Gå til innhold

Er datteren vår et "offer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 6 har litt problemer på skolen, men jeg vil ikke karakterisere det som mobbing - hun sliter med å finne plassen sin på skolen (baseskole). Hun har alltid vært ei guttejente og elsker å leke med guttene, jentene synes hun er kjedelig for det blir så mye "prinsesser" og "glitter" ifølge henne. I barnehagen lekte hun kun med gutta, men nå etter at skolen har satt i gang modningsprosessen (?) til de fleste barna så deler de seg jo inn mer å mer etter kjønn. Dette har betydd at jenta vår sjelden blir sluppet inn blant guttene siden hun er jente og hun kan ofte være lei seg fordi guttene avviser henne. 

"Problemet" er at mannen gjør henne til et offer, det er veldig mye "huffamei", "stakkars deg!", "du har det ikke bra", "vil du bytte skole?" etc. Det er lite oppmuntring til å prøve å utforske jentene. I tillegg ble jeg regelrett forbanna på ham når jeg hørte at han hadde presentert for henne at "hun kunne jo bytte skole" uten å ha snakket med meg først! Så nå snakker datteren vår om at hun vil gjerne bytte skole. Jeg ser det slik at dette problemet vil bare følge henne uansett om vi får byttet til den nærmeste skolen som også er baseskole - ettersom det er hun som ikke vil leke med jentene - ikke omvendt. Det har i tillegg vært noen episoder der noen av gutta har vært direkte stygge med henne og mannen hauser det så voldsomt opp ved å stakkarslig gjøre henne samt sier til henne at hun blir mobbet. Jeg tror ikke det er mobbing, jeg tror det er at hun sliter med å finne sin plass. Men det at han sier til henne at hun blir mobbet tror jeg bare er med på å stakkarslig gjøre henne samt får henne til å føle mer usikkerhet.

Det skal nevnes at vi har vært i kontakt med skolen hvor det ble satt igang tiltak, men til liten nytte ettersom guttene er det eneste hun finner interessant. 

Anonymous poster hash: a9682...df6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din må lære seg å klappe igjen med idiotien sin hvertfall!! I alle dager!

Send henne på typiske gutteaktiviteter på fritiden, så bør det vel hjelpe litt på.. fotball med gutta f.eks, eller ski, tennis der det er begge kjønn osv.

Anonymous poster hash: c098f...2e0

Skrevet

Tenker at å be henne leke med henter ikke vil løse problemet. At gutta slipper henne inn er mye enklere for henne også. Da kan hun leke noe hun liker med noen hun liker. Hadde en sånn jente i klassen til datteren min (også baseskole) og det er fullt akseptert av alle. Min datter sier bare "XXXX leker mest med gutter og er litt sånn kul i stedet for jålete".

Kan du snakke med foreldre til en av guttene slik at i alle fall en aksepterer henne og lar henne komme inn? Hadde det vært min sønn (går i 1.trinn), så hadde jeg snakket med han og bedt han la henne være med i alle fall.

Anonymous poster hash: 95e55...ea6

Skrevet

Du virker som en mamma som ikke eier empati for datteren din!

det ER synd i henne når hun blir gående alene på skolen fordi hun ikke har noen å leke med.

Er det så gale å vise litt forståelse til datteren din istedenfor å omtrent si at det er hennes feil fordi hun ikke vil leke med jentene??

Du fremstår ikke akkurat som verdens beste mamma..

Faren viser i det minste at han bryr seg å at han skjønner at dette må være fælt for henne.

Anonymous poster hash: c9b81...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...