Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #26 Skrevet 22. januar 2017 Du sier dette er bli nr.2. Da fins det en bil nr.1 og jeg regner med den er bedre for å kjøre med barn i. Hvorfor tar du ikke denne? Anonymous poster hash: fa66e...a6c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #27 Skrevet 22. januar 2017 Du sier dette er bli nr.2. Da fins det en bil nr.1 og jeg regner med den er bedre for å kjøre med barn i. Hvorfor tar du ikke denne? Anonymous poster hash: fa66e...a6c Fordi en må levere og en må hente. Vi har barnehage så langt unna at vi er avhengige av bil. Anonymous poster hash: 8c03b...411
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #28 Skrevet 22. januar 2017 Fordi en må levere og en må hente. Vi har barnehage så langt unna at vi er avhengige av bil. Anonymous poster hash: 8c03b...411 Jeg regner ikke med at mannen din/partneren din også er gravid så da er det vel lettere for han å bruke denne kronglete lille bilen du skriver om. Da får han ta jobben med å løfte inn og feste kranglete 3 åring og ikke du som er gravid. De er ikke gravid for alltid og ungen blir eldre. Anonymous poster hash: fa66e...a6c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #29 Skrevet 22. januar 2017 Overrasker det deg at du får mange forskjellige svar på et nettforum? Hva med å gå inn på trygg trafikk å se hva de anbefaler? Der har du ekspertene... Anonymous poster hash: b90d5...b89 Jeg regner ikke med at mannen din/partneren din også er gravid så da er det vel lettere for han å bruke denne kronglete lille bilen du skriver om. Da får han ta jobben med å løfte inn og feste kranglete 3 åring og ikke du som er gravid. De er ikke gravid for alltid og ungen blir eldre. Anonymous poster hash: fa66e...a6c Altså, må le litt. Trodde virkelig ikke man måtte skrive hele livshistorien sin for å få svar på et så enkelt spørsmål. Nei, han er ikke gravid, og ikke kan han bruke denne bilen heller. Han jobber med å kjøre rundt til jobbmøter (ja, hver dag) og er derfor avhengig av å kjøre en fosil drevet bil (eller kanskje Tesla? men det har vi dessverre ikke råd til..) da det ikke er lademuligheter, samt at han har 3 mil til jobb en vei - og om du ikke vet det så rekker ikke Citröen C-Zero så langt. Jeg er forundret over at (forhåpentligvis) så voksne damer som dere er, ikke tror man kan tenke selv mht til løsninger og sikkerhet. Her var jeg usikker, og tenkte kanskje det var lurt å spørre, kanskje det var noen kloke hoder her? Men etter å ha sett på TryggTrafikk sine sider, kan jeg fastslå at etter 26 svar, er det kun to som hadde et godt svar Gratulerer "Apelsinpiken" og "Mor til 2 søte" Anonymous poster hash: 8c03b...411
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #30 Skrevet 22. januar 2017 Du må for all del ikke ha barnet forovervendt med fempunktssele! Da er det bedre med en beltestol. Hvis barnet satt bakovervendt kunne du nok fint fått henne til å klatre opp selv. Snakk om det og øv på det. Anonymous poster hash: 8ddd0...013
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #31 Skrevet 22. januar 2017 Du må for all del ikke ha barnet forovervendt med fempunktssele! Da er det bedre med en beltestol. Hvis barnet satt bakovervendt kunne du nok fint fått henne til å klatre opp selv. Snakk om det og øv på det. Anonymous poster hash: 8ddd0...013 Hvor har du denne kilden fra ? På Trygg Trafikk`s sider står det: "I følge VTI (Statens väg-och transportforskningsinstitut) i Sverige finnes det ikke noe entydig svar på dette. Hvis barnet sitter i fempunktsbelte, kan det få nakkeskader ved en kollisjon fordi belastningen blir størst der. Hvis barnet sitter i trepunktsbelte, kan det «vris» ut av selen og slå hodet inn i setet foran eller andre elementer i bilen. Det beste er å ha barnet sittende bakovervendt så lenge som mulig, så unngås problematikken." Har skrevet flere ganger hvorfor det stolen er bakoverlent i denne bilen. Anonymous poster hash: 8c03b...411
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #32 Skrevet 22. januar 2017 *ikke er bakoverlent Anonymous poster hash: 8c03b...411
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #33 Skrevet 22. januar 2017 Altså, må le litt. Trodde virkelig ikke man måtte skrive hele livshistorien sin for å få svar på et så enkelt spørsmål. Nei, han er ikke gravid, og ikke kan han bruke denne bilen heller. Han jobber med å kjøre rundt til jobbmøter (ja, hver dag) og er derfor avhengig av å kjøre en fosil drevet bil (eller kanskje Tesla? men det har vi dessverre ikke råd til..) da det ikke er lademuligheter, samt at han har 3 mil til jobb en vei - og om du ikke vet det så rekker ikke Citröen C-Zero så langt. Jeg er forundret over at (forhåpentligvis) så voksne damer som dere er, ikke tror man kan tenke selv mht til løsninger og sikkerhet. Her var jeg usikker, og tenkte kanskje det var lurt å spørre, kanskje det var noen kloke hoder her? Men etter å ha sett på TryggTrafikk sine sider, kan jeg fastslå at etter 26 svar, er det kun to som hadde et godt svar Gratulerer "Apelsinpiken" og "Mor til 2 søte" Anonymous poster hash: 8c03b...411 Så anbefalingen om å se hva som står på trygg trafikk sin side var ikke et godt svar? 😉 Anonymous poster hash: b90d5...b89
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #34 Skrevet 22. januar 2017 En treåring klarer fint å gå inn i og ut av setet selv. Min er 18 mnd, og har gjort det lenge. Hvorfor behandle barnet som en baby? Anonymous poster hash: 1e802...08b
Syngensang Skrevet 22. januar 2017 #35 Skrevet 22. januar 2017 Ikke meningen å sette deg i dårlig lys. Men klarer ikke helt å forstår hvorfor du ikke klarer å bære din 3 åring. Jeg har en 4 åring i rullestol som jeg må bære. Jeg har termin i midten av februar. Lagt på meg 20 kg og er 155 høy.. Anonymous poster hash: a47a9...fa0 Men du, det er ikkje alle 4 åringar som må sitte i rullestol, det er heller ikkje alle gravide som kan løfte i graviditeten sjølv om du kan det! Ikkje hi, men ei anna som har erfaring med å vere gravid...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #36 Skrevet 22. januar 2017 Så anbefalingen om å se hva som står på trygg trafikk sin side var ikke et godt svar? 😉 Anonymous poster hash: b90d5...b89 Jo, selvfølgelig - og klart det beste 👌🏼😊 Anonymous poster hash: 8c03b...411
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #37 Skrevet 22. januar 2017 Så anbefalingen om å se hva som står på trygg trafikk sin side var ikke et godt svar? 😉 Anonymous poster hash: b90d5...b89 Jo, selvfølgelig - og klart det beste 👌🏼😊 Anonymous poster hash: 8c03b...411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå