Gå til innhold

Har Russland interesse av å "ta" Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er vi et lett mål nå? Hører at Putin vil bli verdensleder og utvide grensene sine? En kollega hadde sett Putin i en debatt med skoleelever i Russland, hvor han da spurte elevene om de viste hvor Russland sine grenser gikk. En elev svarte, men da sa Putin at det var feil. "Russland har ingen grenser" hadde han svart. Derfor blir jeg nervøs. Dette sammen med et mer splittet Europa, høyresiden vokser fram, Trump i vest. Har man grunn til å være redd?

Anonymous poster hash: 7bdb0...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Russland har interesse av Norge.

Anonymous poster hash: 9930f...49a

Skrevet

Ja, Russland har interesse av Norge, i høyeste grad. Det er dermed ikke sagt at de vil invadere oss i morgen. Men om Trump får det som han vil og går fra alle internasjonale forpliktelser via FN og NATO kan det å ta Norge bli svært mye lettere.

Anonymous poster hash: ec35b...9b8
Skrevet

Er det pga olje, fisk og pengene? Nei skjønner at det ikke blir i morgen, men er så redd for om det blir i det hele tatt.. Får helt vondt i magen av tanken..

Anonymous poster hash: 55e3f...b7d

Skrevet

Vi har en lang kyst, havner både for sivile skip og potensielt for deres krigsmarine, og det gir mulighet for å kontrollere store havområder utenfor, med tilsvarende store naturressurser.

Skrevet

Dommedag i dag føler jeg... tror dere de gjør det da?

Skrevet

Det er jo festlig å se russere ha party for å feire innsettelsen av en amerikansk president. Men så har jo russere generelt dårlig og vurlgår smak, da.

Skrevet

Dommedag i dag føler jeg... tror dere de gjør det da?

Nei, ikke umiddelbart. Men det er klart at forholdet mellom stormaktene og forholdene innad i stormaktene påvirker oss. Russerne har alltid vært en trussel mot Norge, helt siden starten av den kalde krigen.

Skrevet

Jeg håper det faktisk. Hadde bare vært positivt. Nei, jeg har ikke tenkt å diskutere det. Men vårt samfunn er helt skakkjørt. Det ville vært en kjærkommen hjelp i så fall.

Anonymous poster hash: ba6d9...d65
Skrevet

Jeg håper det faktisk. Hadde bare vært positivt. Nei, jeg har ikke tenkt å diskutere det. Men vårt samfunn er helt skakkjørt. Det ville vært en kjærkommen hjelp i så fall.

Du mener å tas over av en nasjon der menneskerettigheter er en vits, undertrykkelse er et faktum og alkoholisme dreper 25 % av alle menn før de er 55? Ja, det ville vært kjærkomment.

Skrevet

Nei, ikke umiddelbart. Men det er klart at forholdet mellom stormaktene og forholdene innad i stormaktene påvirker oss. Russerne har alltid vært en trussel mot Norge, helt siden starten av den kalde krigen.

Håper det ikke skjer før om 100 år, så barna mine ikke opplever det. Flåsete sagt, men er virkelig nervøs. Håper Putin blir veldig syk og mister makt snart, for en psykopat..

Skrevet

Du mener å tas over av en nasjon der menneskerettigheter er en vits, undertrykkelse er et faktum og alkoholisme dreper 25 % av alle menn før de er 55? Ja, det ville vært kjærkomment.

Jeg mener at vi trenger hjelp med å få en slutt på korrupsjonen, på oligarkiet, på elite-styringen av samfunnet her i Norge.

Menneskerettighetene er viktige i Russland. Jeg har aldri hørt om noen som undertrykkes der. Hvor får du dette fra?

Skrevet

Jeg mener at vi trenger hjelp med å få en slutt på korrupsjonen, på oligarkiet, på elite-styringen av samfunnet her i Norge.

Menneskerettighetene er viktige i Russland. Jeg har aldri hørt om noen som undertrykkes der. Hvor får du dette fra?

Eeeeeeh - akkurat. Jeg tror ikke jeg gidder å diskutere med akkurat deg. Du kan jo lese deg opp om du gidder, men det tviler jeg også på.

Human Rights Watch: https://www.hrw.org/world-report/2016/country-chapters/russia

Amnesty International: https://www.amnesty.org/en/countries/europe-and-central-asia/russian-federation/report-russian-federation/

Skrevet

Human Rights Watch? Really?

Human Rights Watch was founded by Robert L. Bernstein[4] as a private American NGO in 1978, under the name Helsinki Watch, to monitor the former Soviet Union's compliance with the Helsinki Accords.[5] Helsinki Watch adopted a practice of publicly "naming and shaming" abusive governments through media coverage and through direct exchanges with policymakers. By shining the international spotlight on human rights violations in the Soviet Union and its European partners.
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Rights_Watch

Skrevet

Human Rights Watch? Really?

Human Rights Watch was founded by Robert L. Bernstein[4] as a private American NGO in 1978, under the name Helsinki Watch, to monitor the former Soviet Union's compliance with the Helsinki Accords.[5] Helsinki Watch adopted a practice of publicly "naming and shaming" abusive governments through media coverage and through direct exchanges with policymakers. By shining the international spotlight on human rights violations in the Soviet Union and its European partners.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Rights_Watch

Og? At Russland ikke likte å bli sett på fra vesten er ikke noen bombe. Det gjør ikke forholdene der noe bedre.

Skrevet

Hvorfor ikke bare flytte dit da?

Anonymous poster hash: 0fbb7...386

Skrevet

Og er vi et lett mål nå? Hører at Putin vil bli verdensleder og utvide grensene sine? En kollega hadde sett Putin i en debatt med skoleelever i Russland, hvor han da spurte elevene om de viste hvor Russland sine grenser gikk. En elev svarte, men da sa Putin at det var feil. "Russland har ingen grenser" hadde han svart. Derfor blir jeg nervøs. Dette sammen med et mer splittet Europa, høyresiden vokser fram, Trump i vest. Har man grunn til å være redd?

Anonymous poster hash: 7bdb0...410

De hadde sjansen i '45. Hvis selv ikke Stalin ville, tenker du Putin er verre...?

Anonymous poster hash: 6e2ef...840

Skrevet

Oligarkiet i NORGE er verre enn det RUSSISKE oligarkiet...? Er du morsom..?

Skrevet

De hadde sjansen i '45. Hvis selv ikke Stalin ville, tenker du Putin er verre...?

Ja jeg tenker Putin er verre...

Skrevet

Si at du er ironisk. Vær så snill! Du vil at Russland(!!!) skal hjelpe oss å få slutt på korrupsjon og elitestyring? Sikker på at du ikke mener omvendt? Og menneskerettigheter? Har du lest nyheter noen gang i livet? Er du oppvokst i en russisk spionfamilie?

Anonymous poster hash: 26e58...5c0

Skrevet

Si at du er ironisk. Vær så snill! Du vil at Russland(!!!) skal hjelpe oss å få slutt på korrupsjon og elitestyring? Sikker på at du ikke mener omvendt? Og menneskerettigheter? Har du lest nyheter noen gang i livet? Er du oppvokst i en russisk spionfamilie?

Anonymous poster hash: 26e58...5c0

Det er jo mulig. Det er nok av dem her.

Skrevet

Det er jo mulig. Det er nok av dem her.

Spioner, altså.

Skrevet

Du vil få en slutt på oligarki, men ville sett det som kjærkomment å bli overtatt av Russland? Du kunne jo kjørt et kjapt googlesøk på Russland og oligarki, hvis ikke sammenhengen allerede er åpenbar...

Og at RUSSLAND ikke bryter menneskerettighetene?! Hvilken planet bor du på egentlig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...