Gå til innhold

VIL BLI GRAVID, MEN KAN JEG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og typen har hatt kjempe lyst på barn og begge er klar. Jeg er ferdig med VG2 helsefagarbeider og skal ut i lære. Jeg har allerede søkt, men hvis jeg blir gravid snart så får jeg nok barnet i november. Hva kan jeg gjøre?? Er så redd for jeg ikke skal få læreplass hvis jeg er gravid.

Anonymous poster hash: c1eb9...c69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til du har stabile arbeidsforhold. Det anbefaler jeg på det sterkeste! Har vært i den situasjonen at jeg studerte mens jeg fikk barn. Ikke helt det samme, men samtidig likt. Hadde kun en liten lønn i tillegg til studielån. Det verste var vel egentlig presset jeg hadde over meg til skole og fullføring. Men uansett- vent til du har fått deg jobb og har det stabilt. Mye bedre grunnlag å få barn til. Du kan umulig være veldig gammel så sikkert ingen krise å vente bittelitt. Da blir det bare enda mer gøy når dere skal ha barn :)

Anonymous poster hash: b1fce...198

Skrevet

Vent!

Å få barn er mye tøffere enn du tror. Psykisk hardt rett og slett.

Bli ferdig med skole, få en utdannelse, hus, fast jobb osv. Det er egoistisk å få et barn man ikke kan brødfø.

Anonymous poster hash: 4d97a...e54

Skrevet

Vent til dere er ferdig med utdanningen og har kommet i fast jobb.

Anonymous poster hash: 013c6...867

Skrevet

Jeg skjønner at dere ønsker barn, men her må du tenke litt mindre med hjertet.

Jobb og økonomi er viktig, man trenger å ha det greit økonomisk og et stabilt bosted før man får barn. Det koster ganske mye med barn, og det er kjedelig å stå der uten rettigheter fra NAV, ingen bhg plass osv og uten fullført utdannelse, og tenk dersom du skulle bli alene, enda tøffere. Jeg ville iallefall kommet godt igang med lære, gjerne gjort det helt ferdig før baby kom. Man vet heller ikke hvordan formen blir, så dersom du får et tøft svangerskap kan du risikere å bli sykemeldt og få mer av læretiden forskjøvet. Jeg ville definitivt ventet minst 1 år med prøvingen, slik at du var godt igang med læretiden og forhåpentligvis får tatt den ferdig før baby blir født. 

Hvordan er omstendighetene ellers? Har dere vært samboere lenge? Har kjæresten fast jobb/ferdig med utdannelse? Har dere bolig egnet for barn, eier dere? Eller bor dere i samme krets som dere ønsker å kjøpe slik at barnet unngår å bytte bhg f eks, når dere bytter bolig? Har dere oppsparte midler, stort nettverk og familie?

Hvis ikke det meste annet er på plass, så legg babysyken på hylla litt. Kos dere sammen og få ferdig skolen og læretiden og ha det stabilt og godt før dere får barn. Jeg var selv ekstremt babysyk, begynte å prøve da jeg var 20 år. Vi etablerte oss tidlig med jobb og eget hus, men likevel er jeg faktisk veldig glad nå, for at jeg rakk å bli 24 før min første kom, en vokser veldig mye på de årene. Ja det hadde gått helt fint å få første da jeg var 21, men vi hadde mer på plass da jeg var litt eldre.  

Anonymous poster hash: 6badd...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...