Gå til innhold

Barnebursdager - trenger noen tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har også noen spørsmål om barnebursdager. Sønnen vår har gått lite i barnehage, men nå går han i 1. klasse og vi skal snart feire bursdagen hans. Vi har ikke hatt store barnebursdager før, så fint med noen tips. Har tenkt å invitere hele klassen. Men hvorfor er de fleste bursdager så kortvarige? Jeg tenkte f eks fra kl 14-17, er det ok? Kanskje jeg bør skrive fra kl 14-16/17, så kan de velge selv? Sønnen vår har bursdag på en fredag. Er lørdag en ok dag å feire det på? Og håper det er vanlig at foreldrene er med. Jeg vil helst ikke ha ansvaret for så mange. Vi flyttet litt før jul, så ny skole og nye venner :)

Anonymous poster hash: 0c6a8...f66
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også noen spørsmål om barnebursdager. Sønnen vår har gått lite i barnehage, men nå går han i 1. klasse og vi skal snart feire bursdagen hans. Vi har ikke hatt store barnebursdager før, så fint med noen tips. Har tenkt å invitere hele klassen. Men hvorfor er de fleste bursdager så kortvarige? Jeg tenkte f eks fra kl 14-17, er det ok? Kanskje jeg bør skrive fra kl 14-16/17, så kan de velge selv? Sønnen vår har bursdag på en fredag. Er lørdag en ok dag å feire det på? Og håper det er vanlig at foreldrene er med. Jeg vil helst ikke ha ansvaret for så mange. Vi flyttet litt før jul, så ny skole og nye venner :)

Jeg skjønner at du ikke har hatt barnebursdag før når du synes 2 timer er kort 😂 De 2 timene bursdagen står på er de mest intense 2 timene ever!!

Dette fordi det IKKE er vanlig at foreldre blir med, ihvertfall ikke når de går i 1. Klasse. Synes det er litt merkelig at du tror foreldre er med? Nesten så jeg tror du tuller. Skulle du hatt typ 20 barn og 20 foreldre hjemme Hos deg tenkte du?

Anonymous poster hash: c9855...4a7

Skrevet

To timer er som regel lenge nok.

Ikke vanlig at foreldrene er med når de er så store.

Hvor mange er det i klassen? Jeg ville ikke hatt mer enn 10, men det er meg.

Lørdag er helt ok synes jeg, selvom jeg foretrekker søndager.

Anonymous poster hash: 744af...6f8

Skrevet

Hoihoi, jomfru i barnebursdagland ser jeg 😂

2 timer er MER enn nok!!!

Hvis ikke du er over gjennomsnittet glad i kaos, hyl oghyperaktive unger.

Evt har et veldig tettpakka program uten noe dødtid og flere voksne til å hjelpe deg.

Men man lærer så lenge man lever.

Hilsen trebarnsmor med 15 års erfaring.

Anonymous poster hash: cc03c...3cd

Skrevet

Jeg tenkte også nylig at 2 timer høres veldig kort ut for å være bursdag så vurderte 3 timer i stedet.

Er så sjeleglad for at besøket bare var 2 timer altså!

De var bare 6 barn til sammen men støynivået var skyhøyt!

Vi prøvde utallig mange ganger å få de til å dempe seg men det varte ikke mer enn maks ett minutt!

De løp og herjet så mye at vi var veldig glad når besøket var over.

Vi var forresten 3 voksne å likevel klarte vi ikke å roe barna eller dempe støynivået noe særlig.

Jeg har aldri sett så hyper barn noen gang,å det var til med før de hadde fått noe mat,kaker eller brus :P

Anonymous poster hash: 83777...b25
Skrevet

Jeg skjønner at du ikke har hatt barnebursdag før når du synes 2 timer er kort 😂 De 2 timene bursdagen står på er de mest intense 2 timene ever!!

Dette fordi det IKKE er vanlig at foreldre blir med, ihvertfall ikke når de går i 1. Klasse. Synes det er litt merkelig at du tror foreldre er med? Nesten så jeg tror du tuller. Skulle du hatt typ 20 barn og 20 foreldre hjemme Hos deg tenkte du?

2 timer går fort jo.rekker såvidt å spise og leke litt

Anonymous poster hash: 9e138...e85

Skrevet

2 timer går fort jo.rekker såvidt å spise og leke litt

Anonymous poster hash: 9e138...e85

Nei to timer går ikke fort når de maks bruker 10 minutter til sammen på å spise maten,å bruker resten av tiden på hyle og skrike høyest mulig mens de herjer sånn at du er redd for ting skal bli ødelagt.

Har aldri sett unger som er SÅÅ hyper før!

Følte vi ikke gjorde annet enn å be de roe seg å slutte å rope så høyt.

Skrevet

Var nylig med i en barnebursdag som varte i 3 timer. Syntes det virket lenge, men det var egentlig helt topp. De ventet en halvtime med å servere maten, så barna fikk bli varme i trøya og rase litt fra seg først. Så var det goood tid for vertskapet til å rydde opp etter maten, drikke litt kaffe og skravle før de fant frem kaker. Barna styrte seg selv i mellomtiden, travelt opptatt med lek. Veldig avslappet og greit, og alle var fornøyde da det var slutt i stedet for å protestere vilt mot å bryte opp en lek som nettopp var begynt.

Støynivå av en annen verden ja, men som de koste seg! Veldig greit at det var flere etasjer der da, og barnerommene var i etasjen under stua, så vi voksne fikk ikke all støyen oppå oss hele tiden. ;)

Anonymous poster hash: 5abdd...66f
Skrevet

Var nylig med i en barnebursdag som varte i 3 timer. Syntes det virket lenge, men det var egentlig helt topp. De ventet en halvtime med å servere maten, så barna fikk bli varme i trøya og rase litt fra seg først. Så var det goood tid for vertskapet til å rydde opp etter maten, drikke litt kaffe og skravle før de fant frem kaker. Barna styrte seg selv i mellomtiden, travelt opptatt med lek. Veldig avslappet og greit, og alle var fornøyde da det var slutt i stedet for å protestere vilt mot å bryte opp en lek som nettopp var begynt.

Støynivå av en annen verden ja, men som de koste seg! Veldig greit at det var flere etasjer der da, og barnerommene var i etasjen under stua, så vi voksne fikk ikke all støyen oppå oss hele tiden. ;)

Ser andre har en annen opplevelse av det... det har kanskje betydning at alle i denne bursdagen var jenter?

Skrevet

Jeg skjønner at du ikke har hatt barnebursdag før når du synes 2 timer er kort De 2 timene bursdagen står på er de mest intense 2 timene ever!!

Joda, vi har hatt barnebursdager før, men ikke så store. Har lyst på 3 timers fest, men ser at mange her synes 2 timer er ok. Kanskje det er mest vanlig. Vi har flyttet til et nytt sted og dessuten er jeg hønemor - jeg ville absolutt vært med sønnen min i bursdager nå. Men sikkert ulikt hva foreldre gjør. Liker ikke å ha ansvaret for veldig mange barn. Men kommer til å invitere voksne på kaffe kanskje? Vi skal ikke ha festen hjemme.

Skrevet

Det går også fint an å ta en mellomting, 2,5 timer. Det gjorde vi sist, og det funket helt fint. :)

Skrevet

Svaret over var fra HI. Takk for alle svar :)

Skrevet

Ser andre har en annen opplevelse av det... det har kanskje betydning at alle i denne bursdagen var jenter?

Hehe ja det tror jeg har STOR betydning!

Her var det 6 gutter men det hørtes seriøst ut som det var 20 unger..

Skrevet

Det går også fint an å ta en mellomting, 2,5 timer. Det gjorde vi sist, og det funket helt fint. :)

Ja, kanskje det er ok :)

HI

Skrevet

Vi pleier å ha 2,5 timer. Det fungerer veldig greit, uten at det blir stress. Kan anbefale IS! Kjøp isbegre på Nille, tress-is og masse ulike toppinger som daimkuler, jordbærstrø, kakepynt, nonstop osv. Stor stas og du trenger ikke kake.

Anonymous poster hash: 1362f...86b

Skrevet

Du kan ikke regne med at noen barn i førsteklasse kommer med foreldre i bursdag. Foreldrene kommer til å levere barna og så dra. Hvor mange er det i klassen? I store klasser er det vanligst å invitere alle av samme kjønn. Egentlig litt synd, men det er få som vil invitere 28 stykker enten de har det hjemme eller borte. Barn i den alderen blir veldig ville når de er flere sammen og girer hverandre opp.

Anonymous poster hash: 99efd...240

Skrevet

Vi har pleid å ha 2,5 time og syns det har vært greit. Vi har på det meste vært 20 barn, hvorav over halvparten gutter, og det gikk helt fint. Da var vi 3 voksne. Selvfølgelig bråkete, men ikke verre enn at det gikk bra.

Det vi har gjort er å låse soverommet til oss voksne og det har vi satt feks ferdigbygget Lego barna ikke ville skulle bli ødelagt. Da har vi ikke trengt å mase om at de ikke får lov å røre ting eller om at de skal være forsiktig.

Anonymous poster hash: c082b...ec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...