Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har en eldre søster som er 14 år eldre enn meg. Helt fra jeg var liten kan jeg huske at hun kom med vektkommentarer, men på en måte som er veldig vanskelig å arrestere henne på. F.eks da jeg var tenåring og noe lubben, kunne hun kikke på størrelselappen og si ting som "str 40 ja, da jeg var 15 brukte jeg str. 32 og alle kommenterte den flotte kroppen min". Hun kunne bli helt opphengt i mine tynne venninner, altså ikke de normalt slanke men de som var en del tynnere enn snittet. Da snakket hun masse om dem og hvor fint klærne satt, at de nok brukte xxs, så la hun gjerne til at jeg ikke kunne gå med slike klær. Nå i helgen holdt hun opp et skjørt som tilhører min slanke åtteåring og målte det i linningen, kun for å konstatere at hun hadde mindre livmål som attenåring. Jeg kjenner at JEG blir påvirket av fokuset, men når begynner hun jo å "angripe" barna mine. De er forøvrig rett under snittet for vekt i forhold til lengde. Om jeg sier noe svarer hun at det ikke er sant at hun er opptatt av vekt, hun må da få konstatere fakta uten at vi skal være hårsåre etc. Hva søren gjør jeg når hu har så lite selvinnsikt? Anonymous poster hash: 72cf0...3f3
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Jeg ville lagt ned forbud mot at hun får diskutere vekt og kropp rundt barna dine. Fortell henne at det er så mange som sliter med kroppsbilde og vekt i dag at det ikke er bra når hun f.eks. holder opp skjørtet til 8-åringen og sier at hun hadde mindre midjemål som 18-åring. Dine barn, da lager du regler som gjelder. Det er jo ingen tvil om at hun har store problemer med vekt/kropp, eller nesten et manisk forhold til det å være tynn. Men jeg tror ikke du vil komme noen vei med å fortelle henne det. Men du kan sette regler for hva hun sier og gjør foran dine barn. Respekterer hun det ikke ville jeg begrenset kontakten hennes med ungene dine, og heller møtt henne mest uten barna. Lurer hun da på hvorfor hun sjelden får se barna, så ville jeg vært ærlig med henne, at du synes hun fronter usunne holdninger om kropp og vekt og at de utsagnene hun kommer med kan være nok til å påvirke sårbare barn i feil retning når det kommer til syn på egen kropp og vekt. Hun trenger ikke like det, men hun må akseptere det. Anonymous poster hash: a5277...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå