Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Jeg bruker minipiller og har brukt det i 7 år utenom da vi prøvde å bli gravid / var gravid. Nå tenker jeg å foreslå at jeg skal slutte på minipiller så får samboer velge om han vil hoppe av i svingen eller bruke kondom. Anonymous poster hash: 314de...66c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Jeg bruker minipiller og har brukt det i 7 år utenom da vi prøvde å bli gravid / var gravid. Nå tenker jeg å foreslå at jeg skal slutte på minipiller så får samboer velge om han vil hoppe av i svingen eller bruke kondom. Anonymous poster hash: 314de...66c Jeg har slutta . Tåler ikke prevensjon , samboer hopper av i svingen i usikre perioder Anonymous poster hash: b7bf4...4d8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har slutta . Tåler ikke prevensjon , samboer hopper av i svingen i usikre perioder Anonymous poster hash: b7bf4...4d8 Hvilke bivirkning(er) får du? Jeg tåler minipiller, men jeg ønsker ikke å tilføre kroppen kunstige hormoner lengre. HI Anonymous poster hash: 314de...66c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Hvilke bivirkning(er) får du? Jeg tåler minipiller, men jeg ønsker ikke å tilføre kroppen kunstige hormoner lengre. HI Anonymous poster hash: 314de...66c Jeg gikk opp i vekt , var i dårlig humør . Blødde først i ett sett før jeg mistet mensen totalt . Hadde ikke på mange år, selvom det var veldig deilig føler jeg at det ikke akkurat var bra Anonymous poster hash: b7bf4...4d8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Du har stått for prevensjon i 7 år, da får han ta ansvar noen år. Er dere helt sikre på at dere ikke skal ha barn kan jo han kutte strengen. Anonymous poster hash: 2e5ea...fc7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Hvilke bivirkning(er) får du? Jeg tåler minipiller, men jeg ønsker ikke å tilføre kroppen kunstige hormoner lengre. HI Anonymous poster hash: 314de...66c Vil du ha barn eller ikke, da? Anonymous poster hash: 71960...add
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 Jeg tåler ikke hormoner, de mildeste (minipille, spiral) mister jeg sexlysten, får nærmest kronisk soppinfeksjon og blir veldig humørsyk av. De sterkere (p-piller) får jeg i tillegg veldig uren hud og migrene av. Likevel er jo prevensjon noe man snakker om, blir enige om hva som passer best for dere som enkeltpersoner og dere som par. Man kommer ikke og stiller ultimatum. Vi tenkte vi skulle prøve hoppe av i svingen en stund, det viste seg å ikke passe så godt for oss. Min mann har sædceller i forsatsen, så jeg ble gravid første måneden Han hoppet ikke av i svingen en gang, var bare inne og hilste på under forspillet og kom et helt annet sted lenge etterpå, likevel må det ha vært svømmere i smøringen hans, for gravid ble jeg.. Ingen krise for vår del da, derfor vi tok sjansen, men det ble bare 1,5 mellom jentene våre, litt tettere enn vi hadde sett for oss. Her endte vi på sterilisering når vi var ferdig med babyproduksjon, dere må jo bli enige om hva som passer deres forhold best. Anonymous poster hash: 056aa...075
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #9 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5 Wow... Bare wow... Og det er ikke positivt ment Anonymous poster hash: d113a...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 Wow... Bare wow... Og det er ikke positivt ment Anonymous poster hash: d113a...7c9 Enig. Dette var... jeg vet egentlig ikke. Ikke bra. Anonymous poster hash: 6a394...edb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 Enig. Dette var... jeg vet egentlig ikke. Ikke bra. Anonymous poster hash: 6a394...edb Jeg synes det var fornuftig. Hun har jo rett. Anonymous poster hash: eaf8e...cf6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #12 Skrevet 24. januar 2017 Jeg kan ikke pruke p piller,så jeg foreslo at han kan sterilisere seg!😃kan jeg få slippe litt. Da sa han: Jammen..jeg er ikke så glad i sykehus. 😂😂😂 hallo.. jeg har vært så mye innlagt på sykehus at det får han tåle altså Anonymous poster hash: 5fbae...b4e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #13 Skrevet 24. januar 2017 Ppiller er ikke bare bare, masse bivirkninger. Kobberspiral uten hormoner kan være tingen, hvis man tåler den. Jeg syns det er rart at mange tror at prevensjon er så lett å få til. Spesielt menn tenker det er bare å poppe en pille om dagen, som om det var vitamintilskudd og ikke hormoner som tukler med hele reproduksjonen. Her har jeg brukt ppiller til tross for noen (mindre) bivirkninger, rett og slett fordi det er sikkerste metoden. Så fikk vi 2 barn og etter ammeperioden hadde jeg rett og slett ikke lyst å utsette meg for det noe mer. Jeg var ferdig med barn, han også. Jeg har gått gravid og født barn, da var det en liten sak å kutte strengen. Alternativ hadde han fått oppgaven å bruke kondom. Jeg tok ansvaret i over 10 år, jammen får han tå de resterende 10 av mine fertile år. Anonymous poster hash: 6bf6c...014
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #14 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5 Amen! Anonymous poster hash: e0851...eef
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #15 Skrevet 24. januar 2017 Vil du ha barn eller ikke, da? Anonymous poster hash: 71960...add Vi har bare ett barn, men jeg vil ha minst ett til. Er lei av å vente på klarsignal fra samboer. Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt nr 2 nå. Barnet vårt blir 3 år i september. Skulle ønske vi var samkjørt med ønske om nr 2 ifht tidsperspektiv. HI Anonymous poster hash: 314de...66c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #16 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5 Du har helt rett i at jeg har lyst på barn. Barnet vårt blir 3 år til høsten og jeg er 30 år. Hva et vitsen med å vente så lenge med å få nr 2? Det blir ikke akkurat noe bedre av at det står gjentatte plasser at fertiliteten begynner å synke i 30-årsalderen. Samboeren min er veldig treg å ta avgjørelser og jeg blir utålmodig. Jeg har knapt hatt mensen de 7 år jeg har brukt minipiller. Vet ikke hvor heldig det er for kroppen. Jeg tok det opp med samboer i går og han var villig til at jeg skulle slutte med minipillen når jeg har brukt opp brettet. Jeg forklarte han hvorfor og han godtok det. HI Anonymous poster hash: 314de...66c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #17 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5 Er det så grusomt at hun ønsker seg barn med mannen sin, da? Det er helt naturlig. Du skriver som om dette er noe hun burde skamme seg over. Skamme seg er det du som burde gjøre, som tydeligvis har ødelagt flere av forholdene til brødrene dine. Og det kan jo faktisk være at hun ikke har lyst til å ta hormontilskudd lenger? I tillegg til at hun ønsker seg barn. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymous poster hash: 99e9c...c7b
Magia Skrevet 24. januar 2017 #18 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5 Dette må være kødd eller?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #19 Skrevet 24. januar 2017 Er det så grusomt at hun ønsker seg barn med mannen sin, da? Det er helt naturlig. Du skriver som om dette er noe hun burde skamme seg over. Skamme seg er det du som burde gjøre, som tydeligvis har ødelagt flere av forholdene til brødrene dine. Og det kan jo faktisk være at hun ikke har lyst til å ta hormontilskudd lenger? I tillegg til at hun ønsker seg barn. Det ene utelukker ikke det andre. Anonymous poster hash: 99e9c...c7b Selvfølgelig er det ok å ønske seg flere barn, men da bør hun si det også, ikke late som om det er andre grunner til at hun slutter med prevensjon. I HI sitt tilfelle Ser det jo ut til at mannen synes det er greit med et barn til. Da er det jo ikke noe problem. Hvis han ikke hadde villet ha flere måtte han tatt ansvar ved å avstå fra sex, sterilisere seg eller bruke andre sikker metoder. Å hoppe av i svingen med en partner som ønsker seg barn er en veldig lite trygg metode. Anonymous poster hash: eaf8e...cf6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #20 Skrevet 24. januar 2017 Jeg tåler ikke hormoner, de mildeste (minipille, spiral) mister jeg sexlysten, får nærmest kronisk soppinfeksjon og blir veldig humørsyk av. De sterkere (p-piller) får jeg i tillegg veldig uren hud og migrene av. Likevel er jo prevensjon noe man snakker om, blir enige om hva som passer best for dere som enkeltpersoner og dere som par. Man kommer ikke og stiller ultimatum. Vi tenkte vi skulle prøve hoppe av i svingen en stund, det viste seg å ikke passe så godt for oss. Min mann har sædceller i forsatsen, så jeg ble gravid første måneden Han hoppet ikke av i svingen en gang, var bare inne og hilste på under forspillet og kom et helt annet sted lenge etterpå, likevel må det ha vært svømmere i smøringen hans, for gravid ble jeg.. Ingen krise for vår del da, derfor vi tok sjansen, men det ble bare 1,5 mellom jentene våre, litt tettere enn vi hadde sett for oss. Her endte vi på sterilisering når vi var ferdig med babyproduksjon, dere må jo bli enige om hva som passer deres forhold best. Anonymous poster hash: 056aa...075 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Hvor i all verden tar du dette fra? Løse luften? De fleste tyr til mer permanente hormonløse løsninger når de er ferdige med barn. Om man kan unngå hormonprevensjon bør alle det. Det er mange bivirkninger med de. enkelte dødelige. Det finnes vel en mannlig p-pille nå? Om de flest menn reagerer på det som min har de ikke noe de skulle sagt De er jo livredde for at de skal bli kastrerte, men å sette livet til damen i fare er helt ok. Så vi brukte kondom til vi hadde fått barna vi ville og siden han var så redd for mandigheten sin steriliserte jeg meg når vi var feridge. Anonymous poster hash: 998fa...dce
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #21 Skrevet 24. januar 2017 Jeg synes det var fornuftig. Hun har jo rett. Anonymous poster hash: eaf8e...cf6 Hun fremstiller kvinner som ikke ønsker å bruke hormonprevensjon som onde og utspekulerte. Så lenge mennene er informert er det en helt ærlig sak. Trenger ikke forklare og unnskylde, det holder med at hun ikke vil ta medikamentene. Hvor vanskelig er det da å ta på kondom eller avstå fra samleie? Vet du forresten at det er forsket frem hormonprevensjon for menn, men at denne ikke blir satt i produksjon på grunn av de alvorlige bivirkningene? Bivirkninger som for øvrig er de samme som kvinner opplever ved å bruke hormonprevensjon... Anonymous poster hash: 6a394...edb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #22 Skrevet 24. januar 2017 Hun fremstiller kvinner som ikke ønsker å bruke hormonprevensjon som onde og utspekulerte. Så lenge mennene er informert er det en helt ærlig sak. Trenger ikke forklare og unnskylde, det holder med at hun ikke vil ta medikamentene. Hvor vanskelig er det da å ta på kondom eller avstå fra samleie? Vet du forresten at det er forsket frem hormonprevensjon for menn, men at denne ikke blir satt i produksjon på grunn av de alvorlige bivirkningene? Bivirkninger som for øvrig er de samme som kvinner opplever ved å bruke hormonprevensjon... Anonymous poster hash: 6a394...edb ikke sant Menn er noen pingler og legger annsvaret over på kvinnen. For det meste i livet. De er bare "store og sterke" når de flekser muskler på treningsstudioet ( ikke alle men de fleste virker det som) Anonymous poster hash: 998fa...dce
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #23 Skrevet 24. januar 2017 Hun fremstiller kvinner som ikke ønsker å bruke hormonprevensjon som onde og utspekulerte. Så lenge mennene er informert er det en helt ærlig sak. Trenger ikke forklare og unnskylde, det holder med at hun ikke vil ta medikamentene. Hvor vanskelig er det da å ta på kondom eller avstå fra samleie? Vet du forresten at det er forsket frem hormonprevensjon for menn, men at denne ikke blir satt i produksjon på grunn av de alvorlige bivirkningene? Bivirkninger som for øvrig er de samme som kvinner opplever ved å bruke hormonprevensjon... Anonymous poster hash: 6a394...edb Ikke onde, men i høyeste grad utspekulerte om hun foreslår å hoppe av i svingen når hun egentlig ønsker seg barn. Anonymous poster hash: eaf8e...cf6
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #24 Skrevet 24. januar 2017 Ikke onde, men i høyeste grad utspekulerte om hun foreslår å hoppe av i svingen når hun egentlig ønsker seg barn. Anonymous poster hash: eaf8e...cf6 Han vet at hun ønsker barn. Han vet også at hun slutter på prevensjon. Dersom han ikke er vokst opp under en stein vet han at ansvaret og avgjørelsen ligger på ham. Hva er utspekulert med det? Selv den enkleste mann klarer dette regnestykket. Vil han ha flere barn? Tut og kjør. Vil han unngå barn? Pakk inn snoppen eller dropp samleie. Anonymous poster hash: 6a394...edb
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #25 Skrevet 24. januar 2017 merkelig at når man er ferdig med barn så trenger man ikke "pauser fra hormoner" mer.. Eller behov for å være "hormonfri" forsvinner som dugg for solen.. D Nå har du tatt ansvar, brukt minipille uten mer om og men i 7 år og plutselig er det opp til mannen? Hadde jeg vært mann og fått det ultimatum kastet mot meg, så hadde jeg nok gjort det slutt om det ikke fantes bedre argument enn "ikke lyst til å proppe meg med kunstig hormon lenger!" Om det ikke fantes de få prosent sjanse det faktisk er for å bli impotent eller få "mindre reisningsvansker" etter mannlig sterilisering, - så hadde jeg bestilt time for det på dagen før evt brudd ble tatt opp.... For å se reaksjonen på damen da. Jeg har sagt til mine småbrødre (som nå alle er i forhold og med barn) At treffer de en jente som "må ha pause" fra p-piller eller annen prevensjon (gitt at det har vært hennes ansvar naturlig i forkant, og det ikke ahr vært problem med det fysisk eller psykisk), så er det enten å gå med på å få barn,- eller man gjør det slutt! Og det "morsomste" er at mitt råd er blitt tatt til følge et par gang hos de begge to,- og jeg har faktisk to jenter "på minnet" som brukte dette, som det ble brudd med,- og som fikk barn rimelig raskt etter dette med andre... Og i det ene tilfellet er det "bekreftet" at det var fordi hun "måtte ha pause" etter x måneder sammen (kompis av min bror som) og i det andre tilfellet så har søsteren til aktuell dame sagt at hun "hadde pause fra p-pillen,- og mannen klarte ikke oppe av i svingen fort nok...... Her lyser det lyst på barn fra HI sitt ståsted på lang vei.... Beklager,- verden har gjort meg kynisk på det punktet... Legg dog merke til at jeg har nevnt en del "unntak" i forhold til at jeg forstår at der finnes tilfeller hvor damen MÅ slutte med den prevansjon hun har brukt i årevis!!! Men da har man bedre grunn enn "ikke lyst til..." Anonymous poster hash: 6b546...aa5 Tja, jeg skal slutte med p-piller fordi de dreper sexlysten min, og vi er helt ferdige med barn. Men jeg venter til mannen har fått sterilisert seg og sjekket at det er trygt. Mannen er helt enig, han vil også ha sexlysten min tilbake. Anonymous poster hash: 4e785...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå