Gå til innhold

Småbarn når begge jobber turnus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få det til å gå rundt? Kjenner jeg gruer meg mer og mer hver dag. Begge skal ta LIS på sykehus og det er mye arbeid. Turnusarbeid. Hvordan overlever man hverdagen uten å bli helt pumpet innen tirsdagen? Og ikke minst hvordan løser man det praktiske når man ikke har besteforeldre i nærheten? Noen her som har barn der begge parter jobber turnus?

Anonymous poster hash: 505e9...329
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Begge 100% møtes på parkeringsplassen. Hei og ha det. Går greit, men man er selvsagt sliten fordi man kommer sent hjem og natten blir kort. Hvis dere har bhgplass blir det litt enklere. Ser ikke hverandre så mye og de fleste helgene forsvinner. Det ga oss muligheten til å ha barna hjemme ekstra lenge.

Anonymous poster hash: b8c86...f9a

Skrevet

Flere?

Skrevet

Hvordan få det til å gå rundt? Kjenner jeg gruer meg mer og mer hver dag. Begge skal ta LIS på sykehus og det er mye arbeid. Turnusarbeid. Hvordan overlever man hverdagen uten å bli helt pumpet innen tirsdagen? Og ikke minst hvordan løser man det praktiske når man ikke har besteforeldre i nærheten? Noen her som har barn der begge parter jobber turnus?

Avhenger helt av vaktordningene og vaktbelastningen. Hvis du/dere har 19-timersvakter må dere bare håpe at de ikke kommer samtidig... Samme med helgevaktene. Men vet om flere par hvor ene har utsatt spesialiteten/tatt sidegren i parakliniske fag/ikke vaktutsatt spesialitet eller rett og slett valgt spesialitet etter vaktbelastningen.

Vet om par på småsykehus med hver sin 6-delt vakt hvor de rett og slett ga opp, de så hverandre aldri.

Avhenger jo også av hvor fleksibel arbeidsgiver og kollegaer er.

Anonymous poster hash: bbdfa...a8c

Skrevet

Her jobber begge turnus, og vi har ikke familie i denne byen som kan stille opp. Vi er heldige som har arbeidsgivere som har tilrettelagt så godt som mulig. Jeg la inn ønsker når turnusen ble satt, og fikk ønskene mine. I tillegg setter mannen min opp vakter på sin jobb, så i høytider osv så setter han seg opp etter når jeg må jobbe. I perioder så møter vi hverandre bare i døra, men det går greit. Men jeg blir sliten allikevel av den konstante kabalen som skal opp ift diverse. Jeg har tatt videreutdanning for å ha større sjans til å få meg en dagjobb etterhvert...

Anonymous poster hash: ce517...147

Skrevet

Avhenger helt av vaktordningene og vaktbelastningen. Hvis du/dere har 19-timersvakter må dere bare håpe at de ikke kommer samtidig... Samme med helgevaktene. Men vet om flere par hvor ene har utsatt spesialiteten/tatt sidegren i parakliniske fag/ikke vaktutsatt spesialitet eller rett og slett valgt spesialitet etter vaktbelastningen.

Vet om par på småsykehus med hver sin 6-delt vakt hvor de rett og slett ga opp, de så hverandre aldri.

Avhenger jo også av hvor fleksibel arbeidsgiver og kollegaer er.

Ja, vet mange har måttet velge etter vaktbelastning. En mulighet er jo almennmedisin. Mannen vurderer det fordi han er redd for å aldri se barna, men jeg vet han aller helst vil ha pediatri. Jeg vil helst ha indremedisin, men ser at jeg heller mer og mer mot å bli fastlege. Kjenner mye på frustrasjon mot Spekter!

HI

Skrevet

Det er så utrolig stedsavhengig og! Dere bor sikkert på et større sted? På småstedene er jo allmennpraksis nesten verre når det gjelder vaktbelastning, vet om flere som hadde 3, 4 eller 5-delt legevakt i tillegg til full arbeidsuke. Da er man ganske bundet :/

Da er det enklere på større steder, hvor vaktene i det minste kommer sjeldnere (eller interkommunal legevakt)...

Pediatri er jo ikke det verste på de største stedene hvor primærvaktene ikke går natt (i starten), men indremedisin er jo potensielt grusomt... Alt etter hvor mangedelt vakten er. Er den 10-delt blir det fort noe annet enn 4-delt...

Fordelen med pediatri er jo at det er enklere å gå privat etterpå, som indremedisiner må man jo gjerne ha grenspesialiteten (og mindre marked)?

Dere kan jo ta et sykehusår hver? Både pediatri og indremedisin er jo godkjent som det for allmennmedisin :) 

Skrevet

Au-pair

Anonymous poster hash: 8c840...b94
Skrevet

Jobber turnus begge to, men i en helt annen bransje. Det har både fordeler og ulemper. Vi bruker mye tid på å gå gjennom vaktplaner fremover og bytte vakter når det ikke går opp. Vi har besteforeldre i nærheten som heldigvis trår til iblant, særlig når begge har jobbehelg samtidig.

Med barnehagebarn er det jo greit å levere seint om morgenen om man har kveldsvakt. Jeg synes det nesten er verre nå med to skolebarn. De må gå tidlig ut av døra selv om jeg jobber kveld, og jeg synes i perioder jeg ser dem lite. Vi har alltid hatt det sånn. Begge vi foreldrene er vant til å være alene med barna. En fordel er at vi er veldig likestilt. Jeg jobber en turnus der jeg også har en del fri. Og barna drar også god nytte av å ha en mamma som ofte er hjemme rett etter skoletid. Minuset er at der ofte er veldig kaotisk for den ene som er hjemme når barna skal på hver sin trening på forskjellige steder. Men vi trøster oss med at mange familier har mer stress og tidsklemme der begge jobber vanlig dagtid, da får man jo aldri tid til husarbeid etc.

Anonymous poster hash: 9959d...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...