Gå til innhold

Nattskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Tror minsten hadde sitt første anfall i natt. Forstod ikke hva det var til å begynne med. Han hylskrek, virket sint og var umulig å få kontakt med. Det var skikkelig ubehagelig for oss foreldre! Det varte ganske lenge, jeg kom til skade for å vekke han. Han sovnet til slutt i armene mine.

Andre som har opplevd det?

Anonymous poster hash: c3b28...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, anbefales å ikke vekke barnet

Skrevet

Ja, anbefales å ikke vekke barnet

Det var ikke meningen. Jeg viste ikke at det var nattskrekk en gang. Men etter litt googling i natt og i dag er jeg overbevist om at det var det. Men nå vet jeg bedre!

Skrevet

Ja. Datteren vår har det av og til. Da sitter jeg i sengen med henne og passer på at hun ikke skader seg, roer,stryker,sier at mamma er her osv. Det er tøft når det står på. Men gir seg alltid etter en stund og det virker ikke som om hun husker noe av det

Skrevet

Det var ikke noe gøy. Han var vill og holdt på å skade seg selv. Var ikke lett å holde fast i det hele tatt. Eneste som ikke passer inn i det jeg leser er at han bare er 1(snart 2) år står at det er mest vanlig rundt 4.

Får håpe at det var et engangstilfelle!

Skrevet

Det var ikke noe gøy. Han var vill og holdt på å skade seg selv. Var ikke lett å holde fast i det hele tatt. Eneste som ikke passer inn i det jeg leser er at han bare er 1(snart 2) år står at det er mest vanlig rundt 4.

Får håpe at det var et engangstilfelle!

Hos oss begynte det ca ved 18 mnders alder og varte i noen år, så en liten pause før det brøt ut igjen. I følge legene på søvnsenteret som hjalp oss da det sto på som verst var det gjerne sammenheng med tannfrembrudd og hormoner i fri flyt.

Skrevet

Det har vårt barn også hatt. Det varte bare et par uker og så var det plutselig borte igjen. Er veldig sikker på at det var det for han var helt fjern og det ble egentlig bare verre når jeg prøvde å trøste han. Det måtte bare gå over. Satt ved sengen og sa mamma er her. Vi begynte å ha han mer ute på ettermiddagene og da gikk det over. Vet ikke om det hadde noe sammenheng eller om det var tilfeldig da...

Anonymous poster hash: 8b3cc...c20

Skrevet

Mitt første barn hadde det, det er ikke kult men det går over, jeg satt med jenta og koste og sang/ nynnet en rolig sang barnet roet seg fortere og fortere.

Min jente kunne jeg nesten stille klokken etter når det startet på kvelden, det var ca kl 23, hadde ikke noe skjedd før 24 så skjedde det heller ikke.

Skrevet

Min sønn har hatt det jevnt av og på siden han var ca 4 år. Nå er han 8.

Anonymous poster hash: ade4e...5a7

Skrevet

Har opplevd nattskrekk flere ganger med mine.  Jeg husker det var spesielt ekkelt første gangen for da visste jeg ikke hva det var. Øynene var helt i transe og han så helt annerledes ut. Ropte og skreik etter oss (mamma og pappa), men når vi nærmet oss dyttet han oss bort og ville ikke vite av oss. Første gang varte det i nesten en time før han våknet av seg selv og sovnet igjen. 

Man skal ikke vekke dem, men man må være i nærheten så de ikke skader seg selv.

Anonymous poster hash: 2c072...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...