Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Har strikket mye av sokker og kluter, og strikker ganske jevnt. Men har aldri strikket etter mønster, så det er helt nytt. Noen gode råd? Anonymous poster hash: ba072...1a7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Finnes gensere med bare striper. Min første genser var en mariusgenser. Ikke med rundfelling. Anonymous poster hash: 5deda...178
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Jeg har aldri strikke før, strikker nå en miniskappel til datteren min. Neste prosjekt blir en marygenser ☺ Anonymous poster hash: 9e9f3...13e
Musemora Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Jeg begynte med mariusgenser. Marygenser/snøløvgenser er også lett.
Superdolly Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Tenker du å strikke en genser med mønster? Mitt tips er å sjekke at det ikke er mer enn to farger på omgangen. To farger går greit å holde styr på, men med tre eller flere begynner det å bli vanskelig. Sjekk også at mønsteret ikke har for lange trådsprang (for mange masker av en farge etter hverandre), for da må du begynne å tvinne tråder på baksiden og det gjør det også litt mer krevende. Mariusgenser går fint. Rundfelling er slett ikke vanskelig, og da slipper du monteringen etterpå, så jeg foretrekker det.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Føler alle tar dette så lett, først en Skappel og så rett på Nancy liksom😂 jeg har strikket noen år nå, så jeg har vel helst bare dårlig tro på meg selv... Tenker enkelt mønster ja. Og bare to farger 😁 litt lei av Marius, men skal sjekke ut den Marygenseren☺️ takk for gode tips:) HI Anonymous poster hash: ba072...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå