Gå til innhold

8 åring som lukter vondt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alltid ille, men i blant veldig intenst. Kan man si fra til foreldre ? Anonymt til lærer ? Tenker det kan bli mobbing etter hvert. Kan å hende det bare glipper i hygiene i blant, men om det vedvarer ? Noen som har tips ?

Anonymous poster hash: a8ef4...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være det er min åtte åring du snakker om.

Han lukter plutselig intens. Han har ikke vært veldig glad i å dusje, men dusjer nå annenhver dag. Men kan plutselig lukte alikavel.

Vi er klar over det! Hva oppnår du med å "sladre" om dette??

Anonymous poster hash: ea98b...dd6

Skrevet

Nei tenker jo ikke si noe om det er dumt. Men syns det er litt trasig å ha han her når det lukter sånn. Hva med overnatting og sånt. Huff syns det er vanskelig. Her dusjer jeg begge guttene og skifter undertøy på dem hver kveld. Men hvorfor ikke sørge for at ungene ikke lukter ? Kjenner man det ikke selv ? Intens lukt i hele huset etter kort tid :( huff vanskelig

Skrevet

Nei tenker jo ikke si noe om det er dumt. Men syns det er litt trasig å ha han her når det lukter sånn. Hva med overnatting og sånt. Huff syns det er vanskelig. Her dusjer jeg begge guttene og skifter undertøy på dem hver kveld. Men hvorfor ikke sørge for at ungene ikke lukter ? Kjenner man det ikke selv ? Intens lukt i hele huset etter kort tid :( huff vanskelig

Jeg lukter det ikke alltid av han før jeg er helt inntil han. Dusjing hver kveld er virkelig ikke anbefalt. Er ikke bra for hverken hud el hår! Men jeg vasker selvsagt sønnen min med en gang jeg kjenner antydning til lukt!

Skrevet

Lukter han alltid sånn da? Og stinker ut hele huset? Er det så gale? Du kan jo forsøke å ta det forsiktig opp med foreldrene kanskje ..

Skrevet

Har vært sånn litt dårlig lukt til vanlig. Men et par ganger der vi ikke har klart å ha han i bilen med vinduet lukket :( håper det bare var disse to gangene og om det ikke skjer igjen tenker jeg det bare har vært litt travelt. Skal se an. Guttene mine mine trener 3 ganger i uka og syns det er veldig greit at de skyller seg lett hver kveld. Minste tørker seg ikke så bra på skolen heller, så da syns jeg det er greit at han tar det med det samme. Ofte kun i bare vann i et par minutter. Bad og hår 3 ganger per uke. Mener det må til jeg altså.

Skrevet

Si ifra til lærer så han eller hun kan tipse videre.

Det fordi jeg var det barnet da jeg var liten.

jeg fikk hygienen overlatt til meg selv veldig tidlig, lærte aldri har aldri som var vanlig og forventet. Så på barneskolen pusset jeg tenner kanskje annen hver uke og badet kanskje en til to ganger i mnd. Børstet ikke håret og klærne ble lagt til vask når de var synlig møkkete. Jeg så ikke selv hvor ille jeg må ha vært, for jeg hadde ingen annen erfaring.

Hadde noen brydd seg hadde kanskje foreldrene mine brydd seg også. Og jeg hadde kanskje blitt utadvent og hatt venner.

Det var først på ungdomsskolen jeg begynte å stelle meg litt, og først på videregående jeg skjønte alt.

Ingen sa noe, men ble heller ikke mobbet.jeg ble bare alltid i siste rekke og utelatt.

Anonymous poster hash: 06023...4eb

Skrevet

Hvor var foreldrene dine!!!!!! Du som skriver over her?

Omsorgssvikt så jeg blir kvalm!

Anonymous poster hash: dcb44...978

Skrevet

Jeg lukter det ikke alltid av han før jeg er helt inntil han. Dusjing hver kveld er virkelig ikke anbefalt. Er ikke bra for hverken hud el hår! Men jeg vasker selvsagt sønnen min med en gang jeg kjenner antydning til lukt!

Man vasker barnet på den ene eller andre måten hver dag når de lukter,noe annet vitner om dårlig hygiene.

Anonymous poster hash: 2d337...995

Skrevet

Ja sliter kidsa med dårlig kroppslukt så må jo de dusjes hyppig. Man kan jo vaske klær ofte på et ekstra varmt program og dusje dem hver dag og jobbe med saken. Man kan jo kjøpe milde vaskemidler og milde såper. Trenger jo ikke lukte parfyme av dem, men alltid rent!

Skrevet

Hva lukter det..? Skjønner ikke hvordan en 8- åring kan stinke så mye at dere må lukke opp vinduene? Lukter det gammel truse liksom? Barn lukter jo ikke svette?

Anonymous poster hash: ad552...083

Skrevet

Hvor var foreldrene dine!!!!!! Du som skriver over her?

Omsorgssvikt så jeg blir kvalm!Anonymous poster hash: dcb44...978

Ser det nå som voksen jeg også.

Foreldrene mine var der, men de så nok ikke selv hvor lite jeg gjorde på badet.

Mamma var snill, men hadde selv hatt en tøff barndom med svikt.

Kom på en ting til. Underbukser skiftet jeg innimellom, men som regel bare skrapte jeg bort møkk som satt fast i do :)

Er heldigvis som andre nå når det kommer til hygiene, men har fremdeles ingen venner.

Anonymous poster hash: 06023...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...