Gå til innhold

Til dere som er arbeidsledig👥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sa opp jobben min etter permisjon pga arbeidstiden ikke går opp med familielivet.Jeg har en vakt i uken og det viser seg at det er vanskelig å få seg ny jobb her jeg bor nå.Noen som har noen gode tips?Hvor lenge har du vært arbeidsledig?lever du på mannen?💰Jeg kutter ned på ALT mulig for tiden og jeg vil ikke mannen skal måtte stå for alt(selv om han er forståelsesfull og mener alt ordner seg...)blir veldig glad for svar.Har aldri vært arbeidsledig før og har "svømt" i jobbtilbud på forrige plass vi bodde😥

Anonymous poster hash: 01d66...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

arbeidsledig siden desember. kjedelig. har søkt på alt som er. men har ingeb utdannelse. lever på samboer.

Anonymous poster hash: 4267d...d5f

Skrevet

Kan dere flytte igjen?

Har du søkt dagpenger? Selv om du sier opp selv kan du få dagpenger etter karantenetiden.

Anonymous poster hash: 54430...b97
Skrevet

Ingen mulighet å flytte nei...Men hvordan er det med dagpenger når heg har ei fast vakt i uka?

Skrevet

Det er tradisjonelt å stå i jobben til man har fått seg en ny jobb for å forhindre innteksfall. Har du utdannelse? Har du barn og har sagt opp jobben? Det er ikke like lett å få jobb i Norge på generell basis. Det er en ny tid og du er på et nytt sted hvor du ikke kjenner arbeidsmarkedet. 

Jeg kan ikke anbefale noe annet enn å søke bredt på finn.no og ta noe du kanskje ikke liker så mye, for å sikre dere mer inntekt til du kanskje finner noe bedre. Jeg håper du får deg en jobb snart og vil legge til at du er en uansvarlig loff! Å frivillig si opp jobben fordi arbeidstiden ikke går opp med familielivet. Håper du ikke er frekk nok til å heve dagpenger etter karantenetiden. 

Anonymous poster hash: a13c9...6ea
Skrevet

Ingen mulighet å flytte nei...Men hvordan er det med dagpenger når heg har ei fast vakt i uka?

Mener du fortsatt får det så lenge arbeidstiden er redusert med mer enn 50%

Anonymous poster hash: 54430...b97

Skrevet (endret)

Vikarbyrå? Da kan du få vist hva du kan, og kanskje få en fot innenfor.

Dette funket for en jeg kjenner som har vært arbeidsledig lenge. Han søkte på masse jobber uten å få napp. Så meldte han seg i et vikarbyrå og vips, så fikk han masse gode tilbakemeldinger og positive referanser. Han har fortsatt ikke fast jobb, men nå har han jobbet flere steder hvor han har fått vite at han er en sterk kandidat hvis det dukker opp noe. Og i mellomtiden har han oppdrag hver dag, og det er jo mye mer motiverende enn å sitte hjemme.

Endret av the amazing spidermamma
Skrevet

Hehe uansvarlig loff?🙈God å formulere deg😂kanskje hvis du hadde kjent til familielivet mitt at du har måttet spist ordene dine✨jeg har jobbet og betalt skatt siden jeg var 14.....og mannen min betaler en halv million i skatt hvert år.Langt ifra noe uansvarlig loff som du kanskje tror skal snylte på staten👍🏻Er det rart det mobbes på skolene......😱

Skrevet

Det er tradisjonelt å stå i jobben til man har fått seg en ny jobb for å forhindre innteksfall. Har du utdannelse? Har du barn og har sagt opp jobben? Det er ikke like lett å få jobb i Norge på generell basis. Det er en ny tid og du er på et nytt sted hvor du ikke kjenner arbeidsmarkedet. 

Jeg kan ikke anbefale noe annet enn å søke bredt på finn.no og ta noe du kanskje ikke liker så mye, for å sikre dere mer inntekt til du kanskje finner noe bedre. Jeg håper du får deg en jobb snart og vil legge til at du er en uansvarlig loff! Å frivillig si opp jobben fordi arbeidstiden ikke går opp med familielivet. Håper du ikke er frekk nok til å heve dagpenger etter karantenetiden. 

Nå har jeg aldri fått dagpenger eller vært arbeidsledig, men FREKK fordi hun benytter seg av en rettighet hun har? Skal hun la være for å blidgjøre deg? Det er velferdsstaten, baby. Pengene vi betaler i skatt går blant annet til formål vi kanskje ikke liker. Hvis det er nedfelt i loven, har du ingenting du skulle ha sagt. Du står fri til å flytte til et land uten velferdssystem slik at du slipper å "fø" på HI.

Skrevet

Takk for svar du som forsvarte meg☺️Jeg har aldri mottatt sykepenger eller noe.Alle kronestykkene jeg har hatt har vært fra ærlig hardtarbeidende arbeid😊Har faktisk ikke tenkt på såkalt arbeidsledighetstrygd før nå det ble nevnt....heldigvis har mannen veldig god inntekt, men jeg er ikke vant til å leve på andre....hvis dere skjønner👍🏻

Skrevet

Rettigheter er ikke til for å utnyttes. Hun snakket ikke om dagpenger selv, men da noen andre nevnte ga jeg min mening om det.

Det er klart jeg har masse jeg skulle sagt om det. Det er da både ytringsfrihet og jeg benytter stemmeretten min hver gang. Det er kun de som ikke stemmer som mister klageretten sin da de ikke prøver å påvirke samfunnet. Det er mange som trenger penger som ikke får det. Da er det ikke greit å foreslå dagpenger bare fordi jobbtiden ikke passer henne. Betaler mannen så mye i skatt så har de ingen økonomiske problemer. Vil du ha jobb eller aksept på et forum for å leve på mannen din? Forstår ikke hvordan man ikke vet hvordan eller hvor man søker på jobber. Stillingsannonser og virkarbyrå er nevnt. Tiden du har brukt på et forum kunne du ha brukt til å skrive CV. Håpløst. 

Skrevet

Ta direkte kontakt med aktuelle steder (dvs der du kunne tenkt deg å jobbe). Plutselig så trenger de en vikar på kort varsel.

Anonymous poster hash: ceb73...a85

Skrevet

Er du bitter eller noe?synes du er ufin på forumet....håper ikke du snakker slik til andre face to face...men uansett; jeg må da få lov til å spørre om råd,jeg har alltid blitt tilbydd jobb og har ikke mye erfaring ang søknader.Kanskje noen kunne sitte på et supert tips og gi meg litt motivasjon?er ikke dumt å hjelpe folk altså💕

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skulle vært bitter for din post. Oppgitt over tiltaksløshet etter å frivillig ha gått ned i stilling for å så stille spørsmål som jeg mener har helt åpenbare svar, det er jeg. Din familiesituasjon er ikke verre enn at du sitter hjemme på en tirsdag og surfer på forum. Ønsker hjelp, ønsker motivasjon. Virker som om du har masse tid til overs spør du meg. Det er så mange som ikke har mann med penger og skulle ønske de hadde jobb. Man ligger der man reder. Oppgitt.no 

Skrevet

Rettigheter er ikke til for å utnyttes. Hun snakket ikke om dagpenger selv, men da noen andre nevnte ga jeg min mening om det.

Det er klart jeg har masse jeg skulle sagt om det. Det er da både ytringsfrihet og jeg benytter stemmeretten min hver gang. Det er kun de som ikke stemmer som mister klageretten sin da de ikke prøver å påvirke samfunnet. Det er mange som trenger penger som ikke får det. Da er det ikke greit å foreslå dagpenger bare fordi jobbtiden ikke passer henne. Betaler mannen så mye i skatt så har de ingen økonomiske problemer. Vil du ha jobb eller aksept på et forum for å leve på mannen din? Forstår ikke hvordan man ikke vet hvordan eller hvor man søker på jobber. Stillingsannonser og virkarbyrå er nevnt. Tiden du har brukt på et forum kunne du ha brukt til å skrive CV. Håpløst. 

Nå er det nå engang slik at noen ganger må man si opp jobben selvom man ikke har en ny å gå til, det kan være at jobben er for tøff og man blir syk av det, det kan være at arbeidstiden ikke fungere sammen med barnehage og f.eks mannen jobber borte i ukedagen og man har ingen andre å hente barnet osv. Det som er sikkert er at politikeren har vedtatt at sier man opp jobben selv så får man en karantene på 8 uker før man kan søke arbeidsledighetestrygd, og dette er gjort for at folk ikke skal spekulere og si opp en jobb bare fordi de ikke gidder å jobbe. Denne lovteksten ble også tatt med da politikerne (som da tydeligvis er betraktelig mer informerte om hvordan livet fungere noen ganger enn deg) ser at i noen tilfeller så må man si opp jobben da det er eneste utvei, og med det så de også viktigheten av å sikre disse personene økonomisk trygghet i tiden det tar å finne seg en ny jobb. Selvfølgelig skal hi søke om arbeidsledighetstrygd da dette er en rettighet hun har, og det er ikke slik at en tilfeldig fremmed på nettet skal "nekte" henne det fordi hun mener at hi ikke fortjener arbeidsledighetstryg.

Anonymous poster hash: 7a79c...262

Skrevet

Det blir vondt å falle ned fra din høye hest en dag... Men som sagt, når man sier opp jobb/blir oppsagt, utløser dette arbeidsledighetstrygd. Mener du at heller ikke alenemødre som ble gravide etter ONS på byen skal heve trygd? Folk med ME skal ikke søke om uføretrygd, fordi DU mener at ME ikke er en reell diagnose? Som sagt, rettigheter er for å brukes. Og da er det dumt å kritisere folk som ønsker å bruke rettighetene sine. Du vet ingenting om HI sin situasjon, men dømme, det er du svært flink til...

