Gå til innhold

Mann som aldri slapper av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ingen grunn til å klage, men jeg gjør det likevel:

Mannen min er en energibunt av den sjeldne sort og skal alltid gjøre noe. Han har alltid hundre prosjekter og aldri tid til å slappe av. Jeg er på andre enden av skalaen å elsker og ta livet rolig, og jeg nyter fritiden min. Hver morgen i helgene så spretter mannen min opp omtrent før fuglene begynner å kvitre, da starter han med å gjøre et lass med husarbeid (i dag har han til nå støvsugd, vasket klær, tatt ut av oppvaskmaskinen, brettet klær og fått barna til å rydde rommet sitt, mens jeg har ligget i senga å prøvd å lokke han tilbake uten å lykkes). Slik er det hver bidige morgen vi har fri. Jeg skulle ønske vi kunne ligge å slappe av sammen i sengen, bare ta det helt rolig; prate, ha sex, drikke kaffi og kose oss. Men det har han ikke tid til, han har altfor mye å gjøre 😥

Hvordan få mannen til å roe ned et par hakk? (Det hjelper ikke å ha et plettfritt hus, da finner han bare på et eller annet prosjekt).

Anonymous poster hash: 23ffa...cd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke vi ha byttet mann sånn annen hver helg ca?

Min er nemlig helt motsatt

Anonymous poster hash: e2cd3...74d

Skrevet

Oooog han blir ikke sur eller noe for at du tar livet med ro? Tenker at du har et luksusproblem  :legrine: Meeen skjønner litt hva du mener også... Jeg hadde blitt litt stresset hvis det var sånn hver gang man har fri. Hadde følt at jeg måtte gjøre like mye, eller at han hadde gått rundt å murret...

Hva med å si det til han? :)

Anonymous poster hash: 70598...a29
Skrevet

Luksusproblem! Hadde elsket å ha en sånn mann. Tenk hvordan dere hadde hatt det dersom dere var like late begge to.

Anonymous poster hash: fbbbd...fae

Skrevet

Jeg hadde digget og hatt en sånn mann. De dagene jeg står opp med barnet står ikke samboeren min opp før meøl 12 og 13. Han legger seg sent på natta.

Du er heldig!

Anonymous poster hash: 7adda...b6f

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Og selv om han aldri sier noe om min bedaglighet (bedre ord for lat), så 'ødelegger' han jo for sløvingen min siden jeg får dårlig samvittighet av å være så uproduktiv.

Luksusproblem, ja, men likevel et problem. Det er stressende å være rundt folk som enten er av (sover) eller på.

Skrevet

Høres ut som ADHD eller add.

Anonymous poster hash: 6c26f...793

Skrevet

Jeg et slik som din mann er, jeg bobler over av energi spesielt på morningen og klarer ikke ligge våken i sengen og kose, prate etc jeg må opp og gjøre noe.

La han være og nyt det.

Skrevet (endret)

Er han slik hele tiden, eller er det morgenene han er mest aktiv? Om det hovedsakelig er morgenene, ville jeg bare innstilt meg på at slik er det og ikke hatt ambisjoner om samtaler i senga da.

Hvis han er slik hele dagen, ville jeg prøvd å få til et kompromiss med ham. Jeg hadde helt ærlig fått fnatt om mannen styrte rundt i huset mens jeg prøvde å slappe av om kvelden. Da ville jeg heller ønsket at han tok seg en tur ut og sprellet fra seg der.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Jeg har egentlig ingen grunn til å klage, men jeg gjør det likevel:

Mannen min er en energibunt av den sjeldne sort og skal alltid gjøre noe. Han har alltid hundre prosjekter og aldri tid til å slappe av. Jeg er på andre enden av skalaen å elsker og ta livet rolig, og jeg nyter fritiden min. Hver morgen i helgene så spretter mannen min opp omtrent før fuglene begynner å kvitre, da starter han med å gjøre et lass med husarbeid (i dag har han til nå støvsugd, vasket klær, tatt ut av oppvaskmaskinen, brettet klær og fått barna til å rydde rommet sitt, mens jeg har ligget i senga å prøvd å lokke han tilbake uten å lykkes). Slik er det hver bidige morgen vi har fri. Jeg skulle ønske vi kunne ligge å slappe av sammen i sengen, bare ta det helt rolig; prate, ha sex, drikke kaffi og kose oss. Men det har han ikke tid til, han har altfor mye å gjøre 😥

Hvordan få mannen til å roe ned et par hakk? (Det hjelper ikke å ha et plettfritt hus, da finner han bare på et eller annet prosjekt).

Anonymous poster hash: 23ffa...cd5

Min er som deg, jeg er som mannen din. Synes han er en latslabb!

Anonymous poster hash: bb904...bf6

Skrevet

Høres litt ut som meg det! Blir rastløs av å bare ligge i senga - sånn var det ikke før vi fikk barn. Jeg har det mye bedre når jeg får surre og holde på litt, noen ganger blir jeg ganske irritert på samboer som bare ligger og drar seg, men stort sett går det fint. Jeg blir litt sånn etter middag også, klarer ikke å sitte så lenge, vil gjerne rydde unna raskt. Det gjør min samboer stressa. Jeg har prøvd å jekke litt ned og samboer har prøvd å øke tempoet litt, synes vi har funnet en relativt greit ordning, men det er klart det blir littt gnisninger i blant. Når man leser om alle udugelige menn her inne, tenker jeg at du må prøve å nyte det. ;-)

Anonymous poster hash: c4b8b...d89

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Og selv om han aldri sier noe om min bedaglighet (bedre ord for lat), så 'ødelegger' han jo for sløvingen min siden jeg får dårlig samvittighet av å være så uproduktiv.

Luksusproblem, ja, men likevel et problem. Det er stressende å være rundt folk som enten er av (sover) eller på.

Akkurat sånn føler jeg det også 😂🙏 endelig noen som har det som meg. Jeg har alltid dårlig samvittighet. Ikke nødvendigvis fordi han gjør "alt". Jeg gjør naturligvis en del jeg også. Men jeg er ikke "på" hele tiden! Blir gal! 😂😂

Anonymous poster hash: 10548...ff0

Skrevet

Min første var en bedagelig kar så det skulle jeg ihvertfall ikke ha igjen. Er nok derfor jeg endte opp med en i helt andre enden av skalaen, en slik som din.

Vi kan aldri dra noen sted uten en hel oppakning av verktøy, 5 par ski (bare til han), 3 par skisko, truger, paraglider, det han har med seg som skal repareres, lykter på parafin OG gass i tillegg til lommelykter i alle str, på sommeren er det kajakk, flere par fjellsko og enda mer verktøy og deler. Jeg og ungene for knapt en bag med oss og sitter med beina under haken.

Jeg kan faktisk nesten ikke huske at vi har sett en hel film sammen hjemme i sofaen!

Selv er jeg helt middels aktiv. Men jeg blir helt utslitt av han. Det kræsjer helt. Han forstår ikke at andre har et annet aktivitetsnivå. Skikkelig slitsomt og det tærer faktisk på forholdet. Jeg trenger en mann midt i mellom, men om det skulle bli slutt nå så tror jeg vel egentlig at jeg er ferdig med menn. I allefall å bo sammen med en.

Den gode siden er at huset er i tipp topp shape og at vi sjeldent må ha bilen på verksted.

Anonymous poster hash: 727f5...fbf

Skrevet

Høres ut som ADHD eller add.

Anonymous poster hash: 6c26f...793

ADD?

Anonymous poster hash: fbbbd...fae

Skrevet

Min første var en bedagelig kar så det skulle jeg ihvertfall ikke ha igjen. Er nok derfor jeg endte opp med en i helt andre enden av skalaen, en slik som din.

Vi kan aldri dra noen sted uten en hel oppakning av verktøy, 5 par ski (bare til han), 3 par skisko, truger, paraglider, det han har med seg som skal repareres, lykter på parafin OG gass i tillegg til lommelykter i alle str, på sommeren er det kajakk, flere par fjellsko og enda mer verktøy og deler. Jeg og ungene for knapt en bag med oss og sitter med beina under haken.

Jeg kan faktisk nesten ikke huske at vi har sett en hel film sammen hjemme i sofaen!

Selv er jeg helt middels aktiv. Men jeg blir helt utslitt av han. Det kræsjer helt. Han forstår ikke at andre har et annet aktivitetsnivå. Skikkelig slitsomt og det tærer faktisk på forholdet. Jeg trenger en mann midt i mellom, men om det skulle bli slutt nå så tror jeg vel egentlig at jeg er ferdig med menn. I allefall å bo sammen med en.

Den gode siden er at huset er i tipp topp shape og at vi sjeldent må ha bilen på verksted.

Anonymous poster hash: 727f5...fbf

Haha. Jaaaa, alt som alltid skal være med 😂👏 jeg backpacka gjennom Asia med en skolesekk. Mannen min må ha tre ganger så mye for en norsk skogtur 😂 Jeg er utslitt før vi kommer oss ut døra...

Anonymous poster hash: 10548...ff0

Skrevet

Jeg har også blitt grundig "bortskjemt" i mange år av mannen.

Forskjellen på dere og meg er at jeg IKKE har hatt dårlig samvittighet et øyeblikk. Deilig å slumre eller nippe til kaffe på sengen mens noen steker eggene og dekker på til familiefrokost!

Anonymous poster hash: 3b140...c90

Skrevet

Har en sånn mann:) og jeg liker det jeg. Jeg elsker å ta Livet med ro, vi utfyller hverandre :)

Anonymous poster hash: fcd7c...ffd

Skrevet

Har også en sånn mann.. og han blir sur når jeg ikke gidder å følge hans tempo.. Har 100% jobb, to barn, stort hus. Tar min del av det daglige husarbeidet og vedlikehold. Men har mannen bestemt seg for at noe skal fikses IDAG, blir han dritsur om jeg vil prioritere noe annet.

Han er også treningsnarkoman og må trene hver gang vi skal noe.. å ligge på sofaen en helg er totalt uaktuelt for han.

Dritt lei av å aldri føle meg effektiv nok i hans øyne, og å alltid få dårlig samvittighet hvis jeg ligger på sofaen.

Anonymous poster hash: 8ff43...e94

Skrevet

Jeg er litt sånn som mannen din, og jeg har ADHD. Liker å ha ting å gjøre og setter gjerne i gang prosjekter. Mannen min er motsatt på enkelte områder. Trener mye og er aktiv på den måten, men alt som skal gjøres i huset er et ork. Han er sånn passe flink til å hjelpe til med det forefallende arbeidet, som å lage middag og rydde etterpå, henge opp vask og slike ting. Ting som derimot ikke gjøres så ofte, som å vaske vinduer, rydde i skuffer og skap, finne fram vintertøy etc., er det ALLTID jeg som gjør.

For meg er det vanligvis ikke noe problem å gjøre disse tingene, jeg liker som sagt å ha noe å drive med. Problemet kommer hvis mannen ikke ser hva jeg bidrar med, spesielt i hektiske perioder. Ikke at hver minste ting skal verdsettes, men det er hyggelig å bli satt litt pris på innimellom. Mitt forslag til deg HI er å slappe av og kose deg med god samvittighet, men sette pris på det mannen din gjør.

Anonymous poster hash: 17896...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...