hangover da halveringstiden er så kort. 4 timer på stilnoct og noe lengre på imovane. Opplevelsen av hangover er individuelt men det skal være minimalt. Det er bare å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...