Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Og gjerne litt om hva som er årsaken? Jeg harskrevet og spurt om dette tidligere, men hiver meg utpå igjen Har alltid vært plaget med muskelsmerter og stiv nakke, korsryggproblem osv. Gjennom hele ungdomstiden og i voksen alder. Det har kommet og gått. Men nå har det vært både nakken, rygg, armer , bein og særlig legger. Og jeg er litt usikker på om jeg burde gå til lege. Ikke syk ellers. Hvor vanlig er slike smerter egentlig? Anonymous poster hash: a5c9a...b29
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Samme som deg . Har bektrew . Anonymous poster hash: 21262...8ba
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Og gjerne litt om hva som er årsaken? Jeg harskrevet og spurt om dette tidligere, men hiver meg utpå igjen Har alltid vært plaget med muskelsmerter og stiv nakke, korsryggproblem osv. Gjennom hele ungdomstiden og i voksen alder. Det har kommet og gått. Men nå har det vært både nakken, rygg, armer , bein og særlig legger. Og jeg er litt usikker på om jeg burde gå til lege. Ikke syk ellers. Hvor vanlig er slike smerter egentlig? Anonymous poster hash: a5c9a...b29 Ja 3 revmatiske lidelser☹️😢 Anonymous poster hash: 43fdc...d42
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Jeg har en hel rekke mangler de ikke finner ut hvorfor jeg har og responderer lite på tilskudd. Anonymous poster hash: 32d4c...29c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Samme som deg,har fibromyalgi... Anonymous poster hash: e0db2...eae
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Jeg har kroniske smerter i korsrygg og bekken med stråling nedover beina. Skyldes benlengdeforskjell og feilbelastning gjennom mange år + at jeg spenner meg/slutter å puste riktig. Dårlig barndom, skremmende foreldre... Har også muskelsmerter/-spenninger i skuldre/armer. Sikkert feil holdning + at jeg spenner meg/slutter å puste ordentlig. Anonymous poster hash: 2e21a...044
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #7 Skrevet 21. januar 2017 Samme her også, har revmatisme. Anonymous poster hash: aa229...0c6
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #8 Skrevet 21. januar 2017 Og gjerne litt om hva som er årsaken? Jeg harskrevet og spurt om dette tidligere, men hiver meg utpå igjen Har alltid vært plaget med muskelsmerter og stiv nakke, korsryggproblem osv. Gjennom hele ungdomstiden og i voksen alder. Det har kommet og gått. Men nå har det vært både nakken, rygg, armer , bein og særlig legger. Og jeg er litt usikker på om jeg burde gå til lege. Ikke syk ellers. Hvor vanlig er slike smerter egentlig? Anonymous poster hash: a5c9a...b29 Har bekterev, vondt "overalt" akkurat nå Anonymous poster hash: 498f4...b4f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #9 Skrevet 21. januar 2017 Tusen takk for svar! Blir det verre på vinteren? Når det er kaldt i rommet kan jeg av og til føle det som om fingrene stivner når jeg skriver på data. Siste tiden har jeg hatt stort press på jobb og har sittet foran dataen både på dag og natt og skrevet.. samt kuttet trening gardinene for å jobbe. Vet ikke om det har plantet seg noe.. har ikke vært så ille før, føler jeg.. HI Anonymous poster hash: a5c9a...b29
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #10 Skrevet 21. januar 2017 Jeg har slitasjegikt i hofter og knær, ME og fibromyalgi, nå tror de jeg har sjøgrens også fordi jeg sliter med ekstreme tørre øyne og tørr munn så skal utredes litt igjen.... Har spesielt vondt i hofter og knær, stivner om jeg sitter lenge stille, men har egentlig alltid vondt et eller annet sted. Baker jeg boller har jeg vondt i skuldre og armer i to dager etterpå, jeg tåler overhodet ikke belastning. Anonymous poster hash: 975ab...564
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #11 Skrevet 21. januar 2017 Tusen takk for svar! Blir det verre på vinteren? Når det er kaldt i rommet kan jeg av og til føle det som om fingrene stivner når jeg skriver på data. Siste tiden har jeg hatt stort press på jobb og har sittet foran dataen både på dag og natt og skrevet.. samt kuttet trening gardinene for å jobbe. Vet ikke om det har plantet seg noe.. har ikke vært så ille før, føler jeg.. HI Anonymous poster hash: a5c9a...b29 Ikke gardinene.. rutinene 😁 HI Anonymous poster hash: a5c9a...b29
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #12 Skrevet 22. januar 2017 Jeg blir mye verre om vinteren. Stivner i alle ledd. Særlig knærne blir vonde og plagsomme, knepper hver gang jeg bøyer dem. Anonymous poster hash: 2e21a...044
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #13 Skrevet 22. januar 2017 Jeg har lupus og Sjøgren. Reagerer på stress, søvn, temperatur og væromslag, blant annet. Mye smerter. Anonymous poster hash: efa96...293
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #14 Skrevet 22. januar 2017 Har leddgikt. Anonymous poster hash: 0803a...100
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #15 Skrevet 22. januar 2017 Jeg var plaget med det tidligere og det skyldtes låsninger i bekken, korsrygg, ankler, akilles, ribbein. Når jeg fikk orden på det så forsvant smertene. Får vondt i ledd (spes fingrene) når jeg spiser/drikker ting som inneholder kunstig søtning, feks saft uten tilsatt sukker og pepsi max. Så hvis du får i deg kunstig søtning vil jeg anbefale deg å kutte det helt ut. Anbefaler også å få sjekket om du har låsninger hos kiropraktor el. Anonymous poster hash: 17069...c0d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #16 Skrevet 22. januar 2017 Har dårlig kjernemuskulatur som gir smerter i hø hoft og ben. Smerter i ve kne, utslitt menisk. Har litt vondt i korsrygg av og til, særlig hvis jeg har sittet lenge i ro. Har slitasjeforandringer der og i nakken. De i nakken merker jeg ikke så mye til da, unntatt at jeg av å til føler prikking i hø arm. Er snart 50, plagene kom etter fylte 40. Anonymous poster hash: f0543...6fc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #17 Skrevet 22. januar 2017 Jeg har tidvis vondt her og der, og det kommer stort sett i perioder hvor jeg sitter mye i dårlige stillinger. Hvis jeg er aktiv har jeg tidvis vondt da og (har en tendens til å vonde muskelfester), men det blir på en annen måte. For meg er den beste medisinen aktivitet og bevegelse Hender jeg tar en Ibux i ny og ne hvis det er ille da. Anonymous poster hash: 9bf1e...3d8
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #18 Skrevet 22. januar 2017 Benlengdeforskjell og litt hypermobile ledd her. Gir seg utslag i mange rygglåsninger og kiropraktorbesøk Anonymous poster hash: 223f0...0f9
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #19 Skrevet 22. januar 2017 Artrose, slitasjeskader, prolapser og hypermobile ledd er de diagnosene jeg har som gir meg smerter i muskler og ledd. Nå på vinteren merker jeg det best i fingrene. Anonymous poster hash: 3906a...ae2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #20 Skrevet 22. januar 2017 Jeg fikk sterke smerter i venstre skulder og nakke (samt knær men det er fordi jeg har "slattersknær") på ungdomsskolen. Var flere ganger det ble så kraftig at jeg ikke klarte følge undervisningen - ble rett og slett umulig å sitte ved skrivepulten.. Fant etter hvert ut at det hjalp å sitte mykt. Kan fortsatt ikke sitte på harde stoler eller benker spesielt lenge, må ha en pute. Nå har det utviklet seg og jeg har smerter på begge sidene. Verst på høyre side, der strekker det seg fra leggene og opp til nakken og ut i overarmen. På venstre side er det "bare" skulder og nakke. Fikk diagnosert angst men "friskmeldt "for noen år siden. Er ikke frisk av den grunn, men det trigges bare i visse situasjoner. Jeg gikk til psykomotorisk fysioterapeut et par-tre år pga legen og fysioterapeuten var sikker på at smertene var angstrelatert. Jeg trodde det selv den gang men nå tror jeg ikke det. Har ikke det samme stresset som før, har det egentlig veldig bra. Likevel er smertene verre. Prøv å overbevise legen om dét da.. Anonymous poster hash: 59c0c...d42
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #21 Skrevet 22. januar 2017 Jeg fikk sterke smerter i venstre skulder og nakke (samt knær men det er fordi jeg har "slattersknær") på ungdomsskolen. Var flere ganger det ble så kraftig at jeg ikke klarte følge undervisningen - ble rett og slett umulig å sitte ved skrivepulten.. Fant etter hvert ut at det hjalp å sitte mykt. Kan fortsatt ikke sitte på harde stoler eller benker spesielt lenge, må ha en pute. Nå har det utviklet seg og jeg har smerter på begge sidene. Verst på høyre side, der strekker det seg fra leggene og opp til nakken og ut i overarmen. På venstre side er det "bare" skulder og nakke. Fikk diagnosert angst men "friskmeldt "for noen år siden. Er ikke frisk av den grunn, men det trigges bare i visse situasjoner. Jeg gikk til psykomotorisk fysioterapeut et par-tre år pga legen og fysioterapeuten var sikker på at smertene var angstrelatert. Jeg trodde det selv den gang men nå tror jeg ikke det. Har ikke det samme stresset som før, har det egentlig veldig bra. Likevel er smertene verre. Prøv å overbevise legen om dét da.. Anonymous poster hash: 59c0c...d42 Kan forresten legge til at jeg er generelt svakere på høyre side i kroppen enn venstre. Aner ikke hvorfor, kjenner bare at den siden av kroppen er svakere, tåler mindre belastning og blir fortere sliten... Skal jeg løpe opp en bakke løper jeg sidelengs og sparker fra med Venstre. Høyrefoten bare "tar imot" og støtter før jeg kan ta neste spark med venstrefoten. Anonymous poster hash: 59c0c...d42
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #22 Skrevet 22. januar 2017 Jeg får vondt i leddene når jeg spiser eller drikker kunstig søtning, feks saft og Pepsi Max. Får spesielt vondt i fingrene og klarer knapt å gripe tak i ting. Så hvis du får i deg mye kunstig søtning ville jeg ha kuttet det helt ut. Har også vært plaget med smerter i musklene men det har blitt helt bra etter at jeg fikk orden på alle låsningene (ankler, akilles, bekken, korsrygg, ribbein, nakke) Anonymous poster hash: 17069...c0d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #23 Skrevet 22. januar 2017 Har det også sånn.. de finner ikke noe "galt", og jeg har fått diagnosen Fibromyalgi av revmatolog. Startet med smertene på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: 19d78...12c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. januar 2017 #24 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har også vondt i muskler og ledd. Har CP
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #25 Skrevet 23. januar 2017 Kan forresten legge til at jeg er generelt svakere på høyre side i kroppen enn venstre. Aner ikke hvorfor, kjenner bare at den siden av kroppen er svakere, tåler mindre belastning og blir fortere sliten... Skal jeg løpe opp en bakke løper jeg sidelengs og sparker fra med Venstre. Høyrefoten bare "tar imot" og støtter før jeg kan ta neste spark med venstrefoten. Anonymous poster hash: 59c0c...d42 Har du fortalt dette siste til lege? Hvis ikke bør du absolutt gjøre det, det kan være tegn på nevrologiske problemer! Anonymous poster hash: 32d4c...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå