Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #1 Skrevet 25. januar 2017 De siste dagene spesielt har jeg hatt veldig vondt! Det er i hele hodet og øverst i nakken. Er sikkert mobilnakke eller noe. Har ikke noe stress i livet. Idag er det veldig vondt! Føler et konstant trykk og kan ikke se opp i taket. Har tatt Paracet og Ibux uten noen virkning. Anonymous poster hash: 9af9f...d85
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Skrevet 25. januar 2017 Naparapat! Eventuelt kiropraktor eller manuellterapeut. Anonymous poster hash: ad974...c5f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Skrevet 25. januar 2017 Jeg ble for mange år siden plutselig laktoseintolerant. Hadde hatt litt hodepine, men plutselig en dag eksploderte det og ingen smertestillende hjalp. Hadde det slik noen runder da jeg fortalte om det på jobben. Fikk tips om å kutte ut laktosen....og da forsvant all hodepine. Men de samme eksplosjonene kom når jeg hadde uhell. Levde laktosefritt noen år før jeg sakte innførte det igjen. Nå reagerer jeg ikke i det heletatt lenger. Så hvis det ikke gir seg kan du jo teste ut å kutte laktosen. Jeg sliter med nakken også, men de smertene tar smertestillende. Anonymous poster hash: c305c...302
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Skrevet 25. januar 2017 Sikker på at du ikke har migrene? Anonymous poster hash: c9778...2c8
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #6 Skrevet 25. januar 2017 Naprapaten gjør underverker med meg når jeg får slik hodepine som kommer fra nakke, kjeve osv. Virkelig verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 81ce6...8f7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 Jeg også sverger til naprapat! 😊🙌🏻 Mye stammer fra nakken, og noe spenningshodepine.. Anonymous poster hash: d92fa...c39
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #8 Skrevet 25. januar 2017 osteopat Anonymous poster hash: 1aac2...ca2
LennyPenny Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Vil anbefale å endre noen livsvaner før du går i gang med alternativ tilbud som er nevnt over her. Du sier du ikke har stress, det samme opplevde jeg. Etter halvannet år med hodepine og alle slags undersøkelser på sykehuset, fikk jeg tilbud om smertestillende (annet enn type paracet, noe som forresten forverrer hodepine hvis du tar ofte). Jeg anbefaler: - før hodepinedagbok! Da finner du evt mønster - kutt ned, eller helst ut, koffein (selv måtte jeg gå over til koffeinfri, men kan ta en kopp i ny og ne) - kutt ned på sukker - vær streng med søvnvanene, stå opp og legg deg omtrent samme tid - aktivitetsnivå: mosjon og trening hjelper, men ha fokus på riktig rygg og nakkestilling - ved pc/på jobb etc: korrekt stilling for nakke og minst mulig bruk av styreflat og mus, bruk knappekommandoer på tastatur. styreflater er verre en mus - sjekk synet!!!! - å ta paracet/ibux eller annet 10-15 ganger i løpet av en mnd kan med stor sannsynlighet forverre hodepinen. Jeg vil anbefale dette først. Dette er stort sett gratis tiltak, men de krever mer av deg enn alternativene som nevnes over. Jeg merket straks bedring da jeg kuttet medisinering, jeg merket straks bedring da jeg kuttet koffein. Jeg kunne telle 10 hodepinefrie dager på halvannet år. Men all hodepine gikk ikke over på dagen, men jeg prøvde alt dette, og noen gav virkelig endring!! Siden jeg førte hodepinedagbok jevnlig kunne seg tydelig se at hyppigheten gikk ned til en fri dag i uken, og med mindre smerte, så ned til annenhver dag, så til bare en vond dag i uken, så bare en dag av og til. I løpet av 5-7 uker med disse tiltakene gikke jeg fra konstant hodepine til en dag i ny og ne, altså helt akseptabel (og kommer oftest av seint oppe, koffein, mye sukker, lite vann).
Gjest Skrevet 25. januar 2017 #10 Skrevet 25. januar 2017 Innlegg slettet grunnet reklame, samt svar til dette. Mod K. Taylor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå