Gå til innhold

Er vennskapet verdt å bevare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og Anne har vært venninner i 13 år.

Vi har nesten hvert år hatt en eller flere diskusjoner. Vi er veldig ulike og vi er ulike på "feil" områder.

Både jeg og samboer har gjentatte ganger opplevd henne som frekk. Hvis jeg sier fra til henne blir det en stor diskusjon og det tærer på energien.

Vi hadde nettopp en stor diskusjon hvor hun dro fram bagsteller helt til to år i fortida. Jeg sa klart fra til henne at jeg kom ikke til å diskutere på noe som skjedde to år tilbake i tid. Da kunne hun heller tatt det opp kort tid etter om det plaget henne sånn.

Da jeg snakket med henne på telefon for noen dager siden, uttrykte hun bitterhet for at vi ikke hadde hatt kontakt på 2 mnd (grunnen var at vi diskuterte). Vi har to felles venninner og de synes begge at hun har oppført seg frem mot meg. Jeg legger bak meg diskusjonene mellom oss, men jeg vet at hvis jeg fortsetter å være venninne med henne blir det å dukke opp nye diskusjoner og unødvendige kommentarer fra henne.

Er vennskap virkelig verdt å bevare for en hver pris?

Jeg har kjent på dette i flere mnd at det er ingenting som tilsier at jeg har løst å møte henne eller å snakke med henne. Det har vært helt herlig den lange tiden vi ikke har møttes og det er jo et varseltegn.

Jeg liker ikke å såre folk, men heller ikke være falsk og late som alt er "rosenrødt".

Hva kan jeg gjøre for å avslutte vennskapet? Eller er det noe annet jeg kan gjøre? Vi kommer til og møtes eks i bursdager eller sammenkomster til våre to felles venninner

Anonymous poster hash: b5c56...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse: våre to felles venninner synes Anne har vært frekk med meg/ kommet med unødvendige kommentarer. HI

Anonymous poster hash: b5c56...65b

Skrevet

Kommer helt an på kommentarene og hva dere får ut av vennskapet ellers. Det kommer også an på om de andre venninnene var der da kommentarene kom, for din fremstilling er jo partisk.

Jeg har selv opplevd å bli skjelt ut av en venninne på fest fordi jeg var så slem med en annen venninne. Da hadde hele venneflokken behandlet meg merkelig i lengre tid. Det viste seg at den første venninnen hadde misforstått noe jeg sa et halvt år tidligere. Dette hadde hun blitt så fornærmet for at hun hadde utbrodert og funnet på en hel del ting som jeg skulle ha gjort og sagt for å få de andre på sin side. 

Anonymous poster hash: cb926...453
Skrevet

Dropp henne, du har det jo bedre uten!

Anonymous poster hash: 9291e...7f2

Skrevet

Kommer litt an på hva diskusjonene er og hvorfor du oppfatter henne som frekk?

Er hun mer direkte enn deg? Er det derfor du oppfatter henne som frekk? Sier hun meningene sine direkte og sv og til ting som sårer selv om det kanskje er sant?

Jeg blir oppfattet som frekk, men jeg er bare direkte og dritt lei av å skyve ting under en stol, så da oppfatter folk meg som frekk, men når de skal ha noe gjort, så er det meg de kommer til.

Anonymous poster hash: 63920...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...