Gå til innhold

Hvor godt husker deres (små) barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har 2-4 åringer, hvor godt husker de? Kan de kuske ting som skjedde for en stund siden (3mnd- 1år) Og forteller de om det helt ut av det blå?

Anonymous poster hash: bbcc4...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart 5-åringen snakker mye om da hun besøkte Albert Åberg i Göteborg, og lurer på om vi kan dra dit igjen. Han var nemlig ikke hjemme sist sier hun. Vi var der for 2 år siden.

Anonymous poster hash: 6e962...7f9

Skrevet

Min sjuåring fortalte meg her om dagen at han husker at pappa dyttet meg gjennom grinda...

dA var han 2,5 år...

Så ting som gjør inntrykk sitter...

Anonymous poster hash: cac62...62b

Skrevet

Min sønn viste meg veien til ei badestrand på sommeren rett før han ble 3 år, og sa at han badet der med oss før, og at tante var også med. Det var ett år etter vi hadde badet der, altså den sommeren han ble 2 år. Ingen bilder fra det, så det var hans egne minner (og ikke noe vi hadde snakkem om gjennom året).

Skrevet

Min på 2,5 husker en båttur han var på for 8 måneder siden. Men jeg tror det er fordi han har snakka om det innimellom helt siden den turen, og ble veldig begeistra for han som kjørte båten sammen med oss. Går liksom ikke an å glemme noe man tenker mye på. Hver gang han ser en båt så nevner han det :P

Skrevet

Ser at du skriver 2-4, men likevel...

Min 1 åring husker helt utrolig godt. Nå er hun straks 1,5, men har lenge "referert" til episoder skjedd for lenger siden.

Fascinerende!

Anonymous poster hash: b128c...b0e

Skrevet

Morsomt å høre. Jeg blir stadig overrasket over hva 3 åringen her husker, og hvor detaljert det er. Og da snakker jeg et år tilbake i tid. Dette er ikke ting som er spesielle opplevelser som vi har snakket mye om i etterkant, men helt dagligdagse ting.

Syns det er helt fascinerende hva de får med seg 😊

Skrevet

Ser at du skriver 2-4, men likevel...

Min 1 åring husker helt utrolig godt. Nå er hun straks 1,5, men har lenge "referert" til episoder skjedd for lenger siden.

Fascinerende!

Anonymous poster hash: b128c...b0e

Jeg skrev to, for det er som oftest fra den alderen de har språk nok til å fortelle ordentlig hva de husker 😂

Skrevet

5 åringen snakker fortsatt om å sove på toget til Lillehammer,å at når vi lå i telt så bråket toget så mye høyt om natten.

Han var 2.5 år vi var på den ferieturen.

Anonymous poster hash: f31c5...5d7
Skrevet

Husker skremmende godt.. :P

Anonymous poster hash: 48adb...ca3

Skrevet

Ekstremt god hukommelse og forteller detaljert om ring som skjedde for lenge siden. Som f.eks i våres da hun var 22-23 mnd og vi dro på tur til en øy så pekte hun og sa "der har jeg bada" og det var jo 8 mnd siden. Mange slike eksempler på små og spre ting hun husker. Og det at hun har veldig godt og tidlig språk gjør at vi får høre om det hun tenker på.

Skrevet

Min treåring husker en del ja, bl.a. nå i jula snakket han om nissen som var her forrige jul og lå i en skuvseng vi har stående i gangen vår 😊 "Husker du det mamma?", sier han.

Anonymous poster hash: aa1f8...a28

Skrevet

Min treåring husker også ekstremt godt, vi blir stadig forbløffet over at han kan referere til ting som har skjedd for et år siden eller halvannet.

Seksåringen husker ikke så godt, eller han snakker ikke om det, i hvert fall. Kanskje han har arvet mine gullfisk-gener...

Skrevet

Ja, alltid husket godt. Gjerne med andre detaljer fra sammenhengen flere år tilbake. F.eks: husker vi så det og det på TV og vi drakk kakao.

Anonymous poster hash: c1593...13b

Skrevet

Lille her på 16 mnd la merke til at jeg hadde en pose smågodt i en veske jeg bruker veldig sjelden for noen uker siden. Så her om dagen satt jeg den i gangen og da skulle hun rett bort i den og lete etter posen 😂 "nam nam".

Ikke det at hun får smågodt til vanlig.. Men hun har fått smake en sjokoladebit av søsteren sitt smågodt tidligere. Og det var i en slik pose. Så tror de husker godt fra veldig tidlig!

Skrevet

Husker helt normalt

Anonymous poster hash: ffd49...a05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...