Gå til innhold

Vurderer å dø pga økonomisk helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har rotet det til og får varsel om tvangssalg hver mnd, har klart å avverge det til nå. Vi eier ikke økonomisk styring, om jeg prøver får jeg ikke mannen med på laget. Orker ikke mer. Noen råd? Banken sier nei til alt.

Anonymous poster hash: 25eda...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har rotet det til og får varsel om tvangssalg hver mnd, har klart å avverge det til nå. Vi eier ikke økonomisk styring, om jeg prøver får jeg ikke mannen med på laget. Orker ikke mer. Noen råd? Banken sier nei til alt.

Ta kontakt med luksusfellen.

Anonymous poster hash: 096eb...fa0

Skrevet

Ingenting er verdt å dø for! Så det er ikke noe alternativ.

Jeg skjønner at dere er i en desperat og vanskelig situasjon.

Ta kontakt med Nav eller kommunen og få økonomisk rådgiving. Jeg har vært der jeg også, og skjønner hvor jævlig dere har det. Dere må bare svelge stoltheten, be om hjelp og søke om gjeldsordning hvis det er det som må til.

Anonymous poster hash: dfd67...120

Skrevet

Hvor mye skylder dere da?

Anonymous poster hash: 9c06d...feb

Skrevet

Be om økonomisk rådgivning fra kommunen. Hvis der så ille kan kanskje gjeldssanering være noe. Det er alltid løsninger, men dere må be om hjelp selv.

Anonymous poster hash: 4924d...778

Skrevet

Jeg var for noen år tilbake siden i et skikkelig økonomisk uføre. Det er ufatterlig vondt og skammelig det å ikke klare å ha styr på økonomien sin. Jeg følte meg så liten så liten og brukte lang tid på å klare å snu meg selv. Når jeg klarte det klarte jeg å ta tak i ting. Ringte, sendte mail, solgte unna, jobbet mer overtid, kvittet meg med alt av abonnementer (sa opp tv,internett etc.) for en periode osv. Jeg fikk ikke bedre råd etter jeg tok tak,men fy søren så godt jeg sov om natten og for en mestringsfølelse jeg fikk. Det å komme seg ut av dritten var nesten magisk. Det tok lang tid før jeg hadde klart å betalt ned en god slump, men jeg hadde kontroll på uføret.

Ta tak! Du kommer styrket ut av det på den andre siden :) Klem

Anonymous poster hash: 259f5...d31
Skrevet

Tråden er rapportert. Ikke for å være stygg, men for å prøve å unngå at du kverker deg selv i nattestimene.

Anonymous poster hash: 1abc8...9f6

Skrevet

Du skal ikke dø. Du er bare et menneske, alle gjør feil. Deres feil påvirker dere enormt, det forstår jeg. Men man må kjempe. Dette skal du klare.

Anonymous poster hash: 16ed1...02c

Skrevet

Prøv refinansiering gjennom kommunen. Det reddet oss for noen år siden.

Måtte selge bilen da.

Anonymous poster hash: 64253...a15

Skrevet

Selg huset og start på nytt? 

Jeg sitter også dypt i det økonomisk, men økonomi er jo ikke alt her i livet! Jeg har over 1 mill i idiotisk gjeld som må betales ned. Det vil ta meg mange år, men det er ikke det jeg lever for hver dag. Jeg lever for å kose meg her og nå! 

Denne tråden blir sikkert slettet, men jeg håper du skaffer hjelp HI!

Anonymous poster hash: 30ede...234
Skrevet

Selg unna alt og start på nytt! Livrt handler ikke om å eie. Det viktigste er familie,helse, tak over hodet og mat.

Få et nytt perspektiv på livet. Nå for tiden handler alt om lån, gjeld hud og bil. Huff!

Anonymous poster hash: e4079...4fa

Skrevet

Hvis du ikke får med deg mannen, må du gå fra han slik at du får kontroll på ditt. Du bør ta tak nå før ting blir tvangssolgt slik at du kan få mest mulig.

Lykke til!

Skrevet

Hei igjen dere. Trenger litt hjelp. Idag fikk jeg tlf om at jeg har fått for lite lønn i fjor. Så jeg får nesten 100 000kr utbetalt neste mnd i lønn. Jeg ble glad, men gråter også. Vi har nesten 800tusen i kredittgjeld så dette er jo bare en liten slump i forhold, men jeg må jo begynne et sted. Føler jeg trenger hjelp med dette. Vurderer å be foreldrene mine om hjelp. Litt lettere når jeg kan stille med litt penger selv også, men samtidig er jeg redd for hvordan de vil reagere. Faren min sier støtt og stadig at jeg må gi beskjed om jeg trenger penger til noe, men han mener ikke slike summer jeg trenger her og nå.

Vurderer å ta en ringerunde og få be om reduksjon i kravene med at jeg betaler en gitt dato. Men jeg har ikke oversikt så alt føles så vanskelig.

Noen gode råd?

Skrevet

Og det å selge huset tror jeg ikke vil lønne seg? Vi leier ut en etasje så betaler bare 4-5tusen hver mnd for to etasjer. Vi er 5 i familien så det vil vel bli dyrere å leie for oss..

HI

Skrevet

Hvor mye egenkapital har dere i huset da? Dersom det er nok til å dekke all gjeld dere har hadde jeg utvilsomt solgt! Selv om boutgiftene kommer til å øke vil dere uansett ha mindre utgifter. Bare rentekostnaden på kredittgjeld 800.000 kr er jo 15.000 - 20.0000 kr i mnd! Selg, innfri all gjeld, sett opp budsjett, start opp sparing får å skaffe egenkapital til ny bolig. Tvangssalg lønner seg IKKE da dere vil få langt laver pris en salg under ordinære omstendigheter.

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din..men jeg synes det nesten er uvirkelig at bankene lar folk ta kredittlån på 800 000. Uansett om det er flere banker. Sjekker de ikke opp økonomien til kundene sine?

Anonymous poster hash: 2ebab...09d
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din..men jeg synes det nesten er uvirkelig at bankene lar folk ta kredittlån på 800 000. Uansett om det er flere banker. Sjekker de ikke opp økonomien til kundene sine?

Anonymous poster hash: 2ebab...09d

ikke godt nok hvertfall tydligvis :P

Anonymous poster hash: 6bb15...220

Skrevet

Hei igjen dere. Trenger litt hjelp. Idag fikk jeg tlf om at jeg har fått for lite lønn i fjor. Så jeg får nesten 100 000kr utbetalt neste mnd i lønn. Jeg ble glad, men gråter også. Vi har nesten 800tusen i kredittgjeld så dette er jo bare en liten slump i forhold, men jeg må jo begynne et sted. Føler jeg trenger hjelp med dette. Vurderer å be foreldrene mine om hjelp. Litt lettere når jeg kan stille med litt penger selv også, men samtidig er jeg redd for hvordan de vil reagere. Faren min sier støtt og stadig at jeg må gi beskjed om jeg trenger penger til noe, men han mener ikke slike summer jeg trenger her og nå.

Vurderer å ta en ringerunde og få be om reduksjon i kravene med at jeg betaler en gitt dato. Men jeg har ikke oversikt så alt føles så vanskelig.

Noen gode råd?

Da betaler du ned gjelden din mening de pengene du får!

Sett av en vanlig mnd-lønn, resten skal brukes til å betale ned gjeld!

Anonymous poster hash: c1473...578

Skrevet

Ta kontakt med ditt lokale Nav, så får dere en skikkelig god gjennomgang.

Barnefamilier får komme til straks, i alle fall hos oss.

Anonymous poster hash: 05fee...724

Skrevet

Er redd barnevernet kommer inn i saken dersom vi går til nav? Barna får det de trenger altså, og merker ikke noe til dette pga de er små.

HI

• 4 måneder senere...
Gjest Antarctica
Skrevet
På 21. januar 2017 den 11.32, Isola&Lille+julegave skrev:

Hvis du ikke får med deg mannen, må du gå fra han slik at du får kontroll på ditt. Du bør ta tak nå før ting blir tvangssolgt slik at du kan få mest mulig.

Lykke til!

Enig. Ikke hold fast i en som trekker deg ned.

Gjest Antarctica
Skrevet
På 24. januar 2017 den 15.02, Anonym bruker skrev:

Er redd barnevernet kommer inn i saken dersom vi går til nav? Barna får det de trenger altså, og merker ikke noe til dette pga de er små.

HI

Hallo. Hvorfor barnevernet? Slår du? Ruser du deg? Det er ikke omsorgssvikt å ta imot hjelp. Verre å la være...

Skrevet
På 20.1.2017 den 21.35, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter også dypt i det økonomisk, men økonomi er jo ikke alt her i livet! Jeg har over 1 mill i idiotisk gjeld som må betales ned. Det vil ta meg mange år, men det er ikke det jeg lever for hver dag. Jeg lever for å kose meg her og nå! 

Anonymous poster hash: 30ede...234

Det å leve for å kose seg her og nå, er er jo akkurat den holdningen som gjør at kredittkortet går varmt og man må betale 1.mill for det senere. Man kan leve MER her og nå, dersom man ikke betaler renter. Så det blir like mye mindre kos på deg som det betales i renter hver måned. 

Anonymkode: d87aa...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...