Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 frokost: 2 knekkebrød med skinke,tomat og agurk litt majones. 1 glass med melk. lunsj:kylling salat med litt aioli. en halv appelsin middag: ris,grønnsaker og kalkun. kveldsmat: 1 grov skive med kylling,salat og bacon. som en club sandwitch. Anonymous poster hash: 7f924...49c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Det er helt umulig for oss å svare på. Det er det kun du selv som vet. Finnes ikke et fasitsvar på alle, ettersom alle er ulike og hvor mye mat en trenger avhenger av mange faktorer eks kjønn, aktivitetsnivå, eventuelle sykdommer, forbrenning etc. I følge en søvnforsker kan det å sove for lite gi økt appetitt. Det er jo interessant. Det er fascinerende hvor mye som har innvirkning. Jeg er en person med god matlyst og spiser mye mat. Mange kan nok få hakeslepp over hvor mye jeg spiser, men vekta mi er "konstant" og jeg er slank, føler meg frisk og opplagt. Alt i alt så lønner det seg å spise til du føler deg mett og spise når du er sulten, men er du sulten etter 1-3 timer etter du har spist og føler at du holder på å "gå i kjelleren" har du med stor sannsynlighet spist for lite eller spist mat som er feil sammensatt Anonymous poster hash: 513cc...fcc
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Hva er hensikten? Gå opp eller ned i vekt, ha en sunt kosthold? Hva er høyde, vekt og aktivitetsnivå? Aioli og majones har feks fort 100 kalorier i en teskje. Samtidig skriver du ingenting om mengder av resten av maten, og man trenger noe fett i løpet av en dag. Dvs hvis resten av maten er laget slik at man tar hensyn til totalt kaloriinnhold vil det kunne bli bra. Så er det noen som ikke fungerer på kaloritelling, men heller bruker andre metoder. Det kan også fungere fint. Poenget mitt er at det finnes mange veier til Rom, hvorav noen vil være mer riktige for deg enn andre. Hvilken vei som er riktigst må du finne ut selv, men du må uansett tilegne deg kunnskapen du trenger, slik at DU kan gjøre vurderingene. Et forum vil aldri kunne erstatte egen kunnskap. Det kan godt være det er passe med mat, men så lenge vi ikke vet mer enn det som står er det umulig å si. Anonymous poster hash: c4843...c39
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 skal ned ca 15 kilo. har gått ned ca 3 kilo fra 1 januar. så jeg gjlr vel noe riktig. hi Anonymous poster hash: 7f924...49c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Jeg blir like forundret hver gang et voksent menneske på et mammaforum må spørre hva som er ok matinntak for en dag. Hvis du vil ned i vekt så vil jeg råde deg til å sette deg inn i kaloritelling slik at du kan spise riktig ift din vekt og høyde. Anonymous poster hash: fdf1e...7b9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Høres jo i utgangspunktet greit ut, men vanskelig å svare på når du ikke oppgir mengde. Hvor mye kyllingsalat, og hvordan er kyllingen tilberedt. Er temmelig mye mer kalorier i en grillet kylling med skinn fra ferskvaredisken på Meny enn en kyllingfilet du har bakt i ovnen uten fett. Samme med middagen, er kalkunen stekt i panna med smør/olje, eller bakt i ovnen uten fett? Hva slags grønnsaker, stekt, smør dampet eller kokt? Hvor mye ris? Saus? Hva drikker du i løpet av en dag, forskjellen på en svart kaffe og en kaffe med helmelk, sukker, sirup osv er enorm. Drikker du saft, cola? Det er summen av kalorier inn og kalorier ut som avgjør om du spiser nok, for mye eller for lite. Siden du går ned en kg i uka virker det som du har lagt deg på et greit inntak. Anonymous poster hash: 647b9...35b
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Høres jo i utgangspunktet greit ut, men vanskelig å svare på når du ikke oppgir mengde. Hvor mye kyllingsalat, og hvordan er kyllingen tilberedt. Er temmelig mye mer kalorier i en grillet kylling med skinn fra ferskvaredisken på Meny enn en kyllingfilet du har bakt i ovnen uten fett. Samme med middagen, er kalkunen stekt i panna med smør/olje, eller bakt i ovnen uten fett? Hva slags grønnsaker, stekt, smør dampet eller kokt? Hvor mye ris? Saus? Hva drikker du i løpet av en dag, forskjellen på en svart kaffe og en kaffe med helmelk, sukker, sirup osv er enorm. Drikker du saft, cola? Det er summen av kalorier inn og kalorier ut som avgjør om du spiser nok, for mye eller for lite. Siden du går ned en kg i uka virker det som du har lagt deg på et greit inntak. Anonymous poster hash: 647b9...35b Folk misforstår dette med kalorier. Det er tull at man må forbruke mer enn man inntar. Tror dere andre dyr teller kalorier? Kroppen er mye mer avansert enn som så. Spis godt med fett og proteiner til alle måltid og kutt litt ned på karbohydrater så vil du nok gå ned i vekt. Man legger ikke på seg av å spise fett. Fett gir jevn energi i motsetning til karbohydrater. Jeg anbefaler deg denne bloggen hvor "forfatteren" er ernæringsfysiolog: m.heleneragnhild.blogg.no Kalorier forteller ingenting om matens næringsinnhold eller kvalitet. Hvorfor ikke heller tenke at du skal spise mat som gir kroppen din mest mulig næring? Anonymous poster hash: 513cc...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå