Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #26 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har ikke brukt alle dagene, men har brukt mange. 14 dager for å være presis. Har ikke enkeltdager på en mandag, men det er vel tilfeldig. Alt fraværet er faktisk sykdom. Anonymous poster hash: 3bd1e...246 14 dager er jo så mye. Dette synes jeg du må kjempe mot, kan ikke skjønne at de har lov til dette. Har du tillitsvalgt som kan hjelpe deg? Anonymous poster hash: 64dcf...3a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #27 Skrevet 23. januar 2017 Hva er problemet? Er jo bare til å skaffe sykemelding? Anonymous poster hash: 2a716...cd5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #28 Skrevet 23. januar 2017 Mistanke om at du ikke egentlig er syk er grunn nok, da kan de kreve sykemelding fra første fraværsdag. Ditt høye sykefravær ute diagnose gjør at de mistenker vondt i vilja og at du ligger på sofaen og slapper av istedenfor å være på jobb, da kan de med loven i hånd inndra retten til egenmelding. Anonymous poster hash: 8f98c...ae6 Men er mistanke nok, må de ikke ha litt mer å henge det på? Som at hun f.eks alltid er syk i forbindelse med helg, er syk hvis hun ikke fikk fri, er ute å gjør noe som ikke samsvarer med sykdom Anonymous poster hash: 64dcf...3a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #29 Skrevet 23. januar 2017 Hadde ikke over 24 dager sist heller, men har mer enn mange andre. Er innenfor grensen. Arbeidsgiver fikk avslag fra nav fordi fastlegen ikke har noe å vise til, har ingen diagnose. Anonymous poster hash: 3bd1e...246 En eller annen form for diagnose har du når du er sykemeldt. Sjefen din har fått avslag fordi du ikke har en antatt langvarig eller kronisk sykdom, og fordi fraværet er under 24 dager. Anonymous poster hash: 15731...c9e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #30 Skrevet 23. januar 2017 Min ble inndratt for 6 måneder. Men det var fordi jeg hadde brukt opp alle sammen. Var konstant syk. Gikk gjennom samlivsbrudd og held livet mitt var snudd opp ned. Fikk alt mulig rare betennelser i kroppen i tillegg til at jeg hadde angst for å gå til fastlegen, han var veldig klar på, som han sa :"jeg skall slutte med dette tullet og gå tilbake til mannen" Men lederen min viste stor forståelse faktisk og forstod hvor vanskelig jeg hadde det. Anonymous poster hash: b9fb3...44b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #31 Skrevet 23. januar 2017 Mistanke om at du ikke egentlig er syk er grunn nok, da kan de kreve sykemelding fra første fraværsdag. Ditt høye sykefravær ute diagnose gjør at de mistenker vondt i vilja og at du ligger på sofaen og slapper av istedenfor å være på jobb, da kan de med loven i hånd inndra retten til egenmelding. Anonymous poster hash: 8f98c...ae6 Ikke nødvendigvis. Mange steder har jeg hørt at retten inndras automatisk for en lengre periode dersom de ansatte har hatt fire egenmeldinger på ett år, årsaken er at de da ønsker legeerklæring på at det faktisk handler om sykdom. Dra deg til legen Hi, og så får du tilbake retten til å bruke egenmelding etter hvert. Anonymous poster hash: 15731...c9e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #32 Skrevet 23. januar 2017 14 dager er jo så mye. Dette synes jeg du må kjempe mot, kan ikke skjønne at de har lov til dette. Har du tillitsvalgt som kan hjelpe deg? Anonymous poster hash: 64dcf...3a8 Tillitsvalgt er på min side, heldigvis. Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #33 Skrevet 23. januar 2017 En eller annen form for diagnose har du når du er sykemeldt. Sjefen din har fått avslag fordi du ikke har en antatt langvarig eller kronisk sykdom, og fordi fraværet er under 24 dager. Anonymous poster hash: 15731...c9e Jeg er ikke sykemeldt, jeg har kun brukt egenmelding. Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #34 Skrevet 23. januar 2017 Det fine med å måtte til legen hver gang du er syk er at legen får et riktig inntrykk av hvor syk du er og hvilke symptomer du har. Det kan hjelpe deg til diagnose og eventuelt behandling slik at du kanskje kan bli frisk. Anonymous poster hash: eabd4...b13
