Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 barnet går i bhg ett ekstra år? Lurer på hvem som betaler bhg regningen det ekstra året. Anonymous poster hash: 29584...b03
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #2 Skrevet 19. januar 2017 Foreldrene så klart..hvem ellers? Anonymous poster hash: 8a22f...295
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 Den samme som har betalt regningen de andre årene...? Anonymous poster hash: 96206...837
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #4 Skrevet 19. januar 2017 Du regner vel ikke med at det er noen som sponser det? Anonymous poster hash: e486a...906
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #5 Skrevet 19. januar 2017 Selvsagt må du betale barnehageregningen! Er vel foreldrene som har siste ordet om barnet skal utsette skolestart eller ikke,så da er det jo du som har VALGT å ha barnet ett ekstra år i barnehagen. Anonymous poster hash: fac7b...46f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #6 Skrevet 19. januar 2017 Vel,til deres informasjon så var det hvertfall slik før ny lov i 2016 at når det var anbefalt av ppt så betalte ikke foreldrene bhg det ekstra året. Men finner ikke ut av om det ble forandret da. Tydelig at dere ikke har peiling,så skjønner ikke hvorfor dere gidder å svare.. Anonymous poster hash: 29584...b03
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #7 Skrevet 19. januar 2017 Uansett så er jo SFO like dyrt som Bhg. Anonymous poster hash: 78d06...379
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Skrevet 19. januar 2017 Hva har Sfo med saken å gjøre? Ppt har ikke i sin sakkyndig rapport anbefalt utsatt skolestart pga utgifter til hverken Sfo eller bhg.. Men jeg fant ut av det,tidligere så fikk man fritak for betaling når det var spesialpedagogisk hjelp i bhg og med en gutt som har 6 timer hver dag,så hadde jo bhg blitt rimeligere for oss. Ikke at det spillernoen rolle,var kun ett spørsmål. Retten til spesialpedagogisk hjelp og retten til tegnspråkopplæring for barn under opplæringspliktig alder er flyttet fra opplæringsloven til barnehageloven. Det innebærer også at fritak for foreldrebetaling for timer med spesialpedagogisk hjelp faller bort. Foreldre som får vedtak om spesialpedagogisk hjelp etter 1. august får ikke fritak for timene. Foreldre som allerede har fått vedtak for barnehageåret 2016/2017 etter gammelt regelverk, har krav på fritak så lenge vedtaket gjelder. Her finner du bakgrunnen for forslaget. Anonymous poster hash: 29584...b03
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #9 Skrevet 19. januar 2017 Vel,til deres informasjon så var det hvertfall slik før ny lov i 2016 at når det var anbefalt av ppt så betalte ikke foreldrene bhg det ekstra året. Men finner ikke ut av om det ble forandret da. Tydelig at dere ikke har peiling,så skjønner ikke hvorfor dere gidder å svare.. Anonymous poster hash: 29584...b03 Så ikke spør da når du tydligvis vet svaret best selv. Søker selv om utsatt skolestart til sønnen min nå å tanken på at andre skal betale barnehageregningen har virkelig ikke falt meg inn! Det er mitt barn å da må selvsagt jeg betale barnehageregningen så lenge mitt barn går der. Anonymous poster hash: fac7b...46f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #10 Skrevet 19. januar 2017 Foreldrene betaler. Tidligere fikk man fritak for betaling av timene barnet fikk spes.ped. Det er ikke slik lenger, nytt fra 01.08.16. Vedtak fattet før den tid gir fortsatt fritak. Men barn som får utsatt skolestart har ikke fått vedtak for det ekstra året i barnehagen på nåværende tidspunkt, og vil da heller ikke få betalingsfritak for timene det siste året i barnehagen. Så foreldrene betaler likt beløp som alle andre. Anonymous poster hash: 24021...31b
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #11 Skrevet 19. januar 2017 Så ikke spør da når du tydligvis vet svaret best selv. Søker selv om utsatt skolestart til sønnen min nå å tanken på at andre skal betale barnehageregningen har virkelig ikke falt meg inn! Det er mitt barn å da må selvsagt jeg betale barnehageregningen så lenge mitt barn går der. Anonymous poster hash: fac7b...46f Spurte fordi jeg ikke fant det ut før etter jeg spurte her inne. Anonymous poster hash: 29584...b03
vetra Skrevet 20. januar 2017 #12 Skrevet 20. januar 2017 Foreldrene betaler for barnehageplassen. Før august-16 fikk man refusjon for timene med spesialpedagogisk help. Resten ble betalt av foreldre.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #13 Skrevet 20. januar 2017 Oi, mange rare regler man ikke er klar over. Hva i all verden er logikken i å frita foreldrene for egenandel i barnehage for de barna som "koster mest"? Selvsagt skal barna ha all tilrettelegging de trenger, men om noen skal slippe å betale for barnehage / SFO er det vel de med lavest inntekt, ikke de som får mest valuta for pengene... Anonymous poster hash: c133c...f4c
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #14 Skrevet 20. januar 2017 Oi, mange rare regler man ikke er klar over. Hva i all verden er logikken i å frita foreldrene for egenandel i barnehage for de barna som "koster mest"? Selvsagt skal barna ha all tilrettelegging de trenger, men om noen skal slippe å betale for barnehage / SFO er det vel de med lavest inntekt, ikke de som får mest valuta for pengene... Anonymous poster hash: c133c...f4c Tanken var vel at spesialpedagogisk hjelp ikke skulle koste noe, derfor redusert betaling. Nå har det snudd, man betaler jo faktisk ikke noe ekstra, så da fjernet de det. Anonymous poster hash: 24021...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå