Gå til innhold

Økonomi. Jeg har

Anbefalte innlegg

Skrevet

2,8 mill igjen av huslån. Huset er verdt 5 mill.

Har utbetalt bil til i underkant av 300.000kr.

200.000 på bsu

200.000 på buffer

Er alene, har to barn. Blir snart 30 år.

Aner ikke hva som er normalt for folk på min alder da jeg ikke snakker penger eller økonomi med venner. Men 90% av mine venner har hus, bil osv.

Men vil dere si at jeg står godt til for fremtiden, at jeg står middels til eller at jeg står dårlig til?

Min største frykt for fremtiden er å komme dårlig ut økonomisk og ikke klarer å forsørge barna og meg. (Vokst opp i en familie fra fattige kår, hvis det ikke var greit å kjøpe et ukeblad engang. Så jeg bruker svært lite penger på meg selv, kun til barna. Kjøper det de trenger av utstyr, og de mangler ingenting noengang. Men er ikke hun som feks kjøper leker til barna på lørdagen på bytur).

Anonymous poster hash: 01abc...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du står nok godt i fremtiden :)

Anonymous poster hash: 849fc...681

Skrevet

Du har det bra og vil fortsette å ha det bra! :)

Kan jeg spørre hva du jobber med siden du har greid deg så bra? :)

Anonymous poster hash: b3fc8...a53
Skrevet

Jeg vil si du står godt i det ;)

Jeg eier leilighet, men den er bare verdt 200.000 mer enn jeg har i lån, eier ikke bil (har ikke lappen), og ikke en krone på sparing eller bsu.

Ble alene med sønnen for tre år siden, måtte flytte og satt ikke igjen med stort. Begynte å studere for å ha en utdanning, blir ikke akkurat rik av det heller ;) Far betaler ikke bidrag, så jeg har 17.000 i mnd, inkl barnetrygd.

Jeg har dog ikke panikk, etter endt utdanning vil jeg komme meg raskt i jobb og har da mulighet til å både spare og pusse opp for å øke verdien på leiligheten :)

Anonymous poster hash: d1d88...456

Skrevet

Du har det bra og vil fortsette å ha det bra! :)

Kan jeg spørre hva du jobber med siden du har greid deg så bra? :)

Ikke jobben min som har ordnet meg kapital. Har ikke noe spesielt godt betalt. Arvet noe penger av min bestemor, brukte som innskudd på leilighet, solgte, gikk mer i pluss, kjøpte nytt, solgte igjen og gikk mer i pluss...Så arv og eiendom. Og at jeg aldri har sløst med pengene, har alltid hatt brent inn på minnet at jeg må være forsiktig.

Hi

Skrevet

Ikke jobben min som har ordnet meg kapital. Har ikke noe spesielt godt betalt. Arvet noe penger av min bestemor, brukte som innskudd på leilighet, solgte, gikk mer i pluss, kjøpte nytt, solgte igjen og gikk mer i pluss...Så arv og eiendom. Og at jeg aldri har sløst med pengene, har alltid hatt brent inn på minnet at jeg må være forsiktig.

Hi

Så godt du fikk den arven og at du har greid deg så bra etterpå med eiedom :)

Skrevet

Så godt du fikk den arven og at du har greid deg så bra etterpå med eiedom :)

Tusen takk, det var hyggelig sagt:)

Hi

Skrevet

Tusen takk, det var hyggelig sagt:)

Hi

Jeg unner andre å ha deg godt og trygt økonomisk.

Er vokst opp under trange kår selv. Har tatt høy utdanning, men pga. skade og sykdom har jeg dessverre endt som en av de fattige. Vet hvor tøft det er å leve slik, og derfor unner jeg ingen å leve på den måten. Jeg blir derfor glad når jeg hører historier som din :)

Jeg håper fremdeles at jeg skal bli frisk nok til å komme meg ovenpå økonomisk igjen :)

Mulig jeg da i så fall må bytte til en annen type jobb, derfor jeg spurte hva du jobber med.

Skrevet

Jeg unner andre å ha deg godt og trygt økonomisk.

Er vokst opp under trange kår selv. Har tatt høy utdanning, men pga. skade og sykdom har jeg dessverre endt som en av de fattige. Vet hvor tøft det er å leve slik, og derfor unner jeg ingen å leve på den måten. Jeg blir derfor glad når jeg hører historier som din :)

Jeg håper fremdeles at jeg skal bli frisk nok til å komme meg ovenpå økonomisk igjen :)

Mulig jeg da i så fall må bytte til en annen type jobb, derfor jeg spurte hva du jobber med.

Kan kanskje omskolering være noe for deg hvis du ikke kan jobbe med det yrket du har nå?

Ja, å leve slik er veldig tungt, så unner heller ikke andre det. Så er veldig fint av deg at du ønsker andre godt:) Det gjør jeg og.

Håper du kommer deg på den ene eller andre måten:)

Hi

Skrevet

Kan kanskje omskolering være noe for deg hvis du ikke kan jobbe med det yrket du har nå?

Ja, å leve slik er veldig tungt, så unner heller ikke andre det. Så er veldig fint av deg at du ønsker andre godt:) Det gjør jeg og.

Håper du kommer deg på den ene eller andre måten:)

Hi

Takk for det :)

Jeg vil heldigvis ikke trenge noen omskolering. Utdannelsen jeg har kan brukes på mange felter og i svært ulike jobber, selv om det er en spesifikk utdannelse. Så akkurat det er en lettelse. Blir jeg frisk igjen så tror jeg ikke jeg vil få problemer med å finne en jobb. Så bare jeg blir frisk er det håp :)

Skrevet

Som alenemor med to barn, vil jeg si du sitter godt i det når du bor i såpass dyrt hus.

Men det kommer jo selvsagt og an på inntekt og hvordan du får det til å gå rundt i hverdagen. Du har et ganske stort lån til å betjene alene. Men om du synes det går greit å betale avdrag og andre utgifter uten at du trenger snu på krona og telle ned til neste lønning, vil jeg si at du har det veldig bra.

Anonymous poster hash: c2c67...85f

Skrevet

Tror det går bra, men husk siste periode i livet også. Sjekk hvor lenge boliglånet løper. Du tjener ikke mye sier du. Det er surt å måtte betale boliglån når inntekten faller. Lite inntekt, lite pensjon. Du høres sparsom ut. Det er bra. Du kan kanskje nedskalere når barna er ute av huset, du og evt. fremtidig mann blir pensjonister.

Bruk norskpensjon.no for å beregne pensjon. Sitt igjen med 70% av dagens inntekt og ferdigbetalt hus, så blir det bra.

Anonymous poster hash: f0952...18f
Skrevet

skrytepave

Anonymous poster hash: 55262...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...