Gå til innhold

Hva slags krav har du til barnehagenes timeplan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du man kan forvente at de skriver opp klokkeslett for når de gjør ditt og datt, eller bør det holde med "leker ute" som fyller hele kolonnen? 

Kom til å tenke på det, for jeg har to barn i to forskjellige barnehager og i den ene står det bare noe veldig vagt. Så jeg vet absolutt ikke hvordan jeg skal unngå å forstyrre f.eks hvis de er på vei ut, eller annet... står ikke klokkeslett eller noe. Leverer til forskjellig tid... 

Anonymous poster hash: 36a39...3b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei holder lenge med at de skriver klokkeslett hvis de skal noe spesielt så de måå leverer til 8.30 for eksempel.

Er likegyldig for meg hvilke klokkeslett de er ute på,finner han nok uansett når jeg skal hente han :P

Anonymous poster hash: 16b21...0ba
Skrevet

Nei holder lenge med at de skriver klokkeslett hvis de skal noe spesielt så de måå leverer til 8.30 for eksempel.

Er likegyldig for meg hvilke klokkeslett de er ute på,finner han nok uansett når jeg skal hente han :P

Tenkte ikke på henting :) Men på levering om morgenen.. kjipt hvis de er på vei ut når du kommer.

Hvis det skjer meg, forventer de alltid at jeg bruker 10 min på å kle på barnet! 

Skrevet

Tenkte ikke på henting :) Men på levering om morgenen.. kjipt hvis de er på vei ut når du kommer.

Hvis det skjer meg, forventer de alltid at jeg bruker 10 min på å kle på barnet! 

Tror de forventer det her også,jeg spiller dum å bare går :P

Funker fint det.

Skrevet

Tror de forventer det her også,jeg spiller dum å bare går :P

Funker fint det.

HAHA  :legrine:

Skrevet

Her får vi tydelig beskjed om de må leveres til et spesielt tidspunkt, f.eks hvis de skal på tur. Ellers vil de helst ha beskjed om sykdom o.l. før kl. 9, slik at de kan planlegge dagen. Leveres barna mellom 9.15-9.30 forventes nok at vi kler på barnet for utelek, pyton. ;p

Skrevet

Her får vi tydelig beskjed om de må leveres til et spesielt tidspunkt, f.eks hvis de skal på tur. Ellers vil de helst ha beskjed om sykdom o.l. før kl. 9, slik at de kan planlegge dagen. Leveres barna mellom 9.15-9.30 forventes nok at vi kler på barnet for utelek, pyton. ;p

Her har de ikke sagt noe om noenting :) Annet enn samling kl 9

Skrevet

Mener du man kan forvente at de skriver opp klokkeslett for når de gjør ditt og datt, eller bør det holde med "leker ute" som fyller hele kolonnen? 

Kom til å tenke på det, for jeg har to barn i to forskjellige barnehager og i den ene står det bare noe veldig vagt. Så jeg vet absolutt ikke hvordan jeg skal unngå å forstyrre f.eks hvis de er på vei ut, eller annet... står ikke klokkeslett eller noe. Leverer til forskjellig tid... 

Den generelle dagsplanen står vel i årsplanen?

Anonymous poster hash: 0238c...372

Skrevet

Jeg synes litt at det er en uting med alt for mye planlegging av aktiviteter i barnehagen. En ting er om man må levere kl 9 fordi de må på tur, det er helt greit. Men det er jo barn det er snakk om, og gjerne 18 stk, så om allting skulle foregått på bestemte klokkeslett hadde det ikke vært veldig hyggelig i barnehagen..

Anonymous poster hash: 69dd2...ee3

Skrevet

Hva er det du vil ha klokkeslett på da?

Å si akkurat når man går ut er ofte bortimot helt umulig. Den ene morgenen begynner vi kanskje å kle 08.30 for å gå ut, neste dag starter vi kanskje ikke før 09.00 med å kle. Det kommer an på så mange ting, været, bemanningen, støynivå, hva som skal skje resten av dagen, om vi skal spise neste måltid ute eller ei osv

Skrevet

Nei, bare at de skriver at de bør være i bhg da og da hvis det skjer noe spesielt og før 10 hver dag

Skrevet

Her har de fast tid de går ut, så de trenger ikke skrive det på planen hver dag. Skal de noe ekstra som fører til endringer i det faste står det på planen, og ofte oppslag på døren om alle må være kommet innen en viss tid.

Skrevet

For meg holder det at de spiser til faste tider. Ellers overholder jeg kjernetiden 10-14 og regner med at de resten av tiden har grei kontroll

Anonymous poster hash: eb19d...8b3

Skrevet

De har en fast dagsplan de følger sånn noenlunde, og det er jo greit. Det som kan frustrere litt er at tidspunktet for fruktmåltidet kan variere med over en time, så det er vanskelig å planlegge hentingen. Hvis jeg kommer akkurat når frukten skal serveres blir det hyling og skriking fra et skuffet barn. :P Men skjønner jo at det ikke er så lett å planlegge nøyaktig når det er så mange barn å holde styr på samtidig...

Ellers forventer jeg at hvis det startes ekstraordinære aktiviteter før kjernetiden, så får vi beskjed på forhånd, så vi har mulighet til å passe på å levere i tide. Dette er de heldigvis flinke til i vår bhg. :)

Anonymous poster hash: 007f9...e76
Skrevet

Om du leverer så sent antar jeg at du har fri/begynner sent på jobb, og faktisk har tid å kle på barnet ditt selv. Om du ikke har tid bør du kanskje levere litt før om du ikke vil kle på selv. De aller fleste bhg har kjernetid fra 09.30 - 14.00. Som regel ingen problem at man leverer midt i kjernetid. Får beskjed når man må levere innen en viss tid.. Er du redd for å forstyrre så må du spørre hva bhg syns er greit eller rett og slett levere tidligere.

Skrevet (endret)

Jeg er fornøyd hvis Herr Sønn ikke er altfor sulten/tørst, ikke har full bleie eller har sår stump eller fryser når jeg henter ...

Timeplan??? Ukeplan? Dagsreferat ???

Har senket kravene et par hakk for å si det slik ...

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hvor blir det av hi da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...