Gå til innhold

Hva synes dere om par som deler facebook konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en såkalt "venninne" Som jeg ikke var klar over delte  konto med sin mann. Trodde jeg betrodde meg noe til henne, men det var mannen som leste meldingen. Ikke noe utroskap altså, men noe jeg trodde hun leste og ikke hennes mann.

Har nå slettet henne fra venn da jeg ikke lenger kan stole på om det er han eller hun som leser meldingene som tikker inn.

Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å delt min private facebook konto med min mann.

Anonymous poster hash: f38bf...ad4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delt konto er pinlig.

Hadde noen delt uten at det kom klart frem hadde jeg blokket dem, men forklart hvorfor.

Anonymous poster hash: b0ac5...31f

Skrevet

Ekstremt pinlig, og vitner om mangel på tillit i forholdet.

Samme med voksne mennesker som heter for eksempel Marte "Kristian-sin" Hansen.

Pinlig! Og den eneste måten det blir oppfattet på, er at man har trust issues

Anonymous poster hash: 8ce9f...410

Skrevet

Det HI refererer til er jo bare dårlig gjort. Men om folk gjør det, og er åpne om det, type begges navn på kontoen, så skjønner jeg ikke hvorfor det skal irritere meg👍

Skrevet

Det HI refererer til er jo bare dårlig gjort. Men om folk gjør det, og er åpne om det, type begges navn på kontoen, så skjønner jeg ikke hvorfor det skal irritere meg👍

Samme tenker jeg. At de begge betjener kontoen "Aslaug og Martin Hansen" kan da ikke være noen provokasjon. Det betyr jo bare at de har et annet forhold til sosiale medier enn du har.

Anonymous poster hash: f813d...70b

Skrevet

Ekstremt pinlig, og vitner om mangel på tillit i forholdet.

Samme med voksne mennesker som heter for eksempel Marte "Kristian-sin" Hansen.

Pinlig! Og den eneste måten det blir oppfattet på, er at man har trust issues

Anonymous poster hash: 8ce9f...410

Dette.

Ei venninne av meg har delt konto med sin samboer, og det er ingen tvil om hvorfor.

Anonymous poster hash: c84de...06e

Skrevet

Jeg har bare sett "godt voksne" ektepar som har gjort det, der man kan anta at den ene ikke liker/er veldig interessert da. Men har egentlig ikke tenkt nevneverdig over det.

Det er jo trasig hvis det er for å overvåke den andre. Jeg har ingen på min venneliste som har sånn. Nå vet ikke jeg hvorvidt partner har tilgang til kontoen da.

Skrevet

Jeg synes det er rart og pinlig. De er jo to ulike personer og jeg forstår ikke hvorfor man skal dele konto.

Aldri tenkt at sjalusi og kontrollbehov er grunnen, men det er jo logisk.

Dårlig gjort av din venninne om hun ikke var tydelig på at det var en delt bruker!

Anonymous poster hash: 202f4...fd3
Skrevet

Selv synes jeg det er litt spesiellt, men så tenker jeg at det kanskje er fordi de egentlig ikke ønsker å være på fb. Men med barn i bhg/skole så må en nesten det for å få med seg ingo og "være litt med". All planlegging blir gjort der. Jeg hadde en periode ikke fb, og det funket dårlig med å si at jeg er på mail. De glemte ofte å informere meg.

Vi har en fb gruppe vi foreldrene til barnet mitt sin klasse. Veldig kjekt. Der skriver vi om bursdager, skolesammenkomster, der oppgaver fordeles osv osv.

Så hvis jeg ikke lenger hadde ønsket fb konto, har jeg nesten måtte hatt det likevell. Sånn har det blitt. 😎

Så at familien Hansen eller Per og Kari har felles konto, ja det har jeg forståelse for etter å ha tenkt litt.

Er nok endel sjalue folk også, men dem om det.

Anonymous poster hash: da37a...daf

Skrevet

Fullstendig merkelig. Med mindre det er fordi de ikke stoler på hverandre og må ha full kontroll på hva den andre driver med på FB forstår jeg ikke poenget...selv om det er for å bare være på fb for å være med skole/idrettslagsgrupper ol. Det burde ikke være noe annerledes å ha ver sin konto kontra en felles i tilfelle.

Anonymous poster hash: 19605...b08
Skrevet

Pinlig.

Bortsett fra min tante og onkel som er 89 og 93 år. De er skikkelig søte på Facebook.

Et sånt gammeldags ektepar som har vært gift i 70 år. Fortsatt forelsket i hverandre, tenk å elske noen i 70 år. Fantastisk. De har profil for å kunne følge med på livene våres. Skriver lite selv der.

Unge mennesker med felles FB er bare flaut.

Anonymous poster hash: 451e1...167

Skrevet

Jeg kjenner et par som har felles konto, og det er fordi han ikke stoler på henne. Ikke fordi han har grunn, men fordi han er kontrollerende og sjalu.

Anonymous poster hash: 0424a...946

Skrevet

Pinlig.

Bortsett fra min tante og onkel som er 89 og 93 år. De er skikkelig søte på Facebook.

Et sånt gammeldags ektepar som har vært gift i 70 år. Fortsatt forelsket i hverandre, tenk å elske noen i 70 år. Fantastisk. De har profil for å kunne følge med på livene våres. Skriver lite selv der.

Unge mennesker med felles FB er bare flaut.

Anonymous poster hash: 451e1...167

Enig i dette. Mine besteforeldre på 75 og 80 år deler konto, er kjempe søte 😊😊

Anonymous poster hash: cee97...54e

Skrevet

Jeg og mannen har en laptop og en telefon hver.

Han har sine knyttet til sin e-post, Google+, Facebook etc. Jeg har mine knyttet til min e-post, Facebook etc.

Vi deler derimot innloggingspassord, vi har samme. Av og til vil barna på PC og av og til vil de på Mac, hans.

Så snart noen logger på så er Mail, Facebook, eller DinBaby allerede pålogget.

Av og til er min mobil plugget inn, da bruker jeg hans.

Han har sin Facebook, jeg har min. Om jeg derimot ønsker å se hva som skjer på hans Facebook, messanger, SMS eller Mail, så har jeg full mulighet til det. Det samme for han på min.

Vi har ikke voldsomt til stor interesse for hva som skjer på den andre sine sosialemedia.

Det var voldsomt til overreaksjon, slettet venninnen din på Facebook, fordi hun ikke skjuler den for mannen?

Slik som vi har det, er det nok i de fleste hjem.

Når jeg får en SMS eller en Facebook tekst, så viser den for alle og enhver om jeg ikke aktivt passer på å skjule skjermen.

Det er faktisk du som har vært uforsiktig med dine betroelser. De fleste lar til og med barna ha tilgang til dette!

Anonymous poster hash: 5431e...1c4

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om folk har delt, felles eller konto til hunden. Det er virkelig helt uvesentlig. Betror meg aldri over Facebook for det kan fort bli sett av feil folk. Skjønner det var kjipt Hi, men hvorfor ikke ta slikt over tlf eller ansikt til ansikt?

Anonymous poster hash: 26d46...cca

Skrevet

Jeg tenker at kvinnen kontrollerer mannen og er litt sjalu.. eller, veldig sjalu..

Anonymous poster hash: 919cf...167
Skrevet

Jeg og mannen har en laptop og en telefon hver.

Han har sine knyttet til sin e-post, Google+, Facebook etc. Jeg har mine knyttet til min e-post, Facebook etc.

Vi deler derimot innloggingspassord, vi har samme. Av og til vil barna på PC og av og til vil de på Mac, hans.

Så snart noen logger på så er Mail, Facebook, eller DinBaby allerede pålogget.

Av og til er min mobil plugget inn, da bruker jeg hans.

Han har sin Facebook, jeg har min. Om jeg derimot ønsker å se hva som skjer på hans Facebook, messanger, SMS eller Mail, så har jeg full mulighet til det. Det samme for han på min.

Vi har ikke voldsomt til stor interesse for hva som skjer på den andre sine sosialemedia.

Det var voldsomt til overreaksjon, slettet venninnen din på Facebook, fordi hun ikke skjuler den for mannen?

Slik som vi har det, er det nok i de fleste hjem.

Når jeg får en SMS eller en Facebook tekst, så viser den for alle og enhver om jeg ikke aktivt passer på å skjule skjermen.

Det er faktisk du som har vært uforsiktig med dine betroelser. De fleste lar til og med barna ha tilgang til dette!

Anonymous poster hash: 5431e...1c4

Mannen og jeg har det også helt åpent slik du beskriver, datteren har også tilgang til våre dataer og telefoner, men vi har allikevel hver vår konto, noe annet er rart. Og det handler ikke om å skjule noe for hverandre, men vi er to personer.

Skrevet

Mannen og jeg har det også helt åpent slik du beskriver, datteren har også tilgang til våre dataer og telefoner, men vi har allikevel hver vår konto, noe annet er rart. Og det handler ikke om å skjule noe for hverandre, men vi er to personer.

Og jeg ville også blitt svært skuffet om jeg trodde jeg skrev noe personlig til en venninne, men så viste det seg at jeg faktisk skrev til mannen hennes?!?

Skrevet

opp til hver enkelt det, ville aldri hatt det

Skrevet

Har en venn som har det. Kona har hjernevasket han helt og han blitt den tøffelen. Tragisk.

Anonymous poster hash: 40e77...a15

Skrevet

Har hatt en såkalt "venninne" Som jeg ikke var klar over delte konto med sin mann. Trodde jeg betrodde meg noe til henne, men det var mannen som leste meldingen. Ikke noe utroskap altså, men noe jeg trodde hun leste og ikke hennes mann.

Har nå slettet henne fra venn da jeg ikke lenger kan stole på om det er han eller hun som leser meldingene som tikker inn.

Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å delt min private facebook konto med min mann.

Anonymous poster hash: f38bf...ad4

Kunne du ikke bare sluttet å sende private meldinger til henne på Facebook? Eller ble du så sint og fornærmet da du fant ut.

Anonymous poster hash: 9c196...482

Skrevet

Jeg tenker at folk får gjøre som de vil, men det er synd om det er sånn fordi den ene overvåker hverandre. Men i et sånt forhold så er vel ikke delt Facebook-konto det største problemet. Jeg antar at jeg lett kan logge meg på mannens Facebook-konto om jeg var fryktelig nysgjerrig, eller antageligvis kan jeg bare åpne telefonen hans som ligger her og slenger sammen med min. 

Men jeg ville nok blitt skuffa om jeg trodde at jeg hadde Kari Hansen som Facebookvenn for så å oppdage at vennen min egentlig var Kari Kåre Hansen. Jeg kan se praktiske grunner til at folk har delt konto, men da får de være åpne om det. 

Skrevet

Kommer litt an på hvordan det gjøres. Voksne par med tydelige sjalusi-issues er pinlig.

Men har noen bekjente, barnefamilier, med en felles "familien Nilsen" konto. Som bor langt fra familie og venner, og som bruker fb på en helt annen måte. Det synes jeg er helt greit.

Anonymous poster hash: 8a889...cfd

Skrevet

Pinlig. I alle fall hvis man har ffb til noe annet enn organisering av barns aktiviteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...