Gå til innhold

Likestilling - en dag i 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kl 06.00 : Barnet våkner og kommer opp i senga. Vi snakker litt og går etterhvert ned.

Kl 06.30 : Vi spiser frokost, jeg smører matpakke og gjør klart det som skal være med i barnehagen.

Kl 07.30 : Jeg bretter litt klær, setter på oppvaskmaskina, kler på barnet, kjører til barnehagen.

Kl 08.00 : Jeg drar på jobb.

Kl 15. 30 : Jeg henter barnet i barnehagen, vi handler og drar hjem.

Kl 15:45 : Vi leker litt samtidig som jeg bretter klær og har ei fiskesuppe putrende på ovnen.

Kl 16.00 : Middag for alle mann.

Kl 16.30 : Jeg støvsuger gulvene med poden ridende på støvsugeren. Jeg vasker gulvene med poden i hælene. 

Kl 17.00 Vi leker litt mer, vurderer å dra på allidrett, men dropper det. 

Kl 17. 30 Fantorangen redder dagen for barnet og jeg setter en bolledeig.

Kl 18.00 Jeg må dusje, og siden poden digger å bade blir han med. 

Kl 18.30 Bollene i ovnen, barnet er ikledd pysjamas. 

Kl 19.00 Jeg og junior leser bok og spiser boller til kveldsmat ( jepp, av og til er det boller til kvelds )

Kl 19.30 Jeg pusser tennene på barnet og legger han oppe på rommet.

Kl 19. 55 Jeg setter med ned i sofaen, endeliiiiiig!

Kl 19.56 " Hvor er laderen til mobilen min? Jeg finner den ikke! Herregud, lett på rævva litt da og hjelp meg å lete" 

 

LIKESTILLING. 2017. SPAR MEG. LEIT SJØL DIN KUK.

 

 



Anonymous poster hash: cb8c3...c33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor aksepterer du at partneren din ikke gjør noe? Du må kommunisere hvordan du ønsker å leve.

 

Anonymous poster hash: da79f...8ba

Skrevet

Det er nå litt humor da.  Og ja, jeg kommuniserer masse. Han bare velger å ikke høre.



Anonymous poster hash: cb8c3...c33
Skrevet

Fint du ser humoren i det, jeg hadde ikke akseptert en slik "arbeidsfordeling". Og det at en partner velger å ikke høre når en kommuniserer må da provosere deg? Føler du deg ikke mindreverdig når du kommuniserer at du ønsker endring, men ingen ting skjer?

 

Anonymous poster hash: da79f...8ba

Skrevet

Hvis dette er en typisk dag ville jeg tenkt meg om før jeg fikk flere barn med han.

 

Anonymous poster hash: 29ea8...f7c

Skrevet

Er han ikke deltagende i noe i løpet av dagen?

 

Og det er du som tillater å bli behandlet som en alenemor. Hvorfor det?

 

Anonymous poster hash: 0879c...be4

Skrevet

Min dag:

 

6.15 far står opp med sønnen. Vasker han, kler på, spiser frokost

6.45 jeg står opp. Dusjer etc

7.30 jeg leverer i barnehage

15.30 far henter i barnehage

16.30 jeg kommer hjem, lager middag

17.30 vi rydder vekk tallerkner

17.30-18.30 leking, sitte i sofa, barnetv

18.30 jeg tar kveldsstell

18.50 far legger sønnen vår.

 

At du orker...og at du lar sønnen deres lære at slik arbeidsfordeling er ok

 

Anonymous poster hash: 46152...0a8

Skrevet

Huff.

Han ville ha fått tennene utvist fra tannkjøttet her, altså.

 

Anonymous poster hash: 68618...f41

Skrevet

Her er dagen slik:

 

06.00 jeg står opp, tar en dusj lager kaffe

06.30 jeg vekker barn, lager frokost og matpakker

07.30 jeg kjører og leverer på sfo

08.00 jeg er fremme på jobb

16.00 jeg reiser fra jobb, henter på sfo

16.30-16.45 lekser

17.00-17.30 middag, noen ganger 16.30 pga treninger. Jeg lager sammen med barna.

19.00 sende hjem barn vi har på besøk, eller innhente mine.

19.30 jeg gjør tannpuss og leggetid for yngste

20.00 jeg gjør tannpuss og leggetid for eldste

20.00-22.00 jeg gjør husarbeid

22.00 DØD på sofaen

22.30 natta

 

 

 

Anonymous poster hash: 6f748...0c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...