Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Alle gamle turnusen er sagt opp og vi starter i ny turnus neste mnd. Jeg jobber en liten stilling hvor flere av vaktene har blitt flyttet på. I den gamle turnusen jobbet jeg intensivt i noen uker og hadde en periode lenger fri. I den nye turnusen er vaktene fordelt mer gjevnt over, og det er bra. Men i overgangen til ny turnus er jeg usikker på om det blir riktig i forhold til lønn og stillingsprosenten. Jeg ønsker ikke å jobbe mer enn min stilling av forskjellige årsaker. Ukene før vi starter i ny turnus har jeg min intensiv periode, også når jeg har min gamle friperiode begynner jeg rett i ny turnus med vakter som har blitt flyttet fra den intensive perioden i den gamle turnusen. Det blir da et større antall vakter i løpet av den mnd. Jeg har fått beskjed om at det ikke har noe å si på hverken lønn eller noe. Jeg får det ikke til å stemme.. Er jeg helt på jordet? Anonymous poster hash: 17171...f97
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Ta det opp med forbundet. Men er det ikke sånn at dere har turnus over f.eks 12 uker? Regner med dere bytter i uke 1 da? Og da er jo snittet riktig uansett? Anonymous poster hash: 1b818...22e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 En runde turnus har jo en slutt. Så han is din runde slutter med den intensive delen er jo allerede hatt fridagene. Så du må se på hvordan turnusen din går, hva du startet med. For hvis du f.eks. går runder av 4 uker hvor det først er to uker med lite jobb før to uker med masse blir det riktig slik du er satt opp nå. Anonymous poster hash: 8c094...0b4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Dersom dere ikke starter i uke 1 på turnusen må de regne på om du kommer skjevt ut ifht arbeidstid og lønn. Men starter dere på uke 1 så har du allerede jobbet hele din periode og du starter på en ny. Du vil jo ikke få mer arbeidstid ifht stillingsstørrelse selv om vaktene fordeles. Det er arbeidsgiver som styrer arbeidstiden din. Anonymous poster hash: e756d...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå