Gå til innhold

Veldig stille i magen. Uke 26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 uker på vei. Har kjent liv fra tidlig i svangerskapet, og de siste ukene har babyen vært veldig aktiv, men siden i dag morges har det vært veldig stille. Kjenner litt tegn til at babyen flytter på seg, men ingen spark, boksing eller romstering. Vanligvis er den såpass aktiv at jeg kan se foten som sparker eller hodet som flytter på seg.

Anonymous poster hash: 27e13...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig så tidlig. Babyen har veldig god plass i magen enda.

Er det ikke fra uke 27 man skal kjenne liv hver dag?

Men du kan jo forsøke med noe søtt eller kaldt.

Ellers så ringer du sykehuset om du er bekymret:)

Anonymous poster hash: c5ebf...5d2

Skrevet

det pleier å være full discomusikk å nå er det stille?

Skjønner du blir beskymret da ;P

Anonymous poster hash: 02fd4...1d9
Skrevet

Jeg har forsøkt med søtt og kaldt.

Ja, vanligvis kjennes det ut som magen vrenges.

Anonymous poster hash: 27e13...931

Skrevet

Anbefaler deg å ringe føden. Endringer i aktivitet skal undersøkes nærmere. Det er ofte det første tegnet man får dersom noe er galt.

Anonymous poster hash: 1d162...440

Skrevet

Drikk en halvliter med iskaldt vann. Legg deg ned på venstre side (eller eventuelt ryggen). Legg vekk mobil etc og fokuser kun på magen (klem gjerne litt forsiktig for å se om du får respons). Mål aktivitet (bevegelse eller spark) over en halvtime. Hvis det er stille eller lite skal du ringe føden. Ville uansett ha ringt føden for å være på den sikre siden, men de vil mest sannsynligvis spørre om du har prøvd det ovenfor. Jeg hadde også en slik stille dag i mine svangerskap. Veldig lite aktivitet i løpet av er døgn. Føden kalte meg inn og alt var heldigvis bra. Man skal alltid være obs på endringer i "oppførselen" til babyen. Er det ekstremt til sparking kan det være noe galt eller om det er veldig stille når det ikke skal være stille.

Lykke til!

Skrevet

man skal vel ikke kjenne noe daglig før uke 28,men er du urolig ,så ta kontakt med legen eller sykhuset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...