Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Skal i arbeidstrening via nav PGA flere år på aap. Men er veldig mistenksom og tenker at ingen liker meg. Og har nå begynt å tenke på at dem (ansatte)bare vil ha meg der fordi de får betalt. Er bare derfor dem er greie, liker meg, prater med meg osv...??? Anonymous poster hash: c18a3...330
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Skal i arbeidstrening via nav PGA flere år på aap. Men er veldig mistenksom og tenker at ingen liker meg. Og har nå begynt å tenke på at dem (ansatte)bare vil ha meg der fordi de får betalt. Er bare derfor dem er greie, liker meg, prater med meg osv...??? Anonymous poster hash: c18a3...330 Om så var at det var sant. Hva så? Anonymous poster hash: f19b7...140
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Dropp de tankene med det samme. Tenk på at du er der av en grunn - å få arbeidstrening. Vær deg selv, vær hyggelig og profesjonell i måten du omgås de andre. Det er heller ikke alle man kan bli venner med, men man kan likevel ha en god tone med kollegaene. Ikke tenk så mye, gå dit og vær positiv. Anonymous poster hash: fac2f...35c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Ved vanlig arbeidstrening får ikke bedriften betalt for å ha personer fra nav der. Det er kun ved lønnstilskudd og TULT og VTA at virksomhet får betalt. Å ta imot personer på arbeidstrening er en del av samfunnsansvaret til bedriftene. Og endel av IA avtalen. Det er et gode for bedriften (som får en ekstra medarbeider til å utføre arbeidsoppgaver, samtidig som det tar ekstra ressurser fordi man bruker tid på opplæring, du må f,eks ha en ekstra kontorplass, garderobe, arbeidsklær, arbeidsbil osv. Det er altså både et ekstra hode, to ekstra hender og en utgift. De fleste bedrifter går ikke i "pluss" på å ha personer i arbeidstrening, men på sikt så kan man f.eks få en person som kan egne som vikar eller som deltidsansatt. Medarbeideren får på din side mulighet til å prøve seg i arbeidslivet uten press om om produksjon eller en viss innsats, du binder ikke opp lønnsmidler samtidig som du får mulighet til å vise hva du duger til. Vær positiv, tenk at du skal utnytte muligheten til din fordel. Du får en verdigfull opplevelse, verdigfull kompetanse du kan ta med deg videre, mulighet til å prøve deg i jobb og se om du klarer en normal arbeidssituasjon og ikke minst mulighet til å treffe mennesker og oppleve et tilnærmelser normalt arbeidsforhold. Smil og vær hyggelig, vær ydmyk og villig til å lære, spør om det du ikke kan og vis initiativ til å lære nye ting! Vis at du setter pris på muligheten - det blir alltid lagt merke til! Anonymous poster hash: 00552...078
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Jeg var først en plass hvor arbeidsmiljøet var fantastisk og jeg følte meg som en av gjengen. Jeg var der i noen mnd men med en del fravær og måtte gi opp til slutt. Skulle virkelig ønske at jeg hadde fast jobb der, selve jobben var flott og for noen flotte folk! Neste plass ble jeg behandlet som søppel. Jeg sa i fra til NAV og sa at de aldri må sende noen dit igjen på arbeidsutprøving. Jeg er sterk psykisk så det påvirket ikke meg, og jeg var for sjuk til å holde ut uansett. Men ikke alle er like sterk psykisk. Og jeg fikk høre av den ene greie kollegaen at det har vært to der før i arbeidsutprøving og begge avbrøt pga folka som jobber der. Men de hadde ikke turt å si noe til NAV så de skylte på helsa. Hvis du virkelig syns at du blir dårlig behandlet så ta det opp med NAV. Men om du blir bra behandlet og bare innbiller deg at de kun ser på deg som gratis arbeid så nyt tiden med de hyggelige folkene. Anonymous poster hash: a8ea9...a32
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Skal i arbeidstrening via nav PGA flere år på aap. Men er veldig mistenksom og tenker at ingen liker meg. Og har nå begynt å tenke på at dem (ansatte)bare vil ha meg der fordi de får betalt. Er bare derfor dem er greie, liker meg, prater med meg osv...??? Anonymous poster hash: c18a3...330 Arbeidstrening i bedrift eller i skjermet virksomhet? Anonymous poster hash: 33e57...aa0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #7 Skrevet 22. januar 2017 Bedrift tror jeg.skjermet er vel innen flere ? Eller? Takk for svar Anonymous poster hash: c18a3...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå