Gå til innhold

nav og uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

saken min er at jeg har slitt med migrene siden jeg var barn og det har bare blitt verre etter jeg ble voksen. har i tillegg fibromyalgi som jeg sliter med og på bakgrunn av disse sykdommene har jeg gått på AAP i 6 år (vet at jeg har vært lengre enn det man skal). prøvd alt, medisiner, betablokkere, flere ganger til MR, nevrolog, antidepressive for migrene, kiropraktor, trening, fysioterapi osv.

Har sist vært innom psykolog og nevropsykolog pga NAV ville det og fått det svart på hvitt at jeg sliter med migrene. Prøvd mange tiltak men er for dårlig til å være i tiltak.

Nå sier saksbehandler at AAP blir stoppet fordi jeg ikke er under utredning. I forrige kommune snakket de om å sette meg på uføretrygd pga jeg blir ikke bedre. Men denne saksbehandler vil ikke høre om det, mener jeg er for ung (26). Har hatt sykdommen i 20 år og jeg er håpefull om at en dag kan jeg bli bedre, men samtidig er jeg realistisk og vet det er en kronisk sykdom som jeg ikke vil bli kvitt.

Nå som saksbehandler kutter AAP så står jeg på bar bakke og aner ikke hva jeg skal gjøre. Siden jeg flyttet hit har jeg vært hos nevrolog to gang og blitt sottet på medisiner som ikke hadfe noe virkning, vørt hos psykolog og nevropsykolog, vært på MR og flere gang hos legen pga saksbehandler absolutt skal ha meg i tiltak. vært tre gang i tiltak mens jeg har bodd her.

Siden jeg nå ikke får mer AAp vurderer jeg og flytte hjen og starte på nytt der.

Er det noen som har skiftet NAV kontor (kommune/fylke) og Kommet seg videre med f.eks uføretrygd...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil saksbehandler at du skal gjøre for å kunne beholde AAP?

Anonymous poster hash: 011cf...a7d
Skrevet

Om saksbehandleren mener du er ferdig utredet og behandlet har du krav på å beholde aap mens de hjelper deg å finne en jobb, så saksbehandleren din skal evt hjelpe de gi jobb han nå om han mener du er for frisk til aap.

Men ta kontakt med legen din, denne kampen kan han/henne ta for deg. Legen må ta kontakt med saksbehandler og få istand et møte hvor både lege, saksbehandler og du er tilstede for å finne løsninger for veien videre. Legen din trenger nok å sette denne saksbehandleren på plass. Er du for syk til å jobbe og har papirer på det fra flere spesialister kan du ikke bare sparkes ut av navsystemet på den måten.

Begynn hos legen din du.

Anonymous poster hash: f1163...9bc
Skrevet

Det er jo ikke saksbehandleren din som avgjør om du har krav på uføretrygd. Det er jo heller ingen permanent ytelse, så om du blir bedre kan fu jo føres tilbake til arbeidslivet.

Det mangler en ytelse i NAV-systemet, for de som er ferdig utredet, som man vet ikke fungerer i arbeid på grunn av sykdomsbildet men som ikke kvalifiserer til uføretrygd 😳

Anonymous poster hash: a0f18...65b

Skrevet

Det er jo ikke saksbehandleren din som avgjør om du har krav på uføretrygd. Det er jo heller ingen permanent ytelse, så om du blir bedre kan fu jo føres tilbake til arbeidslivet.

Det mangler en ytelse i NAV-systemet, for de som er ferdig utredet, som man vet ikke fungerer i arbeid på grunn av sykdomsbildet men som ikke kvalifiserer til uføretrygd 😳

Skrevet

Du må få legeerklæring og be om videre forlengelse av AAP. Jeg er igjennom det samme nå. Fikk forlenget det nye 6 måneder slik at jeg får søkt om uføretrygd.

Jeg er permanent ufør etter en re-operasjon av en ryggoperasjon som gikk galt.

Anonymous poster hash: b269a...c71

Skrevet

Dette problemet har jeg også, jeg har nå gått uten inntekt i flere mnd.

Jeg har kontaktet advokat, vi søkte uføre men fikk avslag pga saksbehandler.

Min advokat jobber nå med klage, jeg er ferdig avklart i forhold til aap men ikke ferdig avklart i forhold til uføre i følge nav, i følge advokat mangler det en sammenheng mellom de 2 sakene.

Vil anbefale deg å kontakte advokat, hvis du ikke har inntekt har du rett på frirettshjelp.

Anonymous poster hash: 3efcf...416

Skrevet

Det mangler en ytelse i NAV-systemet, for de som er ferdig utredet, som man vet ikke fungerer i arbeid på grunn av sykdomsbildet men som ikke kvalifiserer til uføretrygd

Jo, det er egentlig saksbehandler som avgjør, for systemet er sånn at en uføresøknad ikke kan gå gjennom uten at saksbehandler har godkjent at du skal søke...

Anonymous poster hash: f1163...9bc

Skrevet

har vært i flere møter med lege og nav og vi kom fram til at jeg skulle prøve meg i tiltak. Men der fungerer ikke. men skal ta kontakt med lege og ta det videre der i fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...