Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Hvis man omtrent ikke ammer fra fødsel og til baby er 4 dager gammel er da løpet kjørt? Eller kan man få det til selvom det har gått noen dager? Prøver å pumpe med elektrisk pumpe og håndmelke, men kommer bare et par dråper. Baby på 2 dager klarer ikke å ta brystet skikkelig, ene brystet mitt er rart(vært sånn lenge og vært undersøkt av lege) innovervendt brystvorte som jeg må presse ut, pluss selve brystet er veldig hardt, så umulig å få babyen til å ta det brystet. Der får jeg omtrent ikke ut noe melk, brystet er blitt enda hardere enn det normalt er. Det andre brystet er normalt, men babyen får ikke skikkelig tak, har store brystvorter. Har ringt sykehuset og fått time på mandag til ammehjelp der, da er baby 4 dager gammel. Frem til da blir det nok bare håndmelking og prøve å legge baby til brystet, men kan jeg risikere å miste melken helt? At hvis man ikke kommer igang med amming med en gang så er løpet kjørt? Elendig oppfølgning og hjelp fra fødeavdelingen, er så frustrert nå Anonymous poster hash: 2445b...58d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Også supplere med mme på kopp/sprøyte frem til mandag fikk jeg beskjed om fra fødeavdelingen siden jeg ikke har så mye melk. Hi Anonymous poster hash: 2445b...58d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Så lenge du har stimulert har du god mulighet til å få opp produksjonen. Det avhenger også av at man får i seg nok mat og drikke, og ikke stresser for mye. Gi barnet mme innimellom og legg til så hyppig som mulig. På ammehjelpen.no får du råd om det meste, som innadvendt brystknopp etc. De fleste terminbarn er utstyrt med nok brunt fettvev som de kan tære på, og trenger dermed lite mat den første uken. Det er likevel noen som blir slappe uten mat, og noen får fall i blodsukkeret. Dersom babyen blir varm, må du gi mer mme. Vann gir man ikke til nyfødte. Skru av telefonen og hvil så masse du klarer mellom mating/pumping Lykke til! (Håpløst sykehus, forresten!) Anonymous poster hash: ca59f...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå