Gå til innhold

Noen her som har født etter 2 KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Stemmer inntrykket mitt med at mange av fødslene hvor mor har to KS bak seg, ofte ender i KS uansett?

Har 2 KS bak meg, minste er 8. Vi kunne tenkt oss en til om et par år. Er det i det hele tatt mulig for meg å føde normalt etter dette?

Anonymous poster hash: 106fa...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 2 ks blir det automatisk ks med neste barn. Grunnen til dette er at det vil medføre for stor risiko for at livmoren vil sprekke av riene etter 2 snitt.

Jeg hadde mitt 3. keisersnitt for 9 mnd siden. Gikk veldig fint. De to største er 10 og 8 år, så spiller ingen rolle hvor mange år du venter. Livmoren er like svekket.

Anonymous poster hash: 3e012...849

Skrevet

Etter 2 ks blir det automatisk ks med neste barn. Grunnen til dette er at det vil medføre for stor risiko for at livmoren vil sprekke av riene etter 2 snitt.

Jeg hadde mitt 3. keisersnitt for 9 mnd siden. Gikk veldig fint. De to største er 10 og 8 år, så spiller ingen rolle hvor mange år du venter. Livmoren er like svekket.

Dette stemmer ikke. Man får nå velge selv om man vil føde vaginalt eller om man vil ha keisersnitt. Risikoen for ruptur er ikke veldig økt fra hverken 0, 1 eller 2 tidligere keisersnitt. En liten økning er det, men man blir derfor fulgt ekstra godt opp i løpet av fødselen.

Anonymous poster hash: 4caf2...ba0

Skrevet

Jo her jeg bor på Sør-Østlandet får den gravide ikke velge mellom ks eller vaginalfødsel. Hvordan det er ellers i landet har jeg jo selvsagt ingen formening om og det kan som alt annet her i verden være helt andre retningslinjer i Nord for alt jeg vet

Skrevet

Jo her jeg bor på Sør-Østlandet får den gravide ikke velge mellom ks eller vaginalfødsel. Hvordan det er ellers i landet har jeg jo selvsagt ingen formening om og det kan som alt annet her i verden være helt andre retningslinjer i Nord for alt jeg vet

Spurte du da? Har inntrykk av at man må ta opp ønsket om å føde vaginalt selv.

Skrevet

Dette stemmer ikke. Man får nå velge selv om man vil føde vaginalt eller om man vil ha keisersnitt. Risikoen for ruptur er ikke veldig økt fra hverken 0, 1 eller 2 tidligere keisersnitt. En liten økning er det, men man blir derfor fulgt ekstra godt opp i løpet av fødselen.

Jeg har fått samme beskjed som anonym over. Legen sa at det da må bli ks også neste gang. Han skrev det i tillegg ned i papirene, "planlagt ks ved neste svangerskap".

Anonymous poster hash: fcbe1...942

Skrevet

Det ble KS tredje gangen også og det var en fantastisk opplevelse. Ønsker du barn eller vaginal fødsel?

Anonymous poster hash: a992c...465

Skrevet

I de aller aller fleste tilfeller er det ks etter 2 ks. Dette grunnet faren for ruptur. Altså at alt sprekker opp, du blør halvt eller helt ihjel og må gjennom en massiv operasjon. Hvis du overlever. Noen tillater at du forsøker å føde vaginalt, men da kan de plutselig ta avgjørelsen på at du skal opereres. Du må nesten høre med legen om dette.

Skrevet

Ikke skriv noe du ikke har peiling på.

Jeg har selv fått valget. Vaginalt eller ks etter 2 ks. Minste er 4 år

Anonymous poster hash: 12022...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...