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skulle vært bitter for din post. Oppgitt over tiltaksløshet etter å frivillig ha gått ned i stilling for å så stille spørsmål som jeg mener har helt åpenbare svar, det er jeg. Din familiesituasjon er ikke verre enn at du sitter hjemme på en tirsdag og surfer på forum. Ønsker hjelp, ønsker motivasjon. Virker som om du har masse tid til overs spør du meg. Det er så mange som ikke har mann med penger og skulle ønske de hadde jobb. Man ligger der man reder. Oppgitt.no 

Hvis du først skal bruke ordspråk så bør du bruke dem riktig. Eller så ser det bare dumt ut. Det heter ikke "man ligger der man reder".

Skrevet

Er du bitter eller noe?synes du er ufin på forumet....håper ikke du snakker slik til andre face to face...men uansett; jeg må da få lov til å spørre om råd,jeg har alltid blitt tilbydd jobb og har ikke mye erfaring ang søknader.Kanskje noen kunne sitte på et supert tips og gi meg litt motivasjon?er ikke dumt å hjelpe folk altså

Enkelte har dessverre som hobby å skrive helt unyttige svar på innlegg i forumet for å trykke andre ned og føle seg bedre. Psykolog og kurs i bedre selvtillit hadde vært tingen for disse folkene :)

Skrevet

Nå er det nå engang slik at noen ganger må man si opp jobben selvom man ikke har en ny å gå til, det kan være at jobben er for tøff og man blir syk av det, det kan være at arbeidstiden ikke fungere sammen med barnehage og f.eks mannen jobber borte i ukedagen og man har ingen andre å hente barnet osv. Det som er sikkert er at politikeren har vedtatt at sier man opp jobben selv så får man en karantene på 8 uker før man kan søke arbeidsledighetestrygd, og dette er gjort for at folk ikke skal spekulere og si opp en jobb bare fordi de ikke gidder å jobbe. Denne lovteksten ble også tatt med da politikerne (som da tydeligvis er betraktelig mer informerte om hvordan livet fungere noen ganger enn deg) ser at i noen tilfeller så må man si opp jobben da det er eneste utvei, og med det så de også viktigheten av å sikre disse personene økonomisk trygghet i tiden det tar å finne seg en ny jobb. Selvfølgelig skal hi søke om arbeidsledighetstrygd da dette er en rettighet hun har, og det er ikke slik at en tilfeldig fremmed på nettet skal "nekte" henne det fordi hun mener at hi ikke fortjener arbeidsledighetstryg.

Enig i dette, bortsett fra at du har et par faktafeil her: 

- karantenen før man får dagpenger (ingenting som heter arbeidsledighetstrygd lengre) er nå 12 uker, ikke 8 uker, når man sier opp selv. 

- man må ikke vente med å søke dagpenger til disse 12 ukene er over, man må søke med en gang man blir arbeidsledig, dog ikke for tidlig, man kan ikke søke med en gang man har sagt opp hvis man feks har 3 mndrs oppsigelsestid. Hvis man venter må man vente ytterligere tid, fordi de 12 ukene begynner å løpe fra den dagen man søker om dagpenger, ikke fra den dagen man har sluttet i jobben. 

Anonymous poster hash: 13bcf...b02

Skrevet

Enig i dette, bortsett fra at du har et par faktafeil her: 

- karantenen før man får dagpenger (ingenting som heter arbeidsledighetstrygd lengre) er nå 12 uker, ikke 8 uker, når man sier opp selv. 

- man må ikke vente med å søke dagpenger til disse 12 ukene er over, man må søke med en gang man blir arbeidsledig, dog ikke for tidlig, man kan ikke søke med en gang man har sagt opp hvis man feks har 3 mndrs oppsigelsestid. Hvis man venter må man vente ytterligere tid, fordi de 12 ukene begynner å løpe fra den dagen man søker om dagpenger, ikke fra den dagen man har sluttet i jobben. 

Anonymous poster hash: 13bcf...b02

Det har du helt rett i, takker for korrigering av mine faktafeil.

Skrevet

Hvor bor du og hva har du jobbet med tidligere?

Noen tips:

Meld deg som støttekontakt i kommunen din, minimum 160 kr timen og lett å få jobb

Meld deg som oversetter eller tolk dersom du er tospråklig. Store behov for dette nå

Meld deg som verge for en enslig mindreårig, ikke så godt betalt, men noe får du jo. Og det er en veldig givende og viktig jobb.

http://vergemal.no/Snarveier/

Få noen til å se på CVen og søknaden din, kanskje kan noe forbedres?

Anonymous poster hash: 809ab...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...