Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Er egentlig en bagatell men jeg irriterer meg litt likevel. Det er en ting mannen har hatt lyst på lenge, en boks til å oppbevare noen av delene til hobbyen hans. Den koster 500 kr og i dag kom han hjem med denne og samhan hadde fått den for 250kr. Jeg fant kvitteringen liggende på gulvet. På den står det at han har betalt 500kr. Ble litt irritert fordi han lyver om prisen. Vi har ikke flust med penger nå om dagen og jeg prioriterer barna. Synes mat på bordet og OK matpakker til barna må være førstepri nå som det er litt trangt med penger. Ville dere sagt noe eller bare latt det gå? Vurderer å sette kvitteringen i tannglasset hans for at han skal skjønne at jeg har sett den og ellers ikke si noen ting om det. Anonymous poster hash: e1e47...e00
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Hadde tatt det opp. Uærlighet er en deal breaker for meg. Anonymous poster hash: cfa9e...47e
TPK Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Jadde tatt det opp ja, pga han løy. Men hadde også tatt en prat om å prioritere sine egne hobbyer når man har lite penger. Men jeg hadde gjort det direkte. Sånn passiv-agressiv oppførsel som å legge frem kvitteringen blir bare barnslig...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Hehe ja for det har vi kvinner aldri gjort? "SE de fine skoene jeg har kjøpt kjære!De var på salg, kostet nesten ingenting!" Vi har alle gjort det Anonymous poster hash: d9214...771
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Hehe ja for det har vi kvinner aldri gjort? "SE de fine skoene jeg har kjøpt kjære!De var på salg, kostet nesten ingenting!" Vi har alle gjort det Anonymous poster hash: d9214...771 Nei..😳 Anonymous poster hash: ef31d...687
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Hehe ja for det har vi kvinner aldri gjort? "SE de fine skoene jeg har kjøpt kjære!De var på salg, kostet nesten ingenting!" Vi har alle gjort det Anonymous poster hash: d9214...771 Nei. 1) Jeg lyver ikke for min samboer 2) Jeg trenger det ikke heller, for jeg impulsshopper ikke. Hater shopping. 3) Jeg har heller aldri (etter at jeg ble mor) hatt så lite penger at forskjellen på 250 kr ville ha betydd noe, men om det var tilfelle, ville jeg aldri ha prioritert egen hobby foran barna! Anonymous poster hash: cfa9e...47e
Stina <3 Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Det der gjør jeg stadig selv. Lyger på hva jeg betaler for ting. Gjemmer klær litt bak i skapet og later som at dette har jeg hatt i lang tid (men ikke brukt det på lenge) når mannen oppdager det. Det er ikke slik at jeg må lyge på hva ting koster. Men føler det er kanskje litt ille om jeg kjøper to klesplagg til 1800,- hver i løpet av en måned. Da er det enkelt å si at det var på halv pris. Vi har god råd og jeg bruker mine egne penger. Likevel syntes jeg det er fælt å si at jeg har brukt 2500,- på ett par støvler, selv om jeg syntes de er verdt hver eneste krone. Jeg hadde latt det gå forbi i stillhet.
Yellow Brick Road Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Han har tydeligvis dårlig samvittighet i og med at han lyver om prisen. Jeg hadde blitt sur, både fordi han lyver om prisen og fordi han bruker 500 (eller 250 for den saks skyld) på seg selv når vi snaut nok har penger til mat på bordet. Men enten må du konfrontere ham med det på skikkelig måte, ikke noe sniking av kvittering opp i tannglass, eller så får du holde kjeft og ikke dra det opp igjen i framtida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå