Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Ved skolestart var alle SÅ enige i at bilder av andres barn ikke skulle legges ut på private kontoer. Det ble opprettet en gruppe for trinnet, kun beskjeder ble gitt der. Nå, fire år senere, legges det ut bilder hele tiden, av barn i bursdager, aktiviteter, osv. Er det bedre at det er i en gruppe? Anonymous poster hash: d28a6...eca
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Ja, hvis gruppen er privat og ingen uvedkommende lande den så. Anonymous poster hash: ec3ba...a73
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Ja, hvis gruppen er privat og ingen uvedkommende lande den så. Anonymous poster hash: ec3ba...a73 Med over 50 barn på trinnet, blir det godt over 100 foreldre med begge foreldre og steforeldre. Hvordan skal man da ha oversikt over hvem som er uvedkommende og ikke? Hva med barn som eventuelt lever med sjult adresse eller andre grunner for at de ikke skal eksponeres? Facebook eier bildene uansett når de er lagt ut. Anonymous poster hash: d28a6...eca
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 Nei det er ikke greit . Mine unger blir ikke lagt ut på nett av meg og familien , og da forventer jeg at andre ikke gjør det heller. Er ikke lov. Anonymous poster hash: dee79...9ea
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Ikke greit. Men verden går fremover, og det kan hende dette er en av tingene man bare må akseptere. Jeg ville uansett tatt det med lærer og bedt skolen sende ut et skriv om at bilder av andres barn ikke skal legges ut uten tillatelse. Anonymous poster hash: cbb77...082
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Ikke greit. Men verden går fremover, og det kan hende dette er en av tingene man bare må akseptere. Jeg ville uansett tatt det med lærer og bedt skolen sende ut et skriv om at bilder av andres barn ikke skal legges ut uten tillatelse. Anonymous poster hash: cbb77...082 Selvfølgelig er ikke dette noe man skal akseptere, snarere tvert imot!!! Folk, både barn og voksne, skal slippe å få bilder av seh på nettet uten tillatelse! Anonymous poster hash: f38fe...21e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #7 Skrevet 22. januar 2017 ser virkelig ikke problemet Anonymous poster hash: ef83c...829
Superdolly Skrevet 22. januar 2017 #8 Skrevet 22. januar 2017 Legg ut en vennlig påminnelse på gruppa. Det kan formuleres på en høflig og fin måte.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #9 Skrevet 22. januar 2017 Rapporter bildene til Facebook. Si du kommer til å politi anmelde de om dekke holder opp. Min barn skal ikke avbildes på nett, de skal selv få ha muligheten til å velge om de skal ha en identitet på nett eller ikke når de blir konfirmert. Før den tid får ikke mine styre slike ting selv. Anonymous poster hash: 284d6...1b0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #10 Skrevet 22. januar 2017 Rapporter bildene til Facebook. Si du kommer til å politi anmelde de om dekke holder opp. Min barn skal ikke avbildes på nett, de skal selv få ha muligheten til å velge om de skal ha en identitet på nett eller ikke når de blir konfirmert. Før den tid får ikke mine styre slike ting selv. Anonymous poster hash: 284d6...1b0 100% enig. Det skal ikke legges ut bilder av mine barn på sosiale medier. Uansett. Anonymous poster hash: ed8b7...60c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #11 Skrevet 22. januar 2017 ser virkelig ikke problemet Anonymous poster hash: ef83c...829 Er mange som ikke forstår problemet med litt festvoldtekt og fyllekjøring heller, det gjør det ikke greit fordet. I Norge er det heldigvis slik at man ikke kan velge hvilke lover og regler man vil følge ut i fra hva man selv mener om dem. Retten til ikke å få bildet sitt på nett gjelder alle. Anonymous poster hash: f38fe...21e
LivetErEnLek Skrevet 22. januar 2017 #12 Skrevet 22. januar 2017 Rapporter bildene til Facebook. Si du kommer til å politi anmelde de om dekke holder opp. Min barn skal ikke avbildes på nett, de skal selv få ha muligheten til å velge om de skal ha en identitet på nett eller ikke når de blir konfirmert. Før den tid får ikke mine styre slike ting selv. Anonymous poster hash: 284d6...1b0 Ville vel heller lagt ut en vennlig anmodning om at bildene fjernes og minnet på det dere ble enige om i høst. Å hoppe rett dit at du truer med politianmeldelse, er vel ikke akkurat konstruktivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå