Gå til innhold

Nissan Leaf el bil, noen som vet og har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har hentet min 2013 modell leaf i dag, og lurer på om det er mulig å forvarme den når den ikke står koblet til strøm? Og hvor mye den da bruker til å varme opp evt? Jeg har nå rekkevidde på 45 igjen ca, og tenkte å varme den opp før jeg kjører til jobb i morgen. kan jeg risikere at den bruker opp all strømmen på dette?

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: baba4...962
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Jeg varmer opp min hver morgen - også når den ikke står tilkoblet strøm.

Den blir fort varm og slår seg automatisk av etter 15 min. Uansett. Min pleier å stå på i 5 min kanskje. Akkurat hvor mye strøm som brukes husker jeg ikke. Du kan sikkert google det på elbilforum :)

Anonymous poster hash: 8f114...49f

Skrevet

Hvis du har rekkeviddeangst, kan du jo bare lade bilen i vanlig utekontakt hvis du har tilgang på det :)

45 km er jo bare en indikator og ikke en reell størrelse. Km-angivelsen avhenger av føre, bruk av varme, om det er oppoverbakker eller nedover osv. Selv har jeg stort sett en mil med svak nedoverbakke til jobb. Kruger dermed knapt en km siden bilen ruller av seg selv :)

Anonymous poster hash: 8f114...49f

Skrevet

Takk for svar :)

Ja jeg er nok i faresonen for rekkeviddeangst  :briller:

Men bor i blokk og har ingen kontakt i nærheten dessverre :(

Da satser jeg på å varme opp bilen i morgen tidlig litt før jeg kjører. Er jo en stor fordel å slippe å komme til kald bil, stå å skrape is og kose seg  :frustrert:

Satser på at angsten gir seg litt etterhvert som jeg blir kjent med bilen :)

HI

Anonymous poster hash: baba4...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...