Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Hei, Jeg er 41 og går nå gjennom mitt tredje IVF forsøk... har mistet all håpet om at det går.... Noen oppløftende ord? flere som gjør det samme og faktisk blir gravid i alder av 40+? Anonymous poster hash: 39a68...af2
Optatium Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Det er mange som får det til i din alder også☺ Og hvis det er noen trøst så føltes det ut som alt håp var ute for min del også når jeg gikk gjennom mitt tredje forsøk. Følte meg nedslått og trist. Men har du sett, frøkna satt på tredje forsøk. Håper det ordner seg for deg❤
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Trodde ikke man fikk ivf i den alderen? Jeg vurderer nemlig selv Anonymous poster hash: e3abe...f0d
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Trodde ikke man fikk ivf i den alderen? Jeg vurderer nemlig selv Anonymous poster hash: e3abe...f0d Man kan få det i utlandet Anonymous poster hash: 1d95c...087
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Hei, Jeg er 41 og går nå gjennom mitt tredje IVF forsøk... har mistet all håpet om at det går.... Noen oppløftende ord? flere som gjør det samme og faktisk blir gravid i alder av 40+? Anonymous poster hash: 39a68...af2 Vet ingenting om dette, dessverre. Er noen år yngre enn deg og sliter med å få det til naturlig. Har AMH på 5. Vet du hva din AMH er? Ønsker deg masse lykke til! Anonymous poster hash: 6b475...23a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Trodde ikke man fikk ivf i den alderen? Jeg vurderer nemlig selv Anonymous poster hash: e3abe...f0d Vet du hva aldersgrensen er i Norge offentlig og privat? Anonymous poster hash: 6b475...23a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Googlet. Tror det er privat Kvinnens alder bør være over 25 år og under 38 år og det må være en rimelig aldersforskjell mellom mannen og kvinnen. Anonymous poster hash: e3abe...f0d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #9 Skrevet 24. januar 2017 Jeg gjør det i Danmark. Jeg fikk det gratis på Rikshospitalet, men jeg måtte vente så himla lenge så det hadde jeg ikke tid til. Aldersgrensen på riksen er satt til 39 nå (tror jeg) var 41 når jeg søkte og jeg søkte for 2 år siden. Danmark sier at jeg er fin form og fertil. Sist fikk fikk vi ut 5 egg der 1 ble lagt på frys. Jeg satt inn 2 men de satt ikke nå skal jeg ned igjen på torsdag og ta ut egg... dette er så slitsomt og barneønsket så stort! Anonymous poster hash: 39a68...af2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 Det er mange som får det til i din alder også☺ Og hvis det er noen trøst så føltes det ut som alt håp var ute for min del også når jeg gikk gjennom mitt tredje forsøk. Følte meg nedslått og trist. Men har du sett, frøkna satt på tredje forsøk. Håper det ordner seg for deg❤ Hvor gjorde du det? Og var det IVF for deg å? Anonymous poster hash: 39a68...af2
Optatium Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 Hvor gjorde du det? Og var det IVF for deg å? Anonymous poster hash: 39a68...af2 Ivf på riksen for oss. Ble gravid på tredje forsøk. Nå jobber vi med privat forsøk på et søsken, siden riksen har stengt for dette.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #12 Skrevet 24. januar 2017 Ivf på riksen for oss. Ble gravid på tredje forsøk. Nå jobber vi med privat forsøk på et søsken, siden riksen har stengt for dette. Hmmm.... vi gjorde det i Porsgrunn og der kan man komme å få søskenforsøk....hopper over køen tilogmed... Anonymous poster hash: 06be0...ab5
Pobie Skrevet 24. januar 2017 #13 Skrevet 24. januar 2017 Har en venninne som ble gravid med IVF da hun var 48. Nå er hun 52 og gravid med andremann. Hun brukte donoregg da, siden hun hadde mange mislykkede forsøk med egne egg. (Dette var i utlandet selvfølgelig).
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #14 Skrevet 24. januar 2017 Skjønner at det føles slitsomt. Har hatt ivf selv, men vi var heldige og fikk til på første forsøk. Uansett, så var det en følelsesmessig berg og dalbane i forkant... kan tenke meg det er enda mye verre for deg. Du skal ikke skifte fokus litt da? Selvsagt ta det siste forsøket, men samtidig orientere deg litt utover? Det finnes for eksempel ganske mange babyer som trenger fosterhjem, hvor foreldrene ikke skal ha noe samvær og barnevernet ønsker at man vurderer å adoptere på sikt. Kunne det kanskje være noe? Eller å bli "vanlig" fosterhjem? Noen land har også åpent for adopsjon frem til 45 år mener jeg... prosessen er også kortere om du velger et av de europeiske landene og er åpen for å få barn med mindre "skader" - kan være leppe-gane spalte, veldig dårlig syn osv. Jeg tenker at man MÅ jo ikke lage/bære frem barna selv for å oppleve gleden over å være mor Anonymous poster hash: 06be0...ab5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #15 Skrevet 24. januar 2017 Har en venninne som ble gravid med IVF da hun var 48. Nå er hun 52 og gravid med andremann. Hun brukte donoregg da, siden hun hadde mange mislykkede forsøk med egne egg. (Dette var i utlandet selvfølgelig). Oi... det synes jeg faktisk var litt vel i eldste laget for å få baby.... hun vil jo være 70 år når barnet er 18.... Anonymous poster hash: 06be0...ab5
Pobie Skrevet 24. januar 2017 #16 Skrevet 24. januar 2017 Oi... det synes jeg faktisk var litt vel i eldste laget for å få baby.... hun vil jo være 70 år når barnet er 18.... Anonymous poster hash: 06be0...ab5 Hun traff aldri den rette, så da ble det slik. Hun er en helt super mor.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #17 Skrevet 24. januar 2017 Hun traff aldri den rette, så da ble det slik. Hun er en helt super mor. Det er modig. Hvor gjorde hun det? Har hun fått negtive reaskjoner fra omverdenen pga alderen sin? Anonymous poster hash: 1d95c...087
Optatium Skrevet 25. januar 2017 #18 Skrevet 25. januar 2017 Hmmm.... vi gjorde det i Porsgrunn og der kan man komme å få søskenforsøk....hopper over køen tilogmed... Anonymous poster hash: 06be0...ab5 Men Porsgrunn har ikke donorsæd, og mannen min er steril. Det er bare riksen som får lov å bruke donor i Norge, passelig urettferdig for oss som da ikke kan søke seg noe annet sted (men det var en annen sak).
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #19 Skrevet 25. januar 2017 Men Porsgrunn har ikke donorsæd, og mannen min er steril. Det er bare riksen som får lov å bruke donor i Norge, passelig urettferdig for oss som da ikke kan søke seg noe annet sted (men det var en annen sak). Har ikke Haugesund donorsæd? Eller er det kun privat der? Anonymous poster hash: d3fb5...869
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #20 Skrevet 31. januar 2017 hva tenker dere om assisted hatching? funker det? Anonymous poster hash: 39a68...af2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #21 Skrevet 31. januar 2017 Men Porsgrunn har ikke donorsæd, og mannen min er steril. Det er bare riksen som får lov å bruke donor i Norge, passelig urettferdig for oss som da ikke kan søke seg noe annet sted (men det var en annen sak). Visste jeg ikke.... så kjedelig Skjønner at det føles veldig urettferdig! Noen ganger føler man litt på hvor heldig man er, eller kanskje mest hvor urettferdig ting er.... her sitter jeg med 3 egg på frys som jeg aldri kommer til å bruke liksom.... Sender deg en god klem, vet hvor emosjonelt vanskelig prosessen er Anonymous poster hash: 06be0...ab5
Optatium Skrevet 31. januar 2017 #22 Skrevet 31. januar 2017 Har ikke Haugesund donorsæd? Eller er det kun privat der? Anonymous poster hash: d3fb5...869 Ikke nå for tiden, de har ikke donorsæd. Lenge siden de hadde dette tilbudet. Dessverre.
Optatium Skrevet 31. januar 2017 #23 Skrevet 31. januar 2017 Visste jeg ikke.... så kjedelig Skjønner at det føles veldig urettferdig! Noen ganger føler man litt på hvor heldig man er, eller kanskje mest hvor urettferdig ting er.... her sitter jeg med 3 egg på frys som jeg aldri kommer til å bruke liksom.... Sender deg en god klem, vet hvor emosjonelt vanskelig prosessen er Anonymous poster hash: 06be0...ab5 Takk! Det var hyggelige ord❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå