Gå til innhold

Traff en mann på nettet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble kjent med en mann over nettet. Han virket utrolig hyggelig, snill og sjarmerende. Vi snakket i tlf hver dag og til slutt så valgte vi å treffes. (Hadde da hatt daglig kontakt med han i 2mnd). Da jeg traff han ble jeg skuffet. Ikke over utseende, men over han som person. Til tross for at vi hadde utallige tlfsamtaler bak oss fremsto han som en annen mann. Han er tydelig veldig privilegert og godt bemidlet, og han skrøt av dette på inn og utpust. Han var veldig opptatt av å snakke om hva han brukte penger på, opplevelser og at han skulle investere i flere eiendommer typisk. I tillegg ble også eksen nevnt i hytt og pine. Jeg er selv en kvinne som er godt bemidlet, og har det absolutt bedre økonomisk enn de fleste, men jeg synes det er pinlig og nesten litt kvalmende å skryte så åpenlyst om penger. Det er liksom en privat ting. I tillegg er han kun opptatt av å snakke om seg selv og jobben. Jeg føler jeg vet alt om han, men han ingenting om meg. Nå sitter jeg her hjemme og er faktisk skikkelig lei meg. Jeg ble nok betatt av en mann jeg ikke hadde møtt, uansett hvor dumt det høres ut. Jeg ble glad i en ide om hvordan han skulle være og ble nok veldig skuffa. I tillegg så fikk han meg til å føle meg så mindreverdig pga alle disse pengene. Jeg har aldri kjent på følelsen av at jeg ikke er god nok, men den sitter jeg altså igjen med nå. Vi ble enige om å se hvor det fører hen, men egentlig har jeg bare lyst til å la dette dø ut. Interessen svinner av for begge og hver samtale vi nå har handler kun om han eller jobben. Han kommer også med en del stikkende kommentarer, som absolutt ikke burde tynge meg ned, men gjør det likevel. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men er det noen som har opplevd lignende tidligere? Jeg er faktisk skikkelig lei meg og uansett hvor patetisk det høres ut så opplever jeg en liten hjertesorg.

Anonymous poster hash: c364d...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det blir hjertesorg ! Har erfart at det er lurt å møtes ganske kjapt akkurat får å unngå det du opplever nå .. er så lett å bygge opp forventinger som ikke er der

Anonymous poster hash: 35498...fa6

Skrevet

Takk for tips!
Noen andre som har opplevd lignende eller som har råd?
HI

Anonymous poster hash: c364d...559
Skrevet

Gjør kort prosess. Si at du har tenkt en del og at du føler at dere ikke er riktig for hverandre likevel, og at dere derfor ikke har noen fremtid sammen. Og så ønsker du ham lykke til videre.

Begynner han å argumentere med deg, så blir du bare veldig korrekt, og bare gjentar det du allerede har sagt, at du føler at følelsene ikke er riktige og at det derfor ikke har noen hensikt å fortsette, men at du håper at han finner en annen dame som passer for ham.

Vil han fremdeles ikke høre på deg, da blir du tøff "Jeg har allerede sagt dette to ganger og jeg sier det ikke igjen. Vennligst respekter det jeg sier. Vi passer ikke for hverandre. Ønsker deg lykke til videre i livet, men ikke kontakt meg igjen!"

Og neste gang du får kontakt med en på nettet så gjør du som nr. to skriver, møt mannen raskere. Det er så lett å lage seg et bilde av personen som egentlig ikke stemmer med virkeligheten, og det er bare bortkastet tid for begge to.

Husk alle forholdsregler - møt hverandre på offentlig sted, ikke avtal for lang date første gang (heller utvid daten hvis den blir usedvanlig vellykket og kjemien er sterk).

Ikke kast bort mer tid på denne mannen som ikke ser deg og som bare gir deg dårlige følelser om deg selv. Det er han ikke verdt. Tror du vil føle en lettelse når du har parkert ham, og at det blir lettere å komme over ham enn du tror også, for du vil se at du har vært betatt av en mann som faktisk ikke fantes.

Hopp i det, parker ham med det samme, da er du fri igjen!

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: e27f6...f82
Skrevet

Rådet må jo være å kutte ham ut.

Han tilfører deg ingenting positivt. Du liker ham ikke engang. Og du har jo ikke rukket å bli involvert i ham. Kutt ham ut.

Trøst deg selv med at du var forelsket i en ide. Du var forelsket i drømmen om den du trodde at han var. Du er ikke forelsket i ham, egentlig. Den mannen du falt for, finnes ikke.

Så får du jo bestemme selv hvor mye eller lite du vil si til ham om grunnen til at du kutter ham ut.

Skrevet

Det er ganske mange menn som er slik, dessverre. Det er i alle fall min erfaring. De er glade i å prate om seg selv, opptatt av materielle, ytre verdier. Ser på slikt som omtanke, omsorg, forståelse, empati som svakhet. Det er min erfaring fra ikke bare menn som partnere, men i arbeidssammenheng, som sjefer, osv.

De er ikke særlig opptatt av det indre, slik vi kvinner er. De er redde for å myke verdier. Du skal lete lenge skal du finne en mann som ikke er slik som han du møtt nå.

Anonymous poster hash: af073...6a1
Skrevet

Uff, det er ikke en morsom situasjon. Har også opplevd, faktisk et par ganger, å "falle" for en person før jeg hadde møtt ham. Skapte meg et bilde av hvordan han var, og det ble som et tap når det viste seg å ikke stemme. Med den ene personen var det faktisk på grunn av utseendet, og det føltes veldig vanskelig. Jeg så ikke på meg selv som en person som er veldig opptatt av det ytre. Han hadde sendt meg bilder, og jeg syntes han så bra ut. I virkeligheten liknet han ikke. Var ikke stygg, men det var noe i utseendet hans som overhodet ikke tiltrakk meg. Skjønte at utseende handler om mer enn å være opptatt av et ytre glansbilde, men man må like en persons utseende for å kunne være tiltrukket av vedkommende. Vet til dags dato ikke helt hva som var feil, men det fungerte bare ikke for meg. Var nedtur å oppdage at jeg likevel ikke var tiltrukket av ham. 

Den andre personen viste seg å være veldig sexfiksert. Vi hadde hatt en del kontakt på forhånd, og jeg følte at vi ble godt kjent. På første date var stemningen god, vi småflørtet og avsluttet med et kyss. Jeg var småforelsket og veldig optimistisk. Så begynte han å sende meg sexmeldinger, fortalte om hvor lyst han hadde på meg og hva han ville gjøre med meg når vi møøtes igjen. Til slutt sendte han bilde av pikken sin, og forventet visst at jeg skulle tenne som en rakett. For meg ble det bare vulgært og barnslig. Jeg ønsket å bli bedre kjent med ham, og kunne sikkert tenkt meg å ha sex med ham etter hvert, men kruttet mitt blir vått av slik oppførsel. Var skikkelig skuffet, men måtte jo bare innse at jeg hadde tatt feil av ham. 

Skjønner godt hvordan du føler deg, men det er nok bare å sette strek med det samme, og gjøre ubehaget så kort som mulig. 

Anonymous poster hash: fb7c9...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...