Gå til innhold

Kjedelig å være gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg var så spent på hvordan det skulle være å gå gravid - men det er jo så utrolig kjedelig! Er det bare meg? Min bestevenninne er også gravid og har et så romantisk forhold til det, enda hun har hatt en del plager, mens jeg har sluppet ganske lett unna. Er 35 uker på vei og har vært lei lenge, når jeg sier det til andre som har født, sier de "lei allerede?" Det virker som at dette ikke er noe man skal føle, det skal være så koselig og fint. Det er klart det er koselig med bevegelser og liv i magen og jeg føler meg jo veldig fin og kvinnelig, men, jeg bare synes dette var utrolig kjedelig. Håper ikke det gjør noe med tilknytningen til han lille jeg har i magen bare...

Anonymous poster hash: 4e944...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er dritt lei. Er i uke 31.

Har syns det har vært ganske dritt hele veien.

Anonymous poster hash: 2112f...9ce

Skrevet

Det er dødskjedelig. Føler meg alltid trøtt og uvel og feit. Jeg har også mye bekymret for barna når de var i magen. Ikke noe vin eller deilig ost heller😩

Skrevet

Oppskrytt å være gravid, men verdt det. Tror ikke du skal bekymre deg for tilknytningen til den lille. Da skulle det være mange med tilknytningsproblemer.

Skrevet

De absolutt fleste blir møkkleie. Men det er jo magisk også.

Og hvor lei man var, det glemmer man. Men man husker det magiske med spark osv.

Anonymous poster hash: a1703...8a8

Skrevet

For å si det sånn er hele det første året med babyen ganskje kjedelig og stress det og...

Anonymous poster hash: b6d2f...4ea

Skrevet

Bekkensmerter fra uke 6, halsbrann, leggkramper, søvnmangel osv. Men syntes at det var greit å være gravid. Ble så klart lei alle plagene (har ennå bekkensmerter nå 4 år etter), men ble aldri lei å kjenne liv i magen og vite at det var et vesen inni der :) Jeg hadde ikke et romantisk forhold til det men syntes det var greit. Men var litt heldig og, det er en "tradisjon" at kvinnene i min familie føder lenge etter termin (i disse moderne tider blir man jo satt i gang, men mine bestemødre, oldemødre osv gikk langt over termin) så jeg forventet at det skjedde meg men jeg fødte i uke 39 fordi vannet gikk. Var overhodet ikke forberedt for "planen" min var jo å bli satt i gang 11 dager etter termin. Så det ble feil og nesten et sjokk.

Men føl det du føler, det er helt greit! Vi er jo forskjellige og kan da ikke føle det samme, og jeg vet at flertallet (også de uten plager) er lei lenge før termin.

Anonymous poster hash: 72f52...c42

Skrevet

22 uker på vei. Dritt lei :P

Anonymous poster hash: 2d707...3f4

Skrevet

Ver glad for at dokke er blitt gravide.

Hadde dokke ikkje blitt gravid så hadde det dokke skrive her nå trigga dokke. 

Anonymous poster hash: 85b83...176
Skrevet

For å si det sånn er hele det første året med babyen ganskje kjedelig og stress det og...

Anonymous poster hash: b6d2f...4ea

Nettop.

Så ønsker ikke at baby skal komme ut heller.

Hva har jeg gjort? 😢😢😨😨

Skrevet

Nettop.

Så ønsker ikke at baby skal komme ut heller.

Hva har jeg gjort? 😢😢😨😨

Hva trodde du da du ble gravid da?? At svangerskapet plutselig skulle gjøre livet til en fest hver dag og at et spedbarn ikke er stress? Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 4319f...916

Skrevet

Vi prøvde i 3 år, er gravid nå. Jeg syns det er kjedelig likevel!!

Anonymous poster hash: d8bbe...c4c

Skrevet

Jeg synes det snudde når mini var rundt et halvt år, da begynte det å bli skikkelig morsomt. Vi fikk til gode rutiner med soving, han krabbet og var fornøyd, jeg fikk masse tid til meg selv i permisjon - vi gikk turer i skogen, var på kafé med venninner når han sov i vogna, fikk strikket og puslet hjemme mens han sov/krabbet/endelig ville leke/ligge alene. Hadde deilig vær og mange venner både med/uten barn som også hadde fri/jobbet turnus. Men var veeeeldig klar for barnehagestart han ble 1 år også! Da hadde han gått et par måneder allerede og blitt en liten utfordring, gått over til bare én dagshvil og trengte stadig mer stsimulering og flere utfordringer i hverdagen.

Anonymous poster hash: 4e944...d5c

Skrevet

Hva trodde du da du ble gravid da?? At svangerskapet plutselig skulle gjøre livet til en fest hver dag og at et spedbarn ikke er stress? Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 4319f...916

Jeg var vell fjern i gjerningsøyeblikket

Har prøvd lenge og tilogmed mistet 1 gang på veien..

Hi

Skrevet

Jeg kjeder meg skikkelig. Jeg har masse plager, men ikke det som gjør det kjedelig. Kjedelig er også feil ord, tror jeg. Jeg er utålmodig. Jeg vil treffe babyen, helst i går. Det tar evigheter.

Anonymous poster hash: 1f6bc...121

Skrevet

Jeg er gravid etter prøverør, men gjør meg ikke mindre utålmodig på å treffe babyen. Graviditet er bare venting, og etter lang tids prøving er ventetiden ekstremt lang. Jeg skjønner du er frustrert over at du ikke blir gravid, men det hjelper ikke de som har blitt gravide.

Anonymous poster hash: 1f6bc...121

Skrevet

Det er kjedelig å være gravid, dritkjedelig det første året i permisjon. Så starter barnehagetiden, masse og kjas, grinete, trøtte unger og den eneste klare tanken du har er å få sove. Skoletiden er altoppslukende, foreldremøter, vennegrupper, Fau, 17.mai, avslutninger, lekser....tar aldri slutt. Dyrt er det og! For ikke å snakke om russetiden!

Syns det begynte å hjelpe på da minste var 20 og alle var flytta ut!

Anonymous poster hash: 3b9ab...d68

Skrevet

Det er kjedelig å være gravid, dritkjedelig det første året i permisjon. Så starter barnehagetiden, masse og kjas, grinete, trøtte unger og den eneste klare tanken du har er å få sove. Skoletiden er altoppslukende, foreldremøter, vennegrupper, Fau, 17.mai, avslutninger, lekser....tar aldri slutt. Dyrt er det og! For ikke å snakke om russetiden!

Syns det begynte å hjelpe på da minste var 20 og alle var flytta ut!

Anonymous poster hash: 3b9ab...d68

Det var da voldsomt 😩😩😩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...