Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #1 Skrevet 20. januar 2017 Det er litt diskusjoner om borgerlige for tiden. Hvordan skal det egentlig fungere? Skal alle få en fast sum som er stor nok til å overleve på og så kan de som kan og vil jobbe i tillegg? Anonymous poster hash: f78c1...087
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #2 Skrevet 20. januar 2017 Da stopper jo Norge opp, så det går jo ikke. Anonymous poster hash: aad82...943
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #3 Skrevet 20. januar 2017 Da stopper jo Norge opp, så det går jo ikke. Anonymous poster hash: aad82...943 Det er jo ikke sikkert. De fleste vil jo føle seg nyttige og jeg tror det meningen at de som jobber skal ha lønn også, bare ikke så mye. Anonymous poster hash: f78c1...087
Mamma_til_2 Skrevet 20. januar 2017 #4 Skrevet 20. januar 2017 Ja du vill få en fast summen hver mnd uansett hvor du er i livet, men blir du syk arb.ledig så vill du ikke få sykepenger eller dagpenger.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 20. januar 2017 #5 Skrevet 20. januar 2017 Skal man få borgerlønn i tillegg til lønn hvis man jobber? Eller blir det trekk i borgerlønn? I så fall blir det nok mange som velger å jobbe redusert, eller å ikke jobbe i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #6 Skrevet 20. januar 2017 Var det ikke snakk om 5000 i mnd? Ikke mye å leve av akkurat. Anonymous poster hash: 7ba22...679
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #7 Skrevet 20. januar 2017 Skal man få borgerlønn i tillegg til lønn hvis man jobber? Eller blir det trekk i borgerlønn? I så fall blir det nok mange som velger å jobbe redusert, eller å ikke jobbe i det hele tatt. Det tror jeg og. Vet om mange, inkludert meg selv som hadde jobbet redusert dersom det ble innført borgerlønn. Men ville ikke borgerlønn skapt et voldsomt klasseskille mellom de som jobber og de som faktisk ikke kan jobbe? Vet ikke om det er så lurt. Anonymous poster hash: a5c46...4cd
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #8 Skrevet 20. januar 2017 Det tror jeg og. Vet om mange, inkludert meg selv som hadde jobbet redusert dersom det ble innført borgerlønn. Men ville ikke borgerlønn skapt et voldsomt klasseskille mellom de som jobber og de som faktisk ikke kan jobbe? Vet ikke om det er så lurt. Anonymous poster hash: a5c46...4cd Det er det jeg tenker og, jeg tror det ville skapt masse problemer. For de som ikke kunne jobbet, men som har barn eller sykdommer som krever dyre medisiner og behandling, ville borgerlønnen vært langt fra nok til det de trengte for å klare seg. Mens for de som har jobb, ville borgerlønnen bare vært en bonus de egentlig ikke trengte, som bare ville gått til overforbruk. Da mener jeg det er bedre med dagens ordninger. Selv om det selvfølgelig medfører byråkratiske kostnader og de som prøver å utnytte og svindle systemet. Vi må bare fortsette å prøve å gjøre ting så effektivt som mulig og kontinuerlig jobbe med å få vekk snylterne fra systemet. Det burde svi skikkelig å bli tatt for trygdesvindel, både økonomisk og sosialt. Anonymous poster hash: 26124...cb6
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #9 Skrevet 20. januar 2017 Var det ikke snakk om 5000 i mnd? Ikke mye å leve av akkurat. Anonymous poster hash: 7ba22...679 I Finland tror jeg det er et forsøk med ca 5000. I Sveits er det snakk om et forsøk med 20.000 til voksne og 5000 til barn tror jeg det er. Det går jo an å leve greit på men jeg vet ikke hvordan det skal fungere ellers. Hvis det var stor rift om jobbene kan jeg jo tenke meg at lønnen kunne settes veldig lavt og det ville muligens være lettere å startgropa med noe selv eller jobbe med frivillig arbeid, i idrett eller kultur, hvis man var økonomisk sikkert uansett. Det store spørsmålet er jo om vi ville få utført alle de oppgavene samfunnet trenger. Anonymous poster hash: f78c1...087
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #10 Skrevet 20. januar 2017 Borgerlønn? Hva er dette for noe? Anonymous poster hash: 40bbd...63e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #11 Skrevet 20. januar 2017 Jeg har faktisk stor tro på et slikt system! Anonymous poster hash: 43a63...8a4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #12 Skrevet 20. januar 2017 Jeg har faktisk stor tro på et slikt system! Anonymous poster hash: 43a63...8a4 Vet du hvordan det konkret er tenkt å fungere? Anonymous poster hash: f78c1...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå