Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #1 Skrevet 22. januar 2017 Det er så mye snakk om at man bruker mobilen for mye, man ser ikke ungene osv. Men er det så veldig forskjell på skjerm og en bok eller avis? Jeg tenker på min egen barndom, foreldrene så på ski på tv, leste aviser og bøker og man måtte vente til de var ferdige med en side f.eks før man kunne snakke til dem innimellom.  Jeg syns ærlig talt det ikke blir så mye forskjell, forutsatt at man faktisk legger det fra seg innimellom og kan titte opp på barnet i ny og ne så klart  Jeg har selv lest bøker mens barnet er våkent, og må ærlig innrømme at jeg da er mer utilgjengelig enn om jeg scroller på diverse nettsider.  Hva tenker dere?  Anonymous poster hash: fd081...729
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #2 Skrevet 22. januar 2017 Forskjellen er vel at avisen, boken og tv'n er stort sett hjemme i egen stue. Nyhetene gikk til faste tidspunkt, sportsbegivenhetene var i perioder og avisen hadde du lest når du var kommet igjennom den.  Telefonen har du med overalt, nyhetene, nettavisene oppdateres kontinuerlig og du har tilgang til alt uansett hvor du er. Dette være seg i parken, på skolearangement, i skibakken, på kino og ellers andre arrangementer og aktiviteter vi er med barna våre. Vi har dessverre sluttet å være tilstede når vi er det...  Anonymous poster hash: 6ea72...5fb
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #3 Skrevet 22. januar 2017 Forskjellen er vel at avisen, boken og tv'n er stort sett hjemme i egen stue. Nyhetene gikk til faste tidspunkt, sportsbegivenhetene var i perioder og avisen hadde du lest når du var kommet igjennom den.  Telefonen har du med overalt, nyhetene, nettavisene oppdateres kontinuerlig og du har tilgang til alt uansett hvor du er. Dette være seg i parken, på skolearangement, i skibakken, på kino og ellers andre arrangementer og aktiviteter vi er med barna våre. Vi har dessverre sluttet å være tilstede når vi er det...  Anonymous poster hash: 6ea72...5fb Da blir det jo noe annet igjen, ja! Jeg bruker aldri telefonen når vi er på noe, og ved middag, mår vi skal se film osv legger jeg mobilen helt vekk. Mulig jeg har misforstått litt hva som er ment med dette, da. Jeg sitter heller aldri med mobilen om jeg har gjester f.eks., det er uhøflig! Men ja, om man ALDRI lar den ligge skjønner jeg jo problemet. Hi  Anonymous poster hash: fd081...729
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #4 Skrevet 22. januar 2017 Da blir det jo noe annet igjen, ja! Jeg bruker aldri telefonen når vi er på noe, og ved middag, mår vi skal se film osv legger jeg mobilen helt vekk. Mulig jeg har misforstått litt hva som er ment med dette, da. Jeg sitter heller aldri med mobilen om jeg har gjester f.eks., det er uhøflig! Men ja, om man ALDRI lar den ligge skjønner jeg jo problemet. Hi  Anonymous poster hash: fd081...729 Begynn å se deg rundt. Når du er på kaffe, aktiviteter/arrangement med barna, besøk der flere er samlet, går på butikken, sitter på bussen osv... Selv når du er i skisporet og på skøytebana...  Anonymous poster hash: 6ea72...5fb
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #5 Skrevet 22. januar 2017 Begynn å se deg rundt. Når du er på kaffe, aktiviteter/arrangement med barna, besøk der flere er samlet, går på butikken, sitter på bussen osv... Selv når du er i skisporet og på skøytebana...  Anonymous poster hash: 6ea72...5fb Må nok begynne med det, ja! Uff, det er jo bare trist  Anonymous poster hash: fd081...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå