Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har blitt enige om at mannen skal sterilisere seg. Vi har 3 barn og det holder.

Etter time hos fastlegen har han delvis ombestemt seg, eller hvis han steriliserer seg så vil han fryse ned sæd. Sånn i tilfelle han trenger det en dag.

Hallo? Vi er jo enige om å ikke få flere barn. Har han tenkt å få barn med en annen i fremtiden?

Anonymous poster hash: 6d05f...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

En venninne av meg fikk to barn med mannen sin og de var helt enige om at de ikke skulle ha flere siden han også hadde et barn fra før, tre til sammen holdt.

Så døde han da han var rett over 40 år, han fikk svulst på hjernen. Hun var da 34 om jeg ikke husker feil...

Det gikk 2-3 år også møtte hun en ny mann, en barnløs mann. Så da hun var i slutten av 30 årene fikk hun to tette barn til hun.

Greia er jo at man ikke vet noen ting om fremtiden. Kanskje du går fra mannen din om 10 år og han finner seg en ny dame som ønsker seg barn. Du kan ikke garantere at dine følelser for han holder livet ut, kanskje du blir forelsket i en annen, eller kanskje du dør. Han kan heller ikke garantere noen ting for fremtiden, og han vil holde muligheten åpen.

Jeg personlig valgte å sterilisere meg fordi jeg aldri kommer til å få flere barn uansett hva som skjer, jeg blir veldig dårlig når jeg går gravid pluss at jeg har en kronisk sykdom å ta hensyn til. Så for meg var valget lett, om jeg skulle bli enke, om mannen skulle gå fra meg, om jeg skulle bli forelsket i en annen, uansett hva som skjer er det ikke helsemessig tilrådelig for meg å få flere barn. Da var valget lett, jeg skjønner at det ikke er like lett for andre.

Men jeg har alle intensjoner om å være sammen med mannen til vi blir gamle og grå for det, vi har til nå vært sammen i 19 år og har ingen planer om å bryte opp. Det er bare sånn at fremtiden ikke kommer med noen garantier.

Anonymous poster hash: 17467...480
Skrevet

Han er 41 år.

Skrevet

Spør han, ikke oss. Vi vet ikke hva mannen din tenker.

Anonymous poster hash: e0248...746

Skrevet

Jeg vurderer å sterilisere meg, men som legen sa, hva hvis jeg treffer ei ny dame, med ultimatium om barn..

Hvorfor steriliserer ikke du deg?

Anonymous poster hash: fd4a8...09a

Skrevet

Steriliserer han seg, så er det IKKE mulig å fryse ned sæd i Norge, med mindre man er syk på noen måte. Dette er en endelig avgjørelse som man bør være sikker på.

Anonymous poster hash: 3c2f4...bcb
Skrevet

Jeg vurderer å sterilisere meg, men som legen sa, hva hvis jeg treffer ei ny dame, med ultimatium om barn..

Hvorfor steriliserer ikke du deg?

Anonymous poster hash: fd4a8...09a

Mye mindre inngrep for mannfolk. Det er snakk om 7 min. Kvinner må opereres, derfor taes det ofte i forbindelse med KS. Dyrere er det også.

Her var det aldri noe tema at mannen ikke skulle sterilisere seg. Heldigvis var han pådriver selv. Og han er/var mer sikker enn meg.

Anonymous poster hash: a8c70...ece

Skrevet

Tror sterilisering min tok ca 10 min. Et snitt på siden, et i navlen. 3 dager med litt murring. Ferdig. Gikk helt supert. Ikke noe stort inngrep i det hele tatt

Skrevet

Jeg skjønner ingenting.

Det var han som kom på tanken først. Jeg hadde tenkt å fortsette med p stav så lenge det var nødvendig.

Bare en legetime og så blir han i tvil. Mannen er 41 år. Holder med de barna vi har i den alderen der.

Skrevet

Jeg skjønner ingenting.

Det var han som kom på tanken først. Jeg hadde tenkt å fortsette med p stav så lenge det var nødvendig.

Bare en legetime og så blir han i tvil. Mannen er 41 år. Holder med de barna vi har i den alderen der.

Da har sikkert legen sagt noe som har fått ham til å tvile. Typ "Er du heeelt sikker?" og forklart om risiko osv...

Anonymous poster hash: 14232...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...