Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Er singel og har nå kobberspiral. Skal til gynekolog for å skifte spiral.. har hatt hormonspiral før men gikk opp i vekt av den (og alle andre hormonpreparat).. Men kobberspiralen gir meg sånne intense blødninger.. Så nå vurderer jeg å ikke gå på noen fast prevensjon, og bare bruke kondom når jeg en sjelden gang har sex ( ca 6 mnd siden sist).. Men jeg er sånn i tvil.. er helt ferdig med barn også.. Anonymous poster hash: 61c52...8f7
Magia Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Er du ferdig med barn, hvorfor ikke sterilisere deg? Ingen prevensjonsmetoder er bivirkningsfrie eller 100% sikre. Kondomer kan sprekke, man kan i heten ta risikable avgjørelser osv.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Er du ferdig med barn, hvorfor ikke sterilisere deg? Ingen prevensjonsmetoder er bivirkningsfrie eller 100% sikre. Kondomer kan sprekke, man kan i heten ta risikable avgjørelser osv. Men tenk om jeg møter drømmemannen som absolutt vil ha barn da 🙊 er ikke 100% utelukket.. men det må en uhorvelig bra mann til for å endre min tankegang.. Hm.. nei blir vel til at jeg setter inn en ny kobberspiral... har bare ikke lyst.. 😅 Anonymous poster hash: 61c52...8f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Har du prøvd Cyklokapron mot blødningene? Anonymous poster hash: 4e1e9...03b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Men du bruker vel kondom når du har sex som singel? Anonymous poster hash: d5d51...079
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #6 Skrevet 22. januar 2017 Man bestemmer faktisk selv om man vil legge på seg av hormonpreparater. Spis mindre, så unngår du det. Anonymous poster hash: f2e0b...523
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #7 Skrevet 22. januar 2017 Jeg har levd et halvt liv uten å bruke annen prevensjon enn kondom, så jeg forstår ikke problemstillingen. Sammen med mannen i 18 år også, så jevnlig sex. Anonymous poster hash: c7259...1b1
Magia Skrevet 22. januar 2017 #8 Skrevet 22. januar 2017 Men tenk om jeg møter drømmemannen som absolutt vil ha barn da er ikke 100% utelukket.. men det må en uhorvelig bra mann til for å endre min tankegang.. Hm.. nei blir vel til at jeg setter inn en ny kobberspiral... har bare ikke lyst.. Anonymous poster hash: 61c52...8f7 Jeg hadde kobberspiral i fem år og har opplevd mye negativt med det. Det er et omstridt tema som det mangler forskning på (kvinnehelse er ikke akkurat noen prioritet), men mange kvinner opplever seriøse helseproblemer som de kobler til bruken av kobberspiral. Vær forsiktig uansett hva du går for. Er du ikke 100% sikker på dette med barn, er kondom en veldig grei løsning. Det finnes også andre barrieremetoder, som altså ikke tukler ned systemet i kroppen, som moderne pessar og spermdrepende midler.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #9 Skrevet 22. januar 2017 Jeg hadde kobberspiral i fem år og har opplevd mye negativt med det. Det er et omstridt tema som det mangler forskning på (kvinnehelse er ikke akkurat noen prioritet), men mange kvinner opplever seriøse helseproblemer som de kobler til bruken av kobberspiral. Vær forsiktig uansett hva du går for. Er du ikke 100% sikker på dette med barn, er kondom en veldig grei løsning. Det finnes også andre barrieremetoder, som altså ikke tukler ned systemet i kroppen, som moderne pessar og spermdrepende midler. Kan jo bare kontakte en sjaman for å unngå å bli gravid. Anonymous poster hash: f2e0b...523
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #10 Skrevet 22. januar 2017 Man bestemmer faktisk selv om man vil legge på seg av hormonpreparater. Spis mindre, så unngår du det. Anonymous poster hash: f2e0b...523 Bullshitt! Jeg la på meg masse av hormonspiral selv om jeg ikke endret kost eller inntak. Masse vann fikk jeg også. Fjernet den og gikk ned alle kiloene. Hormonspiral passer ikke for alle. Anonymous poster hash: b3071...fdd
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #11 Skrevet 22. januar 2017 Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra at det er mer enn 6 mnd siden jeg hadde sex sist. Jeg vurderer å ikke sette inn ny kobberspiral. Disse endeløse mellomblødningene kan jeg godt være foruten, hormonpreparater tåler jeg ikke å sex med en ny partner blir med kondom uansett. Anonymous poster hash: 64c5b...081
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #12 Skrevet 22. januar 2017 Jeg hadde kobberspiral i fem år og har opplevd mye negativt med det. Det er et omstridt tema som det mangler forskning på (kvinnehelse er ikke akkurat noen prioritet), men mange kvinner opplever seriøse helseproblemer som de kobler til bruken av kobberspiral. Vær forsiktig uansett hva du går for. Er du ikke 100% sikker på dette med barn, er kondom en veldig grei løsning. Det finnes også andre barrieremetoder, som altså ikke tukler ned systemet i kroppen, som moderne pessar og spermdrepende midler. Jeg har brukt kobberspiral i flere år. Har det ikke nå, men har tenkt på å sette det inn igjen etter neste barn. Har du noen link til informasjon om helseproblemene som kan skyldes kobberspiral? Har masse helseproblemer, så hvis kobberspiral kan forårsake noen av dem, skal jeg ikke ha det igjen. Anonymous poster hash: f30d1...629
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #13 Skrevet 22. januar 2017 Hva med p-stav? Anonymous poster hash: 5b3c9...409
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #14 Skrevet 22. januar 2017 Du har vel ikke ons uten kondom uansett? Jeg hadde ikke satt inn noen ny spiral, deilig å være uten noe som helt som forstyrrer den naturlige syklusen. Anonymous poster hash: 64a8c...cce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå