Gå til innhold

Hvor fort kan man egentlig miste mensen av slanking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slanket meg i noen mnd nå. Ikke heftig slanking, ca 0,5 kg i uken fram til nå, men den siste uken har jeg hatt veldig dårlig matlyst, og har derfor gått ned nesten 2 kg.

Jeg skulle hatt mensen for to dager siden, og pleier å spotte litt noen dager før det igjen, men nå skjer det ingen ting.

Tok en graviditetstest på onsdags kveld (etter masse drikke), og den var negativ.

Har tidligere testet positivt tidlig, så bør vel kunne stole på det resultatet selv om det var kveld og jeg hadde drukket masse?

Har kjent på livmortappen ( beklager informasjon), og den er hard inni med et mykt lag utenpå, akkurat som den skal være ved graviditet, men jeg kjenner hullet godt, så den er ikke lukket.

Da er jeg vel ikke gravid?

Kan det være slankingen som gjør at mensen ikke kommer, tror dere?

Tenker jeg får ta en ny test på søndag morgen kanskje...

Anonymous poster hash: 27ebc...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd noe lignende?

Skrevet

hadde tatt en ny test. 
Ifht livmortapp, jeg kjente selv akkurat likt som du beskriver, og var gravid. Var visst vanlig for flergangsfødende. 

Anonymous poster hash: a468b...e00
Skrevet

hadde tatt en ny test.

Ifht livmortapp, jeg kjente selv akkurat likt som du beskriver, og var gravid. Var visst vanlig for flergangsfødende.

Anonymous poster hash: a468b...e00

Huff, ja... Jeg må sikkert det.

Venter til i morgen/søndag, da. Siden den var negativ onsdags kveld.

Takk for svar 😊

Skrevet

Aner ikke om du er gravid, og har aldri studert livmortappen i detalj.

Men å miste mensen er som oftest et symptom på undervekt, ikke på vektnedgang i seg selv. Så om du er veldig tynn så kan det være grunnen til at du ikke har fått mensen.

(Siden du slanker deg så er du kanskje ikke undervektig? I så fall tipper jeg graviditet, eller en hormonforstyrrelse...)

Anonymous poster hash: 4ba9c...fec

Skrevet

Jeg kan ikke svare på hvor fort du mister mensen, men jeg vet av egen erfaring at dersom jeg slanker meg og spiser ekstra lite over en kort periode så kan jeg få uregelmessige blødninger som gir små drypp av mensen i tide og utide. Og ingen skikkelig mens.

Har og lest noe en gang om at man får hormonforstyrrelser ved (for) hard slanking som kan både gi mensen når man ikke skal ha den, og også kan gjøre at man ikke får mensen.

Skrevet

Jeg mistet mensen når jeg trengte for mye og fikk for lav fettprosent. Spiste og kuttet ned på treningen, så vips var den tilbake.

Har du hatt ubeskyttet sex, så det sjansen der.

Anonymous poster hash: 44191...ee7

Skrevet

Jeg er ikke for tynn, for å si det sånn 😂

174 og 93 kg 🙈

Er derfor jeg slanker meg nå. Har gått ned 15 kg over flere år. Litt ekstra innspurt de siste mnd. men ikke mer enn i snitt 0,5 i uka.

Har hatt ubeskyttet sex, ja. Vi begynte å prøve på nummer tre for 6 år siden, men "gav opp" da jeg ikke ble gravid.

Så har vi liksom ikke orket å begynne på prevensjon, siden jeg uansett ikke blir gravid.

Typisk om jeg skulle bli det nå, når vi egentlig har slått fra oss tanken om flere barn og de to andre har blitt så store.

Har akkurat startet i et vikariat på drømmejobben også.

Jaja. Det er vel gjerne sånn det er. At det ikke alltid passer.

Blir nok greit uansett hvis det skulle vise seg at nummer tre er på vei 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...