Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Har en liten baby på 5 dager. Har ikke fått til ammingen, så har pumpet/håndmelket etter tips fra fødeavdelingen for å få opp melkeproduksjonen. Men ene brystet mitt er helt tett nå, kommer ikke ut noe når jeg pumper og får bare ut er par dråper når jeg håndmelker. Babyen klarer ikke å ta brystet. Var på sykehuset på lørdag for å få hjelp til å tømme brystet, men ikke mye hjelp å få. Brystet har nå vært steinhardt og knall rødt i 1.5 døgn. Griner av smerte, fikk beskjed om at jeg måtte få til å tømme brystet, men jeg får det ikke til! Har prøvd alle triks og tips, hva gjør man når man virkelig ikke får til å tømme brystet? Ender vel opp med brystbetennelse snart regner jeg med😦 Anonymous poster hash: f73c9...2e5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Synes du skal kontakte sykehuset igjen i morgen tidlig om det ikke er bedre til da. Vet ikke hva du har forsøkt, har hørt at noen har hatt hjelp av varme omslag eller varmt vann på. Ellers er det faktisk flere som kan få igang melkeproduksjon med akupunktur, så kanskje du kan prøve det. Det er i så fall ikke snakk om mange behandlinger. Anonymous poster hash: 9f84b...113
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Still deg i dusjen. Ha så varmt vann som du klarer. La det renne over brystet samtidig som du prøver og håndmelke. Anonymous poster hash: faeaa...fe6
Engeln Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Stå i dusjen å la det renne varmt vann over. Etter et par minutter bruker du handflaten og stryker med faste bevegelser over hele brystet men Mot brystvorten fra alle vinkler. Etter du har gjort dette noen min begynner du å håndmelke brystet samtidig som du stryker med andre hånden på brystet ned mot brystvorten som tidligere. (Når du stryker nedover brystene skal du ikke drive berøring av brystvortene, gjør kun det når du håndmelker...Dette er for å stimulere minst mulig når du har så spreng som du har nå)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Det som har hjulpet meg med utdrivningen er å se på bilder og små videosnutter av den nyfødte babyen min. Gjerne små filmer hvor babyen lager slike fornøyde nyfødtlyder. Det bidrar til hormonproduksjonen. I tillegg til dusjing i varmt vann. Det er best å bade, men du er nok fremdeles i renselsen. Men vær forsiktig, og oppsøk lege umiddelbart om formen din daler. Jeg fikk brystbetennelse 4 dager etter fødsel, men trodde det kun var spreng og begynnende forkjølelse. 2 dager senere var jeg så dårlig at jeg havnet på sykehus ei uke med intravenøst. Jeg har aldri vært så syk. Det tok tre døgn før jeg orket å forholde meg til babyen min utenom amminga. Det gikk helt fint, jeg fikk med meg mannen og barnet på rommet hele uka. Men var styr med de eldre barna. Anonymous poster hash: c5a50...358
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Er det ammepoliklinikk på sykehuset? Meld deg inn i ammehjelpen på Facebook! MASSE god hjelp å få! Du kan også ta personlig kontakt med en ammehjelp der om du ikke vil skrive åpenbart på veggen til gruppen. Anonymous poster hash: 1b7c2...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå