Gå til innhold

Hva foregår på 5-6 årskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har vært på kontroll og der måtte hun veie seg og måle høyde og ta hørselstest. Etterpå når vi var inne hos helsesøster så stilte ho masse spørsmål som jenta mi skulle svare på. Det var spørsmål som hva skolen heter som hun skal gå i, om hun kan skrive navnet sitt, om hun bruker bleie, om hun sover i egen seng på rommet sitt eller hos mamma og pappa, hvem som bestemmer hjemme osv. Jeg trudde at en slik annerledes jeg. Min datter var ikke noe særlig interessert i å svare på alle disse spørsmålene og spurte meg gjentatte ganger hva vi skal her...

Anonymous poster hash: ac19d...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der i går med gutten min og fikk ikke slike spørsmål..det var mer om han hva han spiste,sikkerhet, skolevei og hans tanker rundt skole osv. Var også inn hos lege hvor han sjekka stort sett hele kroppen,inkl ballene 😂

Anonymous poster hash: 7698e...724

Skrevet

De skal vel sjekke syn og hørsel før skolestart, og snakke med dem for å se at språkforståelse osv er på plass. Om de fanger opp avvik så det trengs hjelp før skolestart skal det settes igang med en gang, da kan det være snakk om alt fra briller til logoped.

Anonymous poster hash: f2ce6...97e
Skrevet

Det ble tatt synestest på kontroll ifjor. Den var greit så derfor ble det ikke tatt noe synestest igjen nå. Men stusset veldig på disse type spørsmålene som helsesøster stilte min datter og jeg merket godt at min datter følte seg ukomfortabel med det

Anonymous poster hash: ac19d...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...