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #35 Skrevet 23. januar 2017 Ikke nødvendigvis. Mange steder har jeg hørt at retten inndras automatisk for en lengre periode dersom de ansatte har hatt fire egenmeldinger på ett år, årsaken er at de da ønsker legeerklæring på at det faktisk handler om sykdom. Dra deg til legen Hi, og så får du tilbake retten til å bruke egenmelding etter hvert. Anonymous poster hash: 15731...c9e Dette med fire egenmeldingsperioder gjelder ikke i IA-bedrifter. Vanligvis er man tom for em-dager etter 4 perioder, da blir retten inndratt fordi man har brukt opp dagene. Det er normalt. Men ikke i IA. Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #36 Skrevet 23. januar 2017 Det fine med å måtte til legen hver gang du er syk er at legen får et riktig inntrykk av hvor syk du er og hvilke symptomer du har. Det kan hjelpe deg til diagnose og eventuelt behandling slik at du kanskje kan bli frisk. Anonymous poster hash: eabd4...b13 Fastlegen har ikke funnet ut av dette. Har derfor blitt fulgt opp av bedrifthelsetjenesten, men uten merkbar effekt. Har fulgt alle hans råd. Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #37 Skrevet 23. januar 2017 Tillitsvalgt er på min side, heldigvis. Anonymous poster hash: 3bd1e...246 Det skulle stå : 14 dager er jo ikke så mye Anonymous poster hash: 64dcf...3a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #38 Skrevet 23. januar 2017 Det skulle stå : 14 dager er jo ikke så mye Anonymous poster hash: 64dcf...3a8 Jeg forstod hva du mente😊 Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #39 Skrevet 23. januar 2017 14 dager er jo så mye. Dette synes jeg du må kjempe mot, kan ikke skjønne at de har lov til dette. Har du tillitsvalgt som kan hjelpe deg? Anonymous poster hash: 64dcf...3a8 Det skulle stå : 14 dager er jo ikke så mye Anonymous poster hash: 64dcf...3a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #40 Skrevet 23. januar 2017 Husker jeg måtte i møte en gang. Min sønn var mye syk på mandager. Svarte greit at jeg ikke velger dagene min sønn er syk på og at det er tilfeldig at det er mandager. Sa også at han gjerne måtte komme hjem til meg på disse mandagene og sjekke om det faktisk var sykdom eller ikke. Sannheten var st jeg var fyllesyk!😜 Neida. Det viste seg at hos far til barnet var det mugg i veggene og derfor ble han syk hver mandag, dagen etter han kom hjem fra far. Men hvilke dager du er sykt rir jeg også har noe å si. Om det er mandager eller fredager feks? Anonymous poster hash: 8fa28...cef
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #41 Skrevet 23. januar 2017 Det skulle stå : 14 dager er jo ikke så mye Anonymous poster hash: 64dcf...3a8 14 enkeltdager er veldig mye. Anonymous poster hash: eabd4...b13
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #42 Skrevet 23. januar 2017 14 enkeltdager er veldig mye. Anonymous poster hash: eabd4...b13 Men ikke så mye at man bør miste retten når man har 24 egenmeldingsdager Anonymous poster hash: 64dcf...3a8
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #43 Skrevet 23. januar 2017 Husker jeg måtte i møte en gang. Min sønn var mye syk på mandager. Svarte greit at jeg ikke velger dagene min sønn er syk på og at det er tilfeldig at det er mandager. Sa også at han gjerne måtte komme hjem til meg på disse mandagene og sjekke om det faktisk var sykdom eller ikke. Sannheten var st jeg var fyllesyk!😜 Neida. Det viste seg at hos far til barnet var det mugg i veggene og derfor ble han syk hver mandag, dagen etter han kom hjem fra far. Men hvilke dager du er sykt rir jeg også har noe å si. Om det er mandager eller fredager feks? Anonymous poster hash: 8fa28...cef Det er en god blanding, verken mandag eller fredag utpeker seg. Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #44 Skrevet 23. januar 2017 14 enkeltdager er veldig mye. Anonymous poster hash: eabd4...b13 Det er ikke bare enkeltdager. Det er syv perioder over ett år, noen enkeltdager er det også. Anonymous poster hash: 3bd1e...246
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #45 Skrevet 23. januar 2017 Jeg jobber i IA-bedrift, og hos oss er det satt et slags tak på at hvis man har brukt egenmelding og velferdsdager (type går hjem etter en halvtime på jobb) i mer enn 16 dager det siste året, så må man ha sykemelding. Har aldri egt reflektert over dette, men ser jo nå at det høres forferdelig rart ut all den tid man faktisk HAR 24 egenmeldingsdager til fri benyttelse ved sykdom. Anonymous poster hash: f0732...b30
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #46 Skrevet 24. januar 2017 Jeg jobber i IA-bedrift, og hos oss er det satt et slags tak på at hvis man har brukt egenmelding og velferdsdager (type går hjem etter en halvtime på jobb) i mer enn 16 dager det siste året, så må man ha sykemelding. Har aldri egt reflektert over dette, men ser jo nå at det høres forferdelig rart ut all den tid man faktisk HAR 24 egenmeldingsdager til fri benyttelse ved sykdom. Anonymous poster hash: f0732...b30 Men da har dere jo ikke 24 dager, da har dere 16.Jeg skjønner ikke hvordan de kan gjøre automatikk i dette, og fortsatt fålovtil å kalle seg IA bedrift? Anonymous poster hash: 6aa4d...49c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #47 Skrevet 24. januar 2017 Det er jo visse kriterier bedriften skal oppfylle for å være IA-bedrift, tilrettelegging bl.a. Dette høres veldig rart ut. Har du tatt det opp med verneombudet? Anonymous poster hash: 73e3c...81b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå