Gå til innhold

PPU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det finnes flere her inne som har tatt PPU. På nett står det at man må ha minst 60 studiepoeng innen faget man velger som undervisningsfag. Jeg ønsker å undervise i matematikk, og har en bachelor i økonomi og administrasjon. Vil det holde for å dekke kravet? Eller er det annen type ren matematikk det menes? 

Skal selvfølgelig sjekke dette nærmere, tenkte bare å høre her inne.

I samme slengen - hvilken type fag er etterspurt blant lærere? Med hvilken fag får man letteste jobb? 

Anonymous poster hash: ab0a5...662
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, etter all sannsynlighet vil det ikke duge. Det kan evt være at du får begynne, med forbehold om å ta mer matte.

For å sammenligne, så er ikke min mann med master i siv.ing.matematikk godkjent for ppu fordi han mangler ett konkret emne i geometri. Men han er tatt inn med forbehold om å ta den ene eksamenen.

Anonymous poster hash: 4e275...4ac

Skrevet

Jeg tror det finnes flere her inne som har tatt PPU. På nett står det at man må ha minst 60 studiepoeng innen faget man velger som undervisningsfag. Jeg ønsker å undervise i matematikk, og har en bachelor i økonomi og administrasjon. Vil det holde for å dekke kravet? Eller er det annen type ren matematikk det menes? 

Skal selvfølgelig sjekke dette nærmere, tenkte bare å høre her inne.

I samme slengen - hvilken type fag er etterspurt blant lærere? Med hvilken fag får man letteste jobb? 

Anonymous poster hash: ab0a5...662

Hvilke fag man får jobb med varierer vel fra sted til sted, vil jeg tro? Norsk er jo et fag alle må ha, og til dels matte.

Anonymous poster hash: 6b66b...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...