Gå til innhold

Tvinge noen til å dra i bursdag? Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går i 1. klasse, og er invitert i bursdagsselskap til ei jente i klassen. Ellers pleier hun å glede seg stort til slike ting, men for første gang hører jeg at hun sier "Jeg vil ikke dra."

Hun forteller at denne jenta stenger henne ute fra leken i skolen ofte, og er frekk mot henne. Jeg vet at barn kan dramatisere og ta ting ut av sammenheng, og tenker at det kanskje handler om at min jente har spurt om å få være med i leken etter at de allerede har startet, og det dermed har passet dårlig. Eller noe sånt..

Føler heller ikke at det er rett og bagatellisere det hun føler og tvinge henne til å dra.. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 93e63...3b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne gå. Det er flere jenter der hun liker. Så kanskje får foreldrene se hvordan hun oppfører seg mot ditt barn og tar tak i det

Anonymous poster hash: de363...e8b

Skrevet

Bli med henne i selskap. Alltid et par forelde som blir igjen i selskapene her . For å skravle og hjelpe til, bare koselig det. Også får jenta de trygghet med at du er med.

Anonymous poster hash: 3255c...d52

Skrevet

Jeg ville ikke tvunget henne.

Anonymous poster hash: 19c19...252

Skrevet

hadde ikke tvunget henne

Skrevet

Foreslå å bli med, men tving ikke. Jeg tvinger mine om de allerede har takket ja og ombestemmer seg pga ett eller annet dustete greier. Sånn gjør man ikke! Men, ellers er det innenfor å takke nei uten grunn. Dernest ville jeg invitert denne jenta hjem til dere og orientert skolen i håp om at det kan hjelpe på relasjonen jentene i mellom

Anonymous poster hash: 96b0e...a88

Skrevet

Jeg hadde sendt jenta i bursdag, og ventet utenfor i bilen de første minuttene. Vet at iallfall mine kan bli mer reserverte og klengete hvis jeg er i samme rom, men leker fint når jeg ikke er der. Derfor hadde jeg ventet ute.

Hun går i første og det kan variere fort hvem som er snill og hvem som er slem. Skal ofte bare en bagatell til.

Min gutt klaget over en gutt var slem i starten av første, nå noen mnd etter er den samme gutten en han elsker å være sammen med.

Jenta mi mente en annen jente plaget henne i første, nå er det en av hennes nærmeste venner som hun er sammen med flere ettermiddager i uken.

I den alderen skal det så lite til for at noen er dumming, så med mindre utagerende oppførsel er noe du har hørt om og vet godt at skjer hadde jeg ikke holdt jenta hjemme fra bursdag. Jeg synes det er veldig viktig å støtte opp om miljøet i klassen, derfor dra alle mine i alle bursdager så lenge vi har anledning. De har ikke angret på en eneste enda, og det har blitt mange bursdager.

Skrevet

Hadde ikke tvunget henne.

Anonymous poster hash: 4787b...479

Skrevet

Går hun i bursdag kan det være et første steg til at ting ordner seg. Går hun ikke kan det potensielt bli verre.

Det er også noe med å tidlig lære seg at det ikke er løsningen gen å trekke seg fra det som er vanskelig.

Jeg har også vært i liknende situasjon med min datter. Vi snakket om det, og avtalte at jeg kunne hente henne med en gang hun ville hjem. Ingen telefon kom, og hun ville ikke være med hjem når bursdagen var slutt 😊 Det er så opp og ned med disse vennskapene når de er så små.

Stenges hun ute fra leken så hjelper det ikke å holde seg unna. Jeg ville tatt saken videre til lærer. De har mange gode grep de tar for å legge til rette for god lek hvor alle blir inkludert.

Anonymous poster hash: e49f0...